Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 22:24

Emocje wyrażane przez sztukę. „Popieramy wszelkie inicjatywy, wspomagające pacjentów w procesie leczenia”

Od dziś w szpitalu onkologicznym Magodent Grupa LUX MED przy ul. Szamockiej 6, można podziwiać prace plastyczne wykonane przez pacjentów. Wystawa jest zwieńczeniem projektu Onkoprzestrzeń Kreatywna.

- Cieszymy się, że możemy gościć wystawę Onkoprzestrzeń Kreatywna w naszych szpitalach onkologicznych, ponieważ popieramy wszelkie inicjatywy, wspomagające pacjentów w procesie leczenia  – mówi dr Marcin Faflik, Prezes Zarządu Magodent Sp. z o.o. należącego do Grupy LUX MED. Wiemy, jak ważne jest holistyczne podejście do pacjenta, które obejmuje nie tylko leczenie ciała, ale też wsparcie psychologiczne – dodaje.

Ideą projektu jest m.in. popularyzowanie i stosowanie różnych form twórczości artystycznych wśród osób dotkniętych chorobami nowotworowymi. Arteterapia i metody obniżające stres jako silny, pozytywny bodziec mają poprawić zdrowie psychiczne, fizyczne oraz jakość życia osób zmagających się z chorobą nowotworową. Na wystawie Onkoprzestrzeń Kreatywna prezentowane są obrazy autorstwa pacjentów onkologicznych – zarówno tych, którzy zakończyli już leczenie, jak i będących w trakcie terapii nowotworowych.

Czy chorobie można zagrać na nosie?

Przekierowanie negatywnych emocji wynikających z walki z chorobą w pozytywne działania twórcze, inspirowanie do przyjmowania aktywnej i twórczej postawy oraz wskazywanie na znaczącą rolę samorozwoju poprzez różne zajęcia to misja Oknoprzestrzeni Kreatywnej. To nowatorski projekt mający na celu pomoc ludziom doświadczonym chorobą i ich bliskim.

Warsztaty Onkoprzestrzeń Kreatywna powstały z inicjatywy Mari Poszwińskiej, pacjentki sprzed 20 lat, i Fundacji Twórczość i Dokumentacja, we współdziałaniu z Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych. Projekt został dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Maria Poszwińska jest również autorką filmów z zakresu psychoonkologii i arteterapii. Jeden z filmów „Wewnętrzna moc” z 2005 roku obejrzało wówczas półtora miliona ludzi. Maria Poszwińska realizuje materiały filmowe dotyczące arteterapii i różnych form kreatywności. Jeden z nich, „Onkoprzestrzeń malarska”, będzie można obejrzeć podczas dzisiejszego wernisażu.

Wernisaż efektem plenerowych warsztatów malarskich

Tematyka wystawy koncentruje się wokół motywów przyrodniczych. Wszystkie prezentowane na niej dzieła powstały podczas plenerowych warsztatów malarskich dla pacjentów. Organizatorzy zdradzili, że ujęcia tematu są różne. Część autorów podjęła się realistycznego oddania elementów otoczenia, inni sięgnęli po bardziej abstrakcyjne formy, eksperymentując śmielej z barwą, światłem i fakturą, często z ukłonem w stronę impresjonizmu.

Wernisaż odbędzie się już dziś o godzinie 14:30 w szpitalu Magodent Grupa LUX MED przy ul. Szamockiej 6 . Poprzedzą go wystąpienia organizatorów: dr. n. med. Marcina Faflika, Prezesa Magodent Grupa LUX MED i Marii Poszwińskiej Wiceprezes Fundacji Twórczość i Dokumentacja Filmowa oraz Ewy Grabiec-Raczak – uczestniczki warsztatów. Wystawę Onkoprzestrzeń Kreatywna można będzie oglądać również w innych  warszawskich szpitalach Magodent: przy ul. Św. Wincentego 103 na Targówku i ul. gen. A. E Fieldorfa „Nila” 40 na Pradze-Południe.

- Wszystkie prezentowane na wystawie obrazy powstały w lipcu ubiegłego roku, podczas warsztatów malarskich Onkoprzestrzeń Kreatywna w Sierakowie Wielkopolskim. W cichym i spokojnym otoczeniu przyrody pacjenci biorący udział w projekcie poznawali podstawy malarstwa i rysunku pod okiem artysty plastyka Stefana Żuchowskiego. Uczestnicy warsztatów zdobyli wiedzę na temat kadrowania i operowania światłem w sztuce, którą następnie mogli zastosować w praktyce – mówi Maria Poszwińska.


logo-projektu

logo-projektu

malarze

malarze


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h