Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 02:57

Dzielnica szuka sposobu na zaspokojenie deficytu miejsc w przedszkolach. Jednym z planów jest wynajem lokalu

Na przestrzeni siedmiu lat o 169 wzrosła liczba 3-latków zameldowanych na terenie Żoliborza. Miasto musi mierzyć się z problemem deficytu miejsc w przedszkolach.

W tym roku rozpoczęła się największa inwestycja oświatowa na Żoliborzu. Budowany kompleks przy ulicy Anny German docelowo ma pomieścić 800 uczniów szkoły podstawowej, a co ważniejsze 150 przedszkolaków zgrupowanych w sześciu oddziałach przedszkolnych. Według założeń placówka ma zacząć działać w 2021 roku.

Dodatkowo planowana jest budowa zespołu żłobkowo – przedszkolnego przy ulicy Ficowskiego, która ma pomieścić 200 przedszkolaków.

Liczba przyjmowanych dzieci do przedszkoli rośnie. W roku szkolnym 2011/2012 do 48 oddziałów przyjęto  1203 młodych warszawiaków. Siedem lat później miejsce w żoliborskich placówkach znalazło niemal 1500 dzieci. Dla 80 burmistrz dzielnicy musiał wskazać miejsce w innej części Warszawy.

- W tym momencie mamy okres przejściowy, w którym wzbogacamy ofertę edukacyjną na Żoliborzu. Po za realizowanymi inwestycjami dokonujemy różnego rodzaju przeróbek.  Adaptujemy w istniejących placówkach pomieszczenia, takie jak sale rytmiczne na oddziały przedszkolne – mówi Artur Nawrot, naczelnik Wydziału Oświaty i Wychowania w żoliborskim urzędzie dzielnicy.

Wykorzystać potencjał prywatnej zabudowy

W stolicy jak i na samym Żoliborzu przybywa mieszkańców. Warunki ku temu zapewnia dynamicznie rozwijająca się zabudowa mieszkalna. W przypadku Żoliborza od stycznia 2012 roku liczba zameldowanych dzieci wzrosła z ponad 450 do 630 w 2019 roku.  – Miasto nie jest w stanie nadążyć za rozwojem prywatnego budownictwa. W związku z tym chcemy stosować różne modele i możliwości radzenia sobie z naszymi problemami. Jesteśmy po rozmowach, z jednym z deweloperów, na temat wynajmu lokalu na Żoliborzu w inwestycji Madison, który pozwoliłby nam zniwelować deficyt miejsc przedszkolnych. Czekamy jednak na ostateczną decyzję gremium w skład, którego wchodzi m.in. wspólnota mieszkaniowa, która zdecyduje czy ten projekt będzie miał szanse na realizację – informuje Artur Nawrot.

Podobna praktyka stosowana jest w wielu dzielnicach jak choćby na Targówku czy Białołęce. Na wilanowskim osiedlu Zawady, włodarze wynajęli pomieszczenie  pod przedszkole w Galerii Plac Vogla.  

W wynajmowanym pomieszczeniu znajdowałby się  4 lub 5 oddziałów przedszkolnych. - Organizacja tego miejsca będzie zależała od tego w jakiej grupie wiekowej brakuje najwięcej miejsc. Przede wszystkim staramy się zawsze różnicować kategorie wiekowe w danych placówkach tak, by w poszczególnych częściach Żoliborza była oferta dla wszystkich dzieci. Największą grupą dzieci, która oczekuje na miejsca w przedszkolu to 3 - latki – wyjaśnia Nawrot.  

Ile brakuje miejsc w żoliborskich przedszkolach?

W nadchodzącym roku szkolnym tegoroczne 6-latki zwolnią 347 miejsc w żoliborskich przedszkolach. Według danych demograficznych ścieżkę edukacyjną ma rozpocząć ponad 630 żoliborzan w wieku 3 lat. Pokazuje to, że w przedszkolach na terenie  dzielnicy zabraknie 285 miejsc. – Są to dane demograficzne. Szacując liczbę braku wolnych miejsc w naszych placówkach musimy brać pod uwagę, że liczba zameldowanych dzieci nie równa się tej, która faktycznie rozpocznie rok szkolny w naszych placówkach. Musimy pamiętać, że wielu rodziców nie posyła swoich 3-latków do przedszkoli, część dzieci jest zameldowanych na terenie dzielnicy, a w rzeczywistości mieszkają w zupełnie innym miejscu. Kolejnym czynnikiem jest fakt, że rodzice posyłają swoje dzieci do przedszkoli niepublicznych – uspokaja Artur Nawrot.

Uwzględniając wymienione czynniki urzędnicy przyjmują wartości szacunkowe. – Z doświadczenia jakie mamy wynika, że dzieci, które potencjalnie mogą zostać objęte przez nas opieką przedszkolną to około 60 proc. wartości demograficznej – tłumaczy Artur Nawrot – Jest to jednak wartość płynna, bo jednego roku jest to 70 proc., a drugiego 56 proc. 

Wedle szacunków urzędników potencjalna liczba 3-latków w roku szkolnym 2019/2020 ma wynieść 380, co skutkuje deficytem 33 wolnych miejsc. Nie jest to jednak ostateczna liczba, ponieważ niektórzy rodzice decydują się posłać do przedszkola  4 i 5-latki. – Aktualnie, pomimo różnego rodzaju inicjatyw i zmian organizacyjnych, zamknęliśmy się deficytem około 80 miejsc – dodaje.


phoca_thumb_l_6

phoca_thumb_l_6

phoca_thumb_l_7

phoca_thumb_l_7

phoca_thumb_l_5

phoca_thumb_l_5

phoca_thumb_l_2

phoca_thumb_l_2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 32 km/h