Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:43

Wystawa w nowej siedzibie Muzeum Wojska Polskiego to 250 tys. eksponatów. Rusza konkurs na jej projekt

Prace nad nową siedzibą Muzeum Wojska Polskiego nabierają tempa. Właśnie ogłoszono międzynarodowy konkurs na koncepcję ekspozycji muzeum w Cytadeli Warszawskiej. Wyzwanie przed ochotnikami jest ambitne, bo stała ekspozycja ma składać się z ćwierć miliona eksponatów.

Siodło Napoleona z Egiptu, mundur powstańca warszawskiego Jerzego Sienkiewicza „Rudego”, szabla generała Antoniego Sułkowskiego, pistolet gen. Zygmunta Berlinga czy miecz znaleziony w Ostrowiu nad Jeziorem Gopło, datowany na VII wiek  to jedynie promil eksponatów, które mają stanowić część stałej wystawy w powstającym na Cytadeli Muzeum Wojska Polskiego. W nowej siedzibie placówki stała ekspozycja ma zajmować ok. 6 tys. m kw.

Maszyna drukarska, na której J. Piłsudski w 1900 r., w Łodzi, odbijał pismo PPS „Robotnik”
fot. Muzeum Wojska Polskiego

„Budowa nowego gmachu – w ramach imponującego założenia forteczno-parkowego, tzw. Cytadeli Muzeów, stwarza m.in. możliwość zorganizowania nowej, stałej ekspozycji w Muzeum Wojska Polskiego (MWP) – pierwszej co do wielkości w kraju i jednej z najważniejszych w Europie placówce tego typu” – podkreśla w materiałach konkursowych MWP.

Wyzwanie dla architektów – konkurs na projekt wystawy

Prace nad muzeum wkraczają w koleiny etap. Wczoraj ogłoszono konkurs na zaprojektowanie stałej wystawy. Autor zwycięskiego projektu otrzyma 180 tys. zł i zaproszenie  do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na szczegółowe opracowanie pracy konkursowej.

W materiałach konkursowych znajdują się m.in. trzy scenariusze, tworzące spójną całość, wedle których architekci mają zaprojektować wystawę. Opowieść o tysiącletnich dziejach wojska polskiego, będzie podzielona na poszczególne okresy, od ok 960 roku aż do drugiej wojny światowej. Największą powierzchnie muzeum zajmą eksponaty z okresu od 1914 do 1945 roku. To właśnie w tej części znajdzie się samolot Dakota III, o którym pisaliśmy na łamach Gazety Żoliborza na początku kwietnia.

Sprowadzony do Polski samolot Dakota III
fot. Muzeum Wojska Polskiego

Są kolaże grafiki ekspozycyjnej i zabytków

Jak podkreśla MWP wystawa stała ma być w dużej mierze wykonana techniką kolaży malarstwa 3D, co oznacza, że zobaczymy rekonstrukcje elementów architektury obronnej. „Ważną cechą charakterystyczną ekspozycji będzie również bardzo oszczędne wykorzystanie multimediów, które w zasadzie ograniczone będą do wyświetlania krótkich animowanych form filmowych, wyprodukowanych na podstawie utrwalonych technikami drukarskimi obrazów (miedzioryty, drzeworyty etc.) przedstawiających sceny batalistyczne oraz krótkich animowanych form filmowych przedstawiających np. taktykę walki wojsk polskich w poszczególnych okresach” – czytamy w materiałach konkursowych.

Mundur Jerzego Sienkiewicza „Rudego”
fot. Muzeum Wojska Polskiego

Ćwierć miliona eksponatów

„Mimo dramatycznych losów narodu polskiego w ostatnich dwóch stuleciach i niewyobrażalnych strat dorobku kulturowego w okresie II wojny światowej, całość zbiorów zamyka się imponującą liczbą ponad 250 tys. eksponatów. W tak ogromnym i różnorodnym zbiorze przetrwały do naszych czasów najcenniejsze eksponaty – pamiątki związane bezpośrednio z królami, hetmanami, bohaterami narodowymi, generałami, dowódcami z czasu powstań narodowych, czy też artefakty łączone z konkretnymi wydarzeniami historycznymi” – podkreśla MWP w opisie założeń scenariuszowych nowej ekspozycji stałej.

Powstający pawilon Muzeum Wojska Polskiego ma być gotowy w listopadzie 2020 r.


mundur rudego

mundur rudego

maszyna drukarska

maszyna drukarska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.