Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:44

Nalepka w Strefie Czystego Transportu nieobowiązkowa

1 lipca w stolicy zacznie działać Strefa Czystego Transportu. Już dziś kierowcy mogą szybko sprawdzić swoje auta pod kątem zgodności z wymogami strefy. Aż 97 proc. posiadaczy aut nie musi podejmować żadnych działań – nie potrzebuje się rejestrować ani starać o nalepkę.
  • Źródło: UM Warszawa
Nalepka w Strefie Czystego Transportu nieobowiązkowa

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • wprowadzeniu strefy czystego transportu
  • kogo dotyczy
  • jak sprawdzić swój samochód
  • wyłączeniach ze strefy
  • informacji i kontroli w strefie

O tym, że Strefa Czystego Transportu zacznie obowiązywać w poniedziałek, 1 lipca i obejmie około 7 proc. powierzchni Warszawy: Śródmieście oraz niewielkie obszary przyległych dzielnic już informowaliśmy.

Zakaz wjazdu do Strefy Czystego Transportu dotyczyć będzie aut benzynowych starszych niż 1997 r. oraz z silnikiem Diesla starszych niż 2005 r. Szacunki pokazują, że wymogów SCT obowiązujących od 1 lipca nie spełnia tylko około 3 proc. pojazdów poruszających się po Warszawie. Przy tym około połowa z tych 3 proc. to auta kwalifikujące się do jednego z kilku rodzajów wyłączeń, które będą obowiązywały przez kolejne trzy i pół roku.

W pierwszym etapie wdrażania SCT w Warszawie zdecydowana większość pojazdów spełnia więc jej wymogi i nie potrzebuje żadnej nalepki, wniosku czy zgłoszenia. Wszyscy pozostali mogą złożyć wniosek online oraz w punkcie stacjonarnym.

Sprawdź swój pojazd w 30 sekund

Centrum informacji o strefie stanowi miejska strona internetowa. Za jej pośrednictwem można też przejść do prostego i szybkiego formularza, który odpowiada na najważniejsze pytania mieszkańców, przyjezdnych i przedsiębiorców.

Jeśli podczas weryfikacji okaże się, że pojazd spełnia wymogi strefy, to nic więcej nie trzeba już robić. Taki samochód nie ma obowiązku posiadać jakiejkolwiek nalepki, a kierowca nie musi składać żadnych wniosków ani rejestrować się gdziekolwiek. W takiej właśnie sytuacji jest aż 97 proc. kierowców jeżdżących po Warszawie.

A co, jeśli w toku weryfikacji okaże się, że pojazd nie spełnia wymogów strefy? Wówczas program poinformuje, jakie ewentualne kroki można podjąć. Wszystkie formalności związane z wyłączeniem z wymogów strefy tych, którym to przysługuje, można załatwić przez Internet.

Trzy podstawowe rodzaje wyłączeń dla osób fizycznych to:

  • zameldowanie w Warszawie i rozliczanie tu podatków;
  • bycie seniorem (ukończone 70 lat), bez dodatkowych wymogów;
  • posiadanie europejskiej karty parkingowej dla osób z niepełnosprawnością.

Wniosek o nalepkę, potwierdzającą prawo do wyłączenia, można następnie złożyć przez Internet za pomocą tej strony. Za obsługę całego procesu odpowiada stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.

Punkt informacyjny SCT – czynny do godz. 20.00

Dla osób, które wolą załatwić sprawę osobiście, ZDM przygotował również możliwość złożenia wniosku fizycznie – w punkcie przy ul. Chmielnej 124 (wejście od ul. Żelaznej). Działa on od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00. Informacji o strefie udziela również Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Brak nalepki? Nie będzie mandatu!

Przepisy nie wskazują żadnej kary za brak nalepki. Karany jest wjazd do strefy czystego transportu bez uprawnień. To właśnie stosowne uprawnienie – poprzez sczytanie tablicy rejestracyjnej, a nie nalepki – będzie sprawdzała Straż Miejska i Policja kontrolując kierowców. W ramach współpracy ZDM i Straży Miejskiej, do kontroli prowadzonych przez miasto, zostanie wykorzystany system przenośnych kamer.

Wymierne korzyści dla zdrowia

Strefa Czystego Transportu dotyczyć będzie w pierwszym etapie stosunkowo niewielkiej liczby pojazdów. Jednak już teraz zdaniem władz Warszawy przyniesie wymierne efekty w poprawie jakości powietrza, a tym samym zdrowia mieszkanek i mieszkańców miasta – prognozowany jest znaczny spadek emisji szkodliwych substancji – tlenków azotu o 11 procent i pyłów zawieszonych o 20 procent.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Monia 02.07.2024 07:56
Dziwna odmiana ekologii jest w Warszawie...Z jednej strony wprowadza się strefy czystego transportu, ,,zazielenia się,, a z drugiej strony , gdzie się nie obejrzysz, to kurz, pył ,smród jeżdżących samochodów ciężarowych na budowę i z budowy .Likwiduje się trawę z kwiatami łąkowymi, w zamian za beton

Kris 19.06.2024 17:57
Już przeprowadzili badania i audyt, SCT to fikcja i wymysł chorych ekoterrorystow, wiatrwieje po całej Warszawie i nic tu takie ograniczenia nie dadzą, biurw tylko pr,ybedzie.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.