Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:48

Apartamentowiec zamiast biurowca Megadexu jednak powstanie?

O inwestycję przy ulicy Mickiewicza 63 forsowaną w ramach lex deweloper spór na Żoliborzu toczy się od pewnego czasu. Rada Warszawy na ostatniej sesji, która odbyła się w czwartek, 4 lipca pozytywnie zaopiniowała budowę w tym miejscu apartamentowca.
Apartamentowiec zamiast biurowca Megadexu jednak powstanie?
Wizualizacja projektu inwestycji

Źródło: architektura.um.warszawa.pl

W tym artykule przeczytasz o:

  • sporze o budowę apartamentowca w trybie lex deweloper przy Mickiewicza 63
  • obradach Rady Warszawy nad projektem
  • stanowisku biura architektury
  • obietnicach inwestora

Przypomnijmy. Nowa inwestycja miałaby zastąpić budynek z końca lat 70. firmy Elektrim Megadex S.A. Inwestorem miałaby być firma Yareal Polska proponując w tym miejscu budynek na planie litery L z ok. 80 lokalami mieszkalnymi i lokalami użytkowymi na parterze. Teren działki miałby być - jak twierdzi developer - domknięty pierzeją nawiązując w ten sposób do historycznego charakteru zabudowy Żoliborza. Budynek dłuższym bokiem miałby stać wzdłuż ul. Mickiewicza, zaś krótszym stałby równolegle do południowej elewacji budynku Mickiewicza 65. Od ul. Mickiewicza prowadziłby wjazd na parking podziemny oraz droga pożarowa prowadząca na wewnętrzny dziedziniec, na którym znajdowałby się m.in. plac zabaw dla dzieci wraz z urządzeniami sensorycznymi.

Więcej o tym projekcie pisaliśmy tutaj:

Radni podzieleni, mieszkańcy protestowali

Radni dzielnicy byli w kwestii planów budowy apartamentowca podzieleni. Jolanta Zjawińska zgłaszała wątpliwości czy urządzenia rekreacyjne jak plac zabaw będą dostępne dla wszystkich, mimo zapewnień dewelopera. Zgłaszała też problemem zwiazany z wzrostem natężenia ruchu i projektem komunikacji wokół całej nieruchomości. Ponadto radna zwróciła uwagę na to, że zyski z tej inwestycji będą maksymalizowane z racji tego, że jedno ze skrzydeł planowanej inwestycji będzie przysłaniać okna części mieszkańcom budynku ul. Marii Kazimiery 26, a także że projektowany plac zabaw jest maksymalnie odsunięty od nowego bloku, natomiast przysunięty będzie pod samą granicę działki wzdłuż której stoi budynek przy ul. Marii Kazimiery 26. Inwestor zapewnił, że zachował minimalne wymagania względem linijki słońca, co i tak nie zadowala mieszkańców sąsiedniego budynku, gdyż zgodnie z obecnymi normami wynosi ona zaledwie 3 godziny, a odległość między budynkami będzie wynosi 18 metrów, co zdecydowanie nie zadowoliło mieszkańców.

Z kolei radna Joanna Tucholska stwierdziła, że mieszkając po drugiej stronie ul. Mickiewicza jest zachwycona projektem firmy Yareal, ponieważ doskonale pamięta od lat dzieciństwa jak budynek Megadexu szpecił tę okolicę.

Innego zdania była radna Marta Szczepańska, która wypowiadając się też w imieniu Stowarzyszenia „Miasto Jest Nasze” jest przeciwna inwestycjom realizowanym w ramach specustawy lex developer. Uznała, że utrata miejsc przeznaczonych pod biura czy wszelkiego rodzaju usługi jest wbrew idei miast 15-minutowych, które w bliskim położeniu od miejsca zamieszkania mogłyby być miejscem pracy dla wielu mieszkańców dzielnicy.

Okoliczni mieszkańcy byli w większości przeciwni budowie apartamentowca. Zwracali uwagę na problemy hydrologiczne, ograniczenie linijki słońca do minimum, zbyt bliską odległość krótszego boku nowej inwestycji względem okien jednej z klatek budynku przy ul. Marii Kazimiery 26 oraz hałas przed oknami wynikający ich zdaniem z usytuowania dziedzińca otwartego na znajdującą się obok pętlę tramwajową "Marymont-Potok", przez co hałas będzie odbijał się od ścian niczym w studni. Mieszkańcy przygotowali nawet petycję przeciwko budowie tej inwestycji. W efekcie konsultacji społecznych i uwag mieszkańców, developer projekt zmienił zmniejszając wysokość planowanego apartamentowca.

Budynek Elektrim Megadex S.A. 

Sprawa budowy apartamentowca na Radzie Warszawy

Na ostatniej sesji, która odbyła się w czwartek, 4 lipca stołeczni radni zajmowali się wnioskiem firmy Yareal zabiegającej o zgodę na budowę apartamentowca przy Mickiewicza 63. Wniosek złożony został w trybie tzw. ustawy lex deweloper, pozwalającej - za zgodą samorządu - budować mieszkania nawet tam, gdzie nie dopuszcza ich plan zagospodarowania, 

Ponownie negatywne stanowisko w sprawie tej inwestycji zajęła była radna Żoliborz Marta Szczepańska, argumentując, że zachowanie funkcji usługowej czy handlowej budynków jest na Żoliborzu, gdzie dominuje zabudowa mieszkaniowa, bardzo istotne. Podobnego zdania był radny PiS wybrany z Żoliborza i Bielan Dariusz Figura, który apelował o szanowanie obowiązujących planów zagospodarowania, bo ich łamanie w trybie lex deweloper prowadzi do zakłócenia procesu planistycznego. - Pogłębianie monokultury mieszkaniowej na Żoliborzu nie ma sensu - argumentował Figura.

Trzeba dodać, że powierzchni usługowej po zastąpieniu biurowca planowanym apartamentowcem rzeczywiście ubędzie. Na parterze budynku zaplanowano bowiem jedynie kilka lokali usługowych o łącznej powierzchni ok. 300 m2.

Radna Żoliborza Anna Krasnodębska powtarzała argumenty mieszkańców, dowodząc, że budynek zaburzy cyrkulację powietrza. - Hałas pętli tramwajowej będzie potęgowany przez kształt budynku w kształcie litery L - przekonywała.  Z kolei Tadeusz Andrzejewski dowodził, ze projektowany budynek jest za wysoki w stosunku do sąsiedniej zabudowy wzdłuż ul Mickiewicza. 

Wizualizacje projektu inwestycji przy ul. Mickiewicza 63, architektura.um.warszawa.pl

Yareal obiecuje zieleń i boiska

Argumenty sprzeciwiające się budowie próbował zbijać Bartosz Rozbiewski, p.o. dyrektora miejskiego biura architektury - Tuż obok jest 15-kondygnacyjny blok - argumentował. Podkreślił także, że Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna oceniła inwestycję pozytywnie. I zaznaczył, że po konsultacjach społecznych inwestor znacząco zmniejszył projekt budynku. Wtórował mu przedstawiciel firmy Yareal Jacek Zengteler. Zauważył przede wszystkim, że w tej lokalizacji zgodnie z obecnym planem zagospodarowania można postawić znacznie wyższy budynek, tyle że usługowy. - Zwiększymy ilość ogólnodostępnej zieleni na terenie dziś zabetonowanym - mówił. Obiecał także, że jego firma przekaże 2,5 mln zł na wybudowanie boisk przy szkole przy ul. Włościańskiej. 

Odpowiadając na wątpliwości okolicznych mieszkańców, którzy wyrażali obawy, czy budowa apartamentowca z podziemnym parkingiem może wykazać wady konstrukcyjne w sąsiednich budynkach, w szczególności ul. Marii Kazimiery 26 oraz ul. Mickiewicza 65, Rozbiewski argumentował, że zgoda Rady Warszawy na inwestycję ma charakter kierunkowy. Inwestor i tak musi dostać pozwolenie na budowę, w którym uprawniony inżynier podpisze się pod projektem budowlanym. Jego zdaniem sytuacja okolicznych mieszkańców nawet się poprawi, bo obecny budynek o wiele bardziej zacienia ich domy niż planowany. W dodatku apartamentowiec wpisuje się stylistycznie w kontekst zabudowy i uzupełni pierzeję Mickiewicza.

Ostatecznie za zgodą na apartamentowiec zagłosowało 32 radnych (KO), 17 radnych (PiS i Lewica) było przeciw, dwoje się wstrzymało.

Wizualizacja budynku planowanego przy ul. Mickiewicza 63  w wersji pierwotnej (z lewej) i pomniejszonego po zmianie projektu dokonanej po konsultacjach społecznych (z prawej); architektura.um.warszawa.pl

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Porozumienie Akcjonariuszy Eletkrim 05.07.2024 20:47
Okradania akcjonariuszy Elektrim S.A ciąg dalszy. Najpierw Eragsm , PAK, Rafako, ........ miliardy spółki Eelktrim rozkrada oligarcha

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.