Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:59
Reklama

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na Żoliborzu

Żoliborskie szkoły podstawowe ukończy w tym roku 303 uczniów. W szkołach ponadpodstawowych na Żoliborzu na tegorocznych absolwentów czeka natomiast aż 990 miejsc. 474 miejsca udostępnione zostaną w liceach, a 516 w technikach i na kierunkach branżowych. Elektroniczny system rekrutacji do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2024/2025 rusza 15 maja.
  • Źródło: UD Żoliborz
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na Żoliborzu

Źródło: UD Żoliborz

W tym artykule przeczytasz o:

  • rozpoczynającej się rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2024/25
  • ofercie szkół na Żoliborzu
  • zasadach i harmonogramie rekrutacji

Niezmiennie największą popularnością wśród absolwentów szkół podstawowych cieszą się żoliborskie licea ogólnokształcące. LXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Ignacego Witkiewicza "Witkacego" zakłada przyjęcie łącznie 104 nowych uczniów. Tutaj tegoroczni absolwenci szkół podstawowych będą mieli do wyboru klasy z rozszerzonym jednym językiem obcym: angielskim, niemieckim, francuskim oraz hiszpańskim, a w zakresie podstawowym nauczany będzie język angielski i rosyjski. W tej szkole we wszystkich nowopowstałych klasach prowadzony będzie „Tutoring rozwojowy”. Ten eksperymentalny program, zakłada, że w trzecim trymestrze klasy drugiej uczniowie wybierają indywidualnie dwa przedmioty do nauki w systemie rozszerzonym. Do wyboru mają: język polski, historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka, geografia, biologia, chemia oraz fizyka.

Sprofilowane od początku nauki będą nowe oddziały w I LO przy ul. Felińskiego 15. W 4 oddziałach przygotowane zostały profilowe klasy z takimi wiodącymi przedmiotami jak:

  • Język polski – historia – historia sztuki (będzie to klasa integracyjna, w której przygotowano do 5 miejsc dla kandydatów z niepełnosprawnościami)
  • Matematyka – geografia – język angielski
  • Biologia – chemia – język angielski
  • Geografia – wiedza o społeczeństwie – język angielski. 

Cztery nowe i profilowane klasy utworzone zostaną również XVI LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefanii Sempołowskiej przy ul. Ks. J. Popiełuszki 5. Absolwentom szkół podstawowych oferowana jest jedna klasa wstępna przygotowująca do nauczania dwujęzycznego w liceum, 3 profilowane oraz 1 dwujęzyczna. Nowe klasy pierwsze w roku 2024/25:

  • Klasa z rozszerzonymi przedmiotami: matematyka, geografia, język angielski
  • Klasa z rozszerzonymi przedmiotami: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia
  • Klasa z rozszerzonymi przedmiotami: matematyka, biologia, chemia
  • Klasa dwujęzyczna z rozszerzonym językiem francuskim.

Kandydaci do klasy wstępnej (0A) kwalifikowani będą na podstawie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych, który odbędzie się 5 czerwca.

Podobnie jak w ubiegłorocznej rekrutacji, głównie kierunki artystyczne znalazły się CXIV LO w Zespole Szkół nr 31 im. Jana Kilińskiego, przy ul. Felińskiego 13. Tutaj utworzone zostaną 3 klasy artystyczne, w tym jedna integracyjna oraz i 1 klasa ratowniczo-pożarnicza:

  • Projektowanie plastyczne z rozszerzonymi przedmiotami: język polski – historia – historia sztuki (2 klasy, w tym 1 integracyjna)
  • Plastyczno- teatralna z rozszerzonymi przedmiotami: język polski – historia – historia sztuki
  • Ratownictwo i pożarnictwo.

Szkoła współpracuje m.in. z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, Akademią Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Teatrem Powszechnym, Teatrem Studio i TR Warszawa. Uczniowie mają w ofercie warsztaty teatralne i plastyczne, lekcje muzealne oraz warsztaty wyjazdowe w teatrach. Adepci kierunku ratowniczo-pożarniczego mogą liczyć na warsztaty wyjazdowe z akcji ratowniczo-poszukiwawczych. Szkoła współpracuje m.in. z PSP, OSP i GOPR.

Zespół Szkół nr 31 przygotował również ofertę dla absolwentów na kierunkach technicznych i zawodowych. Szansę na naukę mają tutaj przyszli technicy optyki, którzy będą mieli rozszerzoną naukę matematyki i fizyki, technik reklamy z rozszerzoną informatyką i językiem angielskim oraz złotnik-jubiler w ramach Branżowej Szkoły Rzemiosł Artystycznych I stopnia nr 65.

Największą liczbę miejsc dla absolwentów klas VIII zapewnia Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. I. J. Paderewskiego przy ul. Włościańskiej 35. Szkoła uruchomi cztery nowe kierunki techniczne takie jak: logistyk, mechatronik oraz technik pojazdów samochodowych. Wśród kierunków branżowych znalazły się: lakiernik samochodowy, mechanik i elektromechanik pojazdów samochodowych oraz kierowca mechanik. Szkoła podpisała w kwietniu br. porozumienie o współpracy z Autoryzowanym Dealerem Toyoty Motor Poland.

Zespół Szkół nr 28 przy ul. Gen. Zajączka 7 będzie kształcić przyszłych techników elektryków oraz teleinformatyków z rozszerzoną matematyką i językiem obcym angielskim, angielskim zawodowym oraz niemieckim.

Na kierunki techniczne rekrutować będzie również Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ul. Gen. Zajączka 7. Kandydaci mają do wyboru technika: elektryka, elektronika, programisty, informatyka, teleinformatyka oraz technika urządzeń dźwigowych. W roku 2024/25 szkoła otwiera 6 nowych klas pierwszych.

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych w całej Warszawie rozpoczyna się 15 maja i odbywa się poprzez elektroniczny system rekrutacji na stronie. (otwiera się w nowej karcie). Termin składania wniosków upływa 29 maja o godz. 15:00.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ