W tym artykule przeczytasz o:
- przetargu na budowę trasy rowerowej wzdłuż Andersa
- co i gdzie zostanie zrobione
- planowanym przedłużeniu trasy na Żoliborz
Prace będą się toczyć w tym i w przyszłym roku. Wykona je warszawska firma Wegarten. Przypominamy zakres:
▪ dwukierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie ulicy Andersa na odc. Dawidowskiego (rej. Dworca Gdańskiego) - Nowolipki
▪ komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach z ul. Stawki i z ul. Anielewicza
▪ dwukierukowy łącznik na wschodnią stronę na wysokości ul. Andersa 23 i skweru Marka Edelmana
▪ dwukierunkowy łącznik na ulicy Muranowskiej między ul. Stawki i ul. Bonifraterską
▪ pasy rowerowe na ulicy Bonifraterskiej na odc. Międzyparkowa - Sapieżyńska
▪ realizacja projektu z budżetu obywatelskiego, czyli budowa drogi rowerów po wschodniej stronie ul. Andersa na odc. Świętojerska - Długa, czyli wzdłuż Ogrodu Krasińskich
▪ wyniesione przejście i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Świętojerska/Wałowa
▪ w pakiecie oczywiście niezbędne remonty chodników i sygnalizacji świetlnej oraz szereg rozpłytowań, czyli więcej zieleni i to nie tylko na ulicy Andersa, ale też np. na całej długości ulicy Świętojerskiej
Trasa na Andersa będzie częściowo wydzielona z jezdni, a w całości poprowadzona tak, żeby możliwie szerokim łukiem omijać szpalery muranowskich drzew. Oprócz ulicy Świętojerskiej mniejsze rozpłytowania będą m.in. na ulicy Muranowskiej.
Więcej o kolejnych etapach budowy trasy, także przez Żoliborz pisaliśmy tutaj:
Przypomnijmy zatem, że równolegle toczą się prace projektowe nad II etapem na ulicy Andersa (Nowolipki - plac Bankowy) oraz przedłużeniem trasy przez ulicę Mickiewicza (do placu Wilsona). Prace na żoliborskim odcinku zaczną się jednak nie wcześniej niż w przyszłym roku.
Napisz komentarz
Komentarze