Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:20

Będzie jaśniej na przejściach dla pieszych

Zarząd Dróg Miejskich bierze się za doświetlenia kolejnych przejść dla pieszych. Właśnie ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie doświetlenia blisko 200 zebr w Warszawie, w tym 44 na Żoliborzu.
Będzie jaśniej na przejściach dla pieszych

Źródło: ZDM

W tym artykule przeczytasz o:

  • doświetleniu przejść dla pieszych na Żoliborzu
  • lokalizacji doświetlonych przejść
  • terminach realizacji

Nie tak dawno ZDM zakończył zapoczątkowane w 2023 roku doświetlenia ponad 300 warszawskich przejść dla pieszych. Doświetlone zostały także przejścia w dzielnicy Żoliborz. Dzięki nim piesi na warszawskich ulicach są lepiej widoczni, a tym samym bezpieczniejsi. ZDM właśnie ogłosił przetarg na zaprojektowanie kolejnych 188 doświetleń. Obejmą one 102 lokalizacje w 14 dzielnicach. Tym razem najwięcej zebr zostanie doświetlonych w Śródmieściu oraz na Żoliborzu i Bielanach. Na Żoliborzu nowe lub dodatkowe oświetlenie pojawi się na 44 przejściach dla pieszych w 18 lokalizacjach. 

LpLokalizacjaDzielnicaPrzejścia 
1.Gdańska (przy nr 2)Żoliborz1
2.Potocka / UrzędniczaŻoliborz2
3.Bieniewicka (przy bloku nr 2 i 2A)Żoliborz2
4.Żelazna / Włościańska / Braci ZałuskichŻoliborz4
5.Braci Załuskich / BroniewskiegoŻoliborz1
6.Hanki Czaki (od strony ul. ks. Popiełuszki)Żoliborz1
7.Hanki Czaki (od strony Słowackiego)Żoliborz1
8.Potocka / DrochnickaŻoliborz2
9.Słowackiego / SzczepanowskiegoŻoliborz3
10.Filarecka / SłowackiegoŻoliborz1
11.Kazimierza Promyka / GwiaździstaŻoliborz1
12.Tylżycka / GwiaździstaŻoliborz1
13.Rondo Jerzego TurowiczaŻoliborz3
14.Gwiaździsta (rondo Jerzego Turowicza - Krasińskiego)Żoliborz4
15.al. Wojska PolskiegoŻoliborz10
16.Mickiewicza / gen. Józefa Zajączka (po obu stronach ulicy)Żoliborz2
17.plac Inwalidów (po prawej stronie)Żoliborz4
18.plac InwalidówŻoliborz1

Na oferty w przetargu na projekty doświetleń ZDM czeka do 24 maja. Następnie, po dokładnej analizie, zostanie wybrana najlepsza oferta. Wybrany wykonawca będzie miał 6 miesięcy na realizację zadania. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie jesienią przetargu na budowę. Realizacja doświetlenia przejść na żoliborskich ulicach powinna się zatem zakończyć najpóźniej wiosną 2025 roku. 

Doświetlenie to zamontowanie dodatkowych źródeł światła w rejonie przejść dla pieszych. Dodatkowe oświetlenie instalowane jest przed przejściem, aby zwiększyć widoczność pieszego lub rowerzysty na ciemnym tle. Dzięki precyzyjnemu ustawieniu, lampy nie oślepiają kierowców, za to oświetlają i wyróżniają w ciemności sylwetkę pieszego. To najlepszy sposób poprawy dostrzegalności pieszego przechodzącego przez jezdnię, znacznie skuteczniejszy niż np. elementy odblaskowe na znakach drogowych czy ubraniu.

Widoczność pieszych na pasach poprawiana jest na dwa sposoby: oświetleniem dodatkowym lub wymianą słupów. Pierwsza metoda polega na montażu dodatkowych (niższych niż typowe latarnie) słupów i opraw oświetleniowych, które są zaprojektowane tak, by oświetlały przechodzącego przez przejście pieszego. Druga metoda wiąże się z usunięciem znajdujących się tuż przy przejściach starych latarni i wstawieniu w ich miejsce nowych, wyposażonych w podwójne wysięgniki. Sposób ten jest znacznie szybszy w realizacji, bo pozwala uniknąć trwającego nawet kilka miesięcy projektowania. Dlatego ZDM w niektórych przypadkach najpierw demontował pojedynczy wysięgnik i montował w jego miejsce podwójny, a następnie, kiedy projekt był już gotowy, usuwał latarnię i instalował oświetlenie dodatkowe. Działo się tak w lokalizacjach szczególnie niebezpiecznych, wymagających działań priorytetowych.

 

W ciągu 7 lat ZDM doświetlił blisko 2100 zebr we wszystkich dzielnicach Warszawy. Pozytywny efekt montażu dodatkowego oświetlenia na zebrach potwierdzają liczby. W 2022 roku od północy (do 10 rano) nie odnotowano żadnego wypadku z udziałem pieszych na stołecznych ulicach. Z kolei w 2023 roku wypadków nie odnotowano już od godziny 21 (do 6 rano).

Warto także znać liczby wypadków na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji. Jeszcze w 2016 – kiedy ZDM zaczął doświetlenia na masową skalę – doszło do 172 wypadków. W 2023 roku liczba ta wyniosła 69. Trzeba mieć jednak na uwadze ogólny spadek liczby wypadków na warszawskich drogach.

Za malejącą liczbą wypadków na przejściach dla pieszych idzie także coraz niższa liczba ofiar śmiertelnych na przejściach dla pieszych. W 2022 i 2023 roku na warszawskich zebrach zginęło po 6 osób. Zaledwie kilka lat temu było to po kilkanaście osób rocznie. Liczba ofiar śmiertelnych wśród pieszych spada zresztą systematycznie i to tylko na przejściach. Zeszły rok był pod tym kątem rekordowo dobry. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ