W tym artykule przeczytasz o:
- rozstrzygnięciu przetargu na budowę ronda u zbiegu Krasińskiego i Przasnyskiej
- zwycięskiej ofercie
- planowanym zakresie prac
O tym, że ruch okrężny zawita na skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Przasnyskiej pisaliśmy już wielokrotnie. Informowaliśmy także o ogłoszeniu przetargu na budowę ronda i otwarciu ofert.
Przypomnijmy, że w przetargu na budowę żoliborskiego ronda wpłynęły cztery oferty. Oferty w konkursie złożyły następujące firmy:
- WOD-KAN-BRUK SP. Z O.O. - 8 486 448,49
- STRABAG Sp. z o.o. - 6 764 419,35
- ZAKŁAD ROBÓT DROGOWYCH I INŻYNIERYJNO INSTALACYJNYCH KROL WŁODZIMIERZ KRÓLIK - 6 516 991,67
- BALZOLA Polska Sp. z o.o. - 6 689 559,50
Po analizie ZDM wybrał na wykonawcę firmę Krol (Zakład Robót Drogowych i Inżynieryjno Instalacyjnych Krol Włodzimierz Królik), która złożyła najniższą ofertę opiewającą na nieco ponad 6,5 mln zł. Wybrany wykonawca na realizację projektu będzie miał 180 dni od dnia podpisania umowy – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Rondo powstanie dzięki dofinansowaniu z rządowego funduszu Polski Ład.
Przypomnijmy, że zamiana tradycyjnego skrzyżowania na rondo w tym właśnie miejscu ma uporządkować ruch i poprawić bezpieczeństwo. Lokalizacja została wytypowana na podstawie audytu przejść dla pieszych bez sygnalizacji. Audyt potwierdził, że Istniejące rozwiązanie na skrzyżowaniu Krasińskiego i Przasnyskiej jest niebezpieczne. W audycie przejść dla pieszych, przeprowadzonym przez Zarząd Dróg Miejskich, w skali od 0 do 5 otrzymało ocenę 1. O zmiany w tym miejscu apelowali również mieszkańcy pobliskich osiedli.
Drogowcy doświetlą wszystkie przejścia dla pieszych znajdujące się w sąsiedztwie przyszłego ronda. Dodatkowo te na wlotach, po których jeżdżą autobusy, zostaną wyposażone w azyle. Samo rondo o średnicy 26 metrów będzie miało wyspę centralną, nieprzejezdną, dzięki obsadzeniu jej krzewami. Na narożnikach skrzyżowania zasadzone zostaną krzewy okrywowe. Dodatkowo wzdłuż pasa drogi stanie siedem nowych drzew, które będą uzupełnieniem istniejącego już tam szpaleru.
W okolicy ronda staną trzy wiaty przystankowe, same przystanki będą jednak bezzatokowe. Pojawi się także udogodnienie dla rowerzystów. W obszarze skrzyżowania uzupełniona zostanie infrastruktura rowerowa.
Napisz komentarz
Komentarze