Odpowiedź na wniosek udzielona po wyborach samorządowych
24 lutego b.r. wysłaliśmy do Urzędu Dzielnicy Żoliborz wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej posiadanych przez członków Zarządu Dzielnicy dyplomów MBA. We wniosku zadaliśmy następujące pytania:
1. Czy któryś z członków zarządu posiada dyplom MBA w tej uczelni?
2. Czy studia te były finansowane lub współfinansowane przez Dzielnicę?
3. W jakim trybie odbywały się takie studia?
4. Czy posiadanie dyplomu MBA z tej uczelni spowodowało możliwość objęcia stanowiska w jakiejś radzie nadzorczej przez członka zarządu? I o ile zmieniły się jego wynagrodzenia przed i po.
Tuż przed upływem 2 tygodni przypomnieliśmy się o odpowiedź 8 marca. Tego samego dnia otrzymaliśmy odpowiedź od rzeczniczki prasowej Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Wcześniej wniosek został przekierowany z Urzędu Dzielnicy do Gabinetu Prezydenta. Za pośrednictwem Urzędu Dzielnicy Żoliborz Gabinet Prezydenta poinformował nas, że z uwagi na zaplanowane działania audytowe i konieczność analizy sprawy, odpowiedź na przedmiotowy wniosek zostanie udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż do 24 kwietnia 2024 r.
Czyżby był to przypadek, że termin udzielenia odpowiedzi został wyznaczony dopiero po wyborach samorządowych? Po długim oczekiwaniu odpowiedź przyszła 23 kwietnia. Gabinet Prezydenta przekazał odpowiedź z załączonym pismem z dnia 12 kwietnia od Burmistrza Dzielnicy Żoliborz Pawła Michalca o następującej treści:
"Szanowna Pani Dyrektor,
Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej pod nr CRWIP/1681/24 informuję, że zgodnie z moją wiedzą 2 członków Zarządu Dzielnicy Żoliborz posiada dyplom MBA, 1 osoba z uczelni Collegium Humanum i 1 osoba z Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska we współpracy ze Szkołą Główną Służby Pożarniczej. Studia były współfinansowane ze środków Dzielnicy Żoliborz, odbywały się w systemie zaocznym. Kwestia dotycząca możliwości objęcia stanowiska w radzie nadzorczej nie dotyczy działalności Dzielnicy Żoliborz. Wynagrodzenia członków Zarządu Dzielnicy są jawne i dostępne w oświadczeniach majątkowych zamieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu m. st. Warszawy.
Z wyrazami szacunku,
Burmistrz Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy, Paweł Michalec"
Renata Kozłowska z dyplomem MBA Collegium Humanum
23 kwietnia wysłaliśmy do rzeczniczki prasowej Urzędu Dzielnicy Żoliborz dodatkowe pytania z prośbą o informację, których członków zarządu dotyczą ukończone studia i w jakim zakresie były one współfinansowane przez Dzielnicę. Jaki był całościowy koszt studiów dla obu członków zarządu i jaka jego część została pokryta ze środków publicznych
W odpowiedzi z dnia 6 maja, Gabinet Prezydenta przekazał nam drugą odpowiedź od Burmistrza Dzielnicy Żoliborz Pawła Michalca:
"Szanowna Pani Dyrektor,
W odpowiedzi na pismo w sprawie przygotowania odpowiedzi na wniosek w sprawie realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej nr CRWiP/1681/24, poniżej przesyłam do służbowego wykorzystania informacje w zakresie kompetencji Wydziału Kadr dla Dzielnicy Żoliborz.
Ukończone studia dotyczą Pana Pawła Michalca Burmistrza Dzielnicy Żoliborz, który posiada dyplom MBA uczelni Collegium Humanum i Pani Renaty Kozłowskiej Zastępcy Burmistrza Dzielnicy Żoliborz, która posiada dyplom z Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska we współpracy ze Szkołą Główną Służby Pożarnej. Całkowity koszt studiów dla obu członków zarządu wyniósł 16 320,00 złotych, ze środków publicznych wydano kwotę 14 320,00 złotych"
Z wyrazami szacunku,
Burmistrz Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy, Paweł Michalec"
Z tego wynika, że podatnicy zapłacili za studia podyplomowe dla Pawła Michalca i Renaty Kozłowskiej na niechlubnej uczelni względem której postawiono zarzuty rektorowi i pracownikom tej uczelni. Zgodnie z KRS od maja 2023 r. Paweł Michalec pełni funkcję członka Rady Nadzorczej MPO, będącej miejską spółką. WIęcej możecie przeczytać o artykule pt. Burmistrz Żoliborza Paweł Michalec z dyplomem MBA z "Collegium Humanum"
Napisz komentarz
Komentarze