Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:43

Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego

Od 16 do 23 marca odbędzie się w Warszawie ponad 160 bezpłatnych wydarzeń poświęconych najczęstszym problemom zdrowia psychicznego młodych.
Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • Warszawskim Tygodniu Zdrowia Psychicznego
  • gdzie szukać pomocy dla siebie lub dziecka? 
  • wydarzeniach w dniach poświęconych zdrowiu psychicznemu młodych

Akcja skierowana jest do rodziców, dzieci i młodzieży oraz nauczycieli, którzy szukają wsparcia. W ramach Warszawskiego Tygodnia Zdrowia Psychicznego zaplanowano bezpłatne wykłady, webinary i spotkania ze specjalistami. Organizatorem wydarzenia jest m.st. Warszawa we współpracy z miejskimi poradniami, placówkami medycznymi oraz innymi partnerami.  – W ramach akcji, doświadczeni specjaliści oraz eksperci w dziedzinie psychologii dziecięcej i młodzieżowej podzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi narzędziami. To również okazja do tego, aby dowiedzieć się, gdzie szukać pomocy dla dzieciaków i ich bliskich. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny – mówi prezydent Rafał Trzaskowski.

W Warszawie działa obecnie 28 miejskich poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym 4 specjalistyczne. W ramach opieki medycznej dla dzieci i młodzieży, w strukturach miejskich przychodni działają poradnie zdrowia psychicznego (na Woli, Bielanach, Ochocie, w Ursusie i na Pradze-Południe oraz w Wawrze). Pomoc młodym pacjentom i ich bliskim świadczy miejski szpital dziecięcy, czyli Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” – w dwóch placówkach TOGO zlokalizowanych w Śródmieściu i na Białołęce można skorzystać ze wsparcia terapeutów, psychoterapeutów itp. Bardziej specjalistyczną pomoc dla dzieci i młodzieży, w tym również opiekę psychiatryczną zapewnia Szpital Wolski oraz miejskie poradnie na Woli, Pradze-Południe i w Ursusie.

Szukasz pomocy dla siebie lub dziecka?

- Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego to szeroko zakrojona miejska akcja społeczna na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży oraz ich bliskich, którzy często czują się zagubieni i osamotnieni, gdy ich rodziny doświadczają kryzysu. Część z warsztatów przygotowaliśmy z myślą o nauczycielach, którzy niejednokrotnie są pierwszym, a czasem jednym wsparciem dla młodych ludzi. Chcemy również dotrzeć bezpośrednio do uczniów, aby wiedzieli również, gdzie szukać pomocy i jak rozmawiać z bliskimi o swoich problemach – podkreśla Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy, odpowiedzialna m.in. za obszar zdrowia.

Zaplanowane w ramach miejskiej akcji spotkania z ekspertami będą dotyczyły różnorodnych aspektów zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, w tym m.in.:

  • rozpoznawania i radzenie sobie ze stresem,
  • zaburzenia funkcjonowania psychospołecznego dzieci i młodzieży,
  • depresji i lęku,
  • wsparcia emocjonalnego w domu i w szkole,
  • roli rodziców i opiekunów w promowaniu zasad zdrowia psychicznego i zdrowego stylu życia,
  • wczesnego rozpoznawania i interwencja w przypadku problemów zdrowia psychicznego,
  • wczesnego wykrywania depresji u dziecka.

7 dni wokół zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży

Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego rozpocznie się 16 marca w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 1 przy ul. Zawiszy 13. Wykłady otwierające akcję będą dotyczyły diagnostyki małych dzieci oraz zaburzeń psychicznych nastolatków. W tym dniu odbędzie się także webinarium przygotowane przez szpital Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” poświęcone zmianom zachodzącym w mózgu nastolatka.

Po zakończeniu sobotnich wykładów (16.03) mieszkańcy będą mogli skorzystać z konsultacji indywidualnych ze specjalistami z wolskich poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz miejskich przychodni.

Akcja zakończy się w kolejną sobotę, 23 marca w Terminalu Kultury Gocław przy ul. Jana Nowaka - Jeziorańskiego 24, gdzie odbędzie się Piknik Edukacyjny organizowany przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne działające na terenie Pragi-Południe.

Na zakończenie Warszawskiego Tygodnia Zdrowia Psychicznego zaplanowano wykład na temat profilaktyki w zakresie zdrowia psychicznego oraz warsztat o technikach relaksacyjnych i uważnościowych dla dzieci i młodzieży.

Wykaz wszystkich wydarzeń, które miasto organizuje w czasie Warszawskiego Tygodnia zdrowia Psychicznego, w tym szczegóły dotyczące zapisów, znajdują się na dedykowanej stronie. Tam również zostały udostępnione materiały poświęcone ważnym zagadnieniom jak hejt, agresja oraz depresja dzieci i młodzieży.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.