Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:20

Skomplikowana sytuacja polityczna na Żoliborzu

[Tylko u nas] Paweł Michalec odchodzi na Wawer, nikt nie chce Renaty Kozłowskiej. Pat w negocjacjach na Żoliborzu, może doprowadzić do wejścia komisarza do czasowego zarządzania dzielnicą.
Skomplikowana sytuacja polityczna na Żoliborzu

Źródło: Canva

W kwietniu bieżącego roku, odbyły się wybory samorządowe. Wyniki mocno skomplikowały lokalną sytuację polityczną. Koalicja Obywatelska, która dotychczas rządziła w dzielnicy mając 11 mandatów, straciła możliwość do samodzielnego zarządzania.  Z 21 mandatów, przypadających w Radzie Dzielnicy Żoliborz, żaden z komitetów nie uzyskał większości, aby samodzielnie wybrać Zarząd Dzielnicy. Najwięcej mandatów zdobyła Koalicja Obywatelska (9, o 2 mniej niż posiadała dotychczas), pozostałe komitety – Żoliborz Ma Głos, Prawo i Sprawiedliwość oraz Lewica w koalicji ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze – zdobyły po 4 mandaty.
 

Kto będzie rządził Żoliborzem? 
Obecnie "języczkiem u wagi" jest Lewica/MJN, a w zasadzie jej koalicjant stowarzyszenie Miasto jest Nasze, które według naszych informacji prowadzi rozmowy zarówno z Koalicją Obywatelską jak i z komitetem Żoliborz Ma Głos i Prawem i Sprawiedliwością. KO na burmistrzynię wskazuje Renatę Kozłowską, a także chce mieć możliwość wskazania drugiego swojego przedstawiciela w trzyosobowym zarządzie. Wydaję się to sprawiedliwe, ze względu na liczbę mandatów: Koalicja Obywatelska ma dziewięć mandatów, podczas gdy Miasto Jest Nasze w koalicji z Lewicą – cztery.  Problem pojawia się przy nazwisku Renaty Kozłowskiej, której zwyczajnie nikt nie chce na tym stanowisku. MJN, jest gotowe ją zaakceptować, ale wyłącznie jeśli sami dostaną w zamian dwa stanowiska w zarządzie, czyli dwóch v-ce burmistrzów, na co z kolei nie chce się zgodzić Szef Koalicji Obywatelskiej w Warszawie, Jarosław Szostakowski. No i mamy pat. 
 

Kara dla Miasto jest Nasze i Lewicy
Tracąc większość w Zarządzie Dzielnicy, KO de facto straciłaby możliwość podejmowania decyzji. Wynika to z tego, że organem zarządczym jest zarząd a nie burmistrz. Szostakowski, nie chcąc dopuścić do utraty wpływów, postanowił ukarać Lewicę/MJN, pozbawiając ich możliwości obsadzenia stanowiska wiceprzewodniczącej Rady Miasta. 

 

Współpraca a nie koalicja jednych przeciwko drugim
Kilka dni temu, pisaliśmy o alternatywnym rozwiązaniu jakie zaproponowała Danuta Kuroń z komitetu Żoliborz Ma Głos. Opozycjonistka zaproponowała bezprecedensowe rozwiązanie – nie koalicję, a współpracę między wszystkimi komitetami. Pomysł polega na przyznaniu każdemu z komitetów jednego z czterech kluczowych stanowisk: Przewodniczącego Rady Dzielnicy oraz jednego głównego i dwóch wiceburmistrzów, co ma zapewnić pełną reprezentację wszystkich poglądów mieszkańców Żoliborza.


Paweł Michalec odchodzi z Żoliborza
Jednak sytuacja dodatkowo się skomplikowała, gdy obecny burmistrz Paweł Michalec z Koalicji Obywatelskiej otrzymał propozycję objęcia stanowiska burmistrza dzielnicy Wawer. Jeśli Michalec zostanie zaprzysiężony na to stanowisko przed sesją rady dzielnicy na Żoliborzu, która ma odbyć się na początku czerwca, dzielnica pozostanie bez burmistrza, co zmusi prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego do wprowadzenia komisarza zarządzającego do czasu rozwiązania politycznego impasu.

 

Renata Kozłowska kością niezgody
Ważnym elementem w tej skomplikowanej układance jest Renata Kozłowska, obecna wiceburmistrzyni, która jest faworyzowana przez Jarosława Szostakowskiego, szefa koła Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta. Kozłowska, mimo że jest intensywnie promowana przez Szostakowskiego na stanowisko nowej burmistrzyni, nie cieszy się poparciem innych komitetów ani lokalnej społeczności. Wielu mieszkańców uważa, że jej dotychczasowa działalność na rzecz dzielnicy była niewystarczająca i często nie słuchała głosów mieszkańców.

Wkrótce ma odbyć się sesja Rady Dzielnicy, na której rozstrzygnie się przyszłość Żoliborza. Czy propozycja Danuty Kuroń zostanie zaakceptowana, czy też prezydent Trzaskowski będzie zmuszony do wprowadzenia komisarza? Na odpowiedź musimy jeszcze poczekać.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h