Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:32

Zakaz sprzedaży alkoholu nocą - konsultacje

Ratusz rozpocznie niebawem konsultacje społeczne w sprawie nocnej ciszy alkoholowej, o którą od dawna postulują aktywiści między innymi Miasto jest Nasze. Po majówce głos w tej sprawie będą mogli zabrać wszyscy mieszkańcy stolicy.
Zakaz sprzedaży alkoholu nocą - konsultacje

Źródło: PAP

W tym artykule przeczytasz o:

  • konsultacjach w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu nocą
  • badaniach poparcia dla projektu
  • gdzie i kiedy można zabrać głos

W poniedziałek, 29 kwietnia stołeczny ratusz ogłosił, że 6 maja zaczną się konsultacje społeczne w sprawie ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu. Potrwają do 30 czerwca, a głos będą mogli zabrać wszyscy mieszkańcy.

Przypomnijmy, że postulaty ograniczenia sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych nie są nowe. W marcu zeszłego roku radni głosami Koalicji Obywatelskiej odrzucili projekt uchwały na ten temat. Prezydent Trzaskowski także był sceptyczny wobec ograniczenia, dowodził, że skończyłoby się to powrotem melin, które pamięta z PRL-u. Z czasem jednak postanowił poddać projekt pod konsultacje, zwłaszcza że badania Barometru Warszawskiego wskazywały, że aż 60 procent mieszkańców skłonnych jest opowiedzieć się za wprowadzeniem nocnej prohibicji.

Czy Pan(a/i) zdaniem w Warszawie należy wprowadzić ograniczenie sprzedaży alkoholu 
w godzinach nocnych, czyli między 22.00 a 6.00 rano? 

Zarządzone przez prezydenta Trzaskowskiego konsultacje mają na celu nie tylko sprawdzenie poparcia warszawianek i warszawiaków dla takiego rozwiązania, ale także ustalenie godzin obowiązywania ograniczenia sprzedaży, a także o obszarów miasta, jaki według nich powinna ona objąć. Aktywiści proponują, aby zakaz obowiązywał między 22 a 6 rano.

Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

Konsultacje będą trwać do końca czerwca. By wziąć w nich udział, wystarczy przyjść na jedno ze spotkań konsultacyjno-informacyjnych organizowanych przez ratusz. Swoją opinię można też przekazać elektronicznie na stronie internetowej

Spotkania w sprawie zakazu sprzedaży alkoholu odbędą się w terminach:

  • 10 maja (piątek) godz. 17:00 – Pałacyk Konopackiego (Strzelecka 11/13);
  • 15 maja (środa) o 17.00 w Ursynowskim Centrum Kultury (Indiry Ghandi 9);
  • 24 maja (piątek) o 17.00 w Centrum Łowicka (Łowicka 21);
  • 3 czerwca (poniedziałek) o 17.30 w Zodiaku Warszawskim Pawilonie Architektury (Pasaż Wiecha 4);
  • 4 czerwca (wtorek) o 17.30 w Centrum Lokalnym Żoliborz (Ludwika Rydygiera 6b);
  • 5 czerwca (środa) o 17 w Domu Kultury Dorożkarnia (Siekierkowska 28)

Konsultacje będą się także odbywać na specjalnym stoisku, które będzie pojawiać się na miejskich wydarzeniach. Także tam, szczegółowo będzie można się dowiedzieć, czego dotyczą konsultacje oraz przekazać swoje zdanie. Namiot konsultacyjny będzie można odwiedzić:

  • 11 maja (sobota) od 9 do 12 – akcja EkoPoukładani; parking przy Urzędzie Dzielnicy Białołęka (Modlińska 197)
  • 25 maja (sobota) od 15 do 18 – Święto Saskiej Kępy na ulicy Francuskiej
  • 15 czerwca (sobota) od 14 do 17 – Letnia Scena Włochy (park Kombatantów)
  • 22 czerwca (sobota) od 13 do 16 – Wianki nad Wisłą; Multimedialny Park Fontann
Ankieta: Czy Pan(a/i) zdaniem w Warszawie należy wprowadzić ograniczenie sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych, czyli między 22.00 a 6.00 rano?
Zdecydowanie tak
48%
Raczej tak
12%
Raczej nie
12%
Zdecydowanie nie
27%
Trudno powiedzieć
2%

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kierowca bombowca 10.05.2024 19:40
Kto chce zlikwidować sklep nocny na Czumy, ten chyba nie czuje narodowej dumy!

Mieszkaniec 10.05.2024 19:38
Pozornie mogłoby wydawać się (na chłopski rozum), że ograniczenie sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych mogłoby spowodować poprawę bezpieczeństwa na ulicach miasta w nocy ograniczając możliwość zakupu alkoholu przez osoby uciążliwe. W praktyce jednak nie jest to dobre rozwiązanie. Osoby uciążliwe będą miały możliwość zakupu alkoholu w godzinach poprzedzających 22 np. o 21 "na zapas" tudzież może to spowodować powstanie nielegalnego handlu alkoholem w nocy. Dodatkowo obciąży to sklepy wielkometrażowe będące otwarte później niż 22 a co za tym idzie ich klientów. Kolejnym problemem jest możliwość przytaczania tego jako analogii do kolejnych zakazów które mogą być bardziej absurdalne - np. zakaz jazdy samochodem w nocy i podobne. Intencja pomysłu może być dobra natomiast pomysł ograniczenia handlu alkoholu w nocy za bardzo nie pomoże w odniesieniu do osób uciążliwych natomiast stanowi pewne ograniczenie wolności co jest szkodliwe. Nie popieram pomysłu wprowadzenia ograniczenia sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych natomiast popierałbym pomysł zwiększenia ilości patroli straży miejskiej po zmroku.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.