W tym artykule przeczytasz o:
- przetargu na budowę trasy rowerowej wzdłuż Andersa
- co i gdzie zostanie zrobione
- planowanym przedłużeniu trasy na Żoliborz
Do budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Andersa zgłosiło się aż czterech wykonawców. Dwie oferty są poniżej kosztorysu, z czego najniższa opiewa na 31,8 ml zł, czyli o 2,5 mln zł mniej od zakładanego budżetu. Teraz czas na weryfikację. Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania. Budowa drogi będzie kolejnym krokiem w tworzeniu rowerowego kręgosłupa Warszawy.
Nowa droga dla rowerów powstanie na odcinku od ul. Nowolipki do Dworca Gdańskiego (ul. Dawidowskiego). Poprowadzona zostanie po zachodniej stronie ulicy i połączona z istniejącymi już trasami na ulicach Bonifraterskiej, Świętojerskiej, Anielewicza i Dawidowskiego. Razem będą tworzyć spójną muranowską sieć rowerową.
Projekt zakłada także szereg innych rowerowych udogodnień. Na skrzyżowaniach z ulicami Stawki oraz Anielewicza i Świętojerską wybudowany zostanie komplet przejazdów rowerowych. Na wysokości budynku przy ul. Andersa 23 powstanie dwukierunkowy łącznik na wschodnią stronę ul. Andersa. Podobny powstanie także na ul. Muranowskiej, między ulicami Stawki i Bonifraterską. Na skrzyżowaniu ulic Świętojerskiej i Wałowej przejście dla pieszych i przejazd rowerowy zostaną wyniesione.
Razem z drogą po zachodniej stronie budowana będzie także trasa po wschodniej stronie ul. Andersa. To realizacja projektu z budżetu obywatelskiego. Nowa droga powstanie na odcinku między ulicami Długą a Świętojerską, wzdłuż Ogrodu Krasińskich.
Do tego przygotowywany jest drugi etap budowy drogi na ul. Andersa (Nowolipki-pl. Bankowy) oraz przedłużenie na Żoliborz do ulicy Mickiewicza (Dworzec Gdański-pl. Wilsona). To kolejny krok w tworzeniu spójnej trasy rowerowej północ-południe przez centrum Warszawy. Ten fragment trasy jest jeszcze jednak dopiero w przygotowaniu. Jak zapowiada dyrektor ZDM, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem szlak rowerowy między placem Bankowym i placem Wilsona mógłby powstawać sukcesywnie w latach 2024-25. Z tym, że odcinek z Dworca Gdańskiego do placu Wilsona niemal na pewno nie zostanie rozpoczęty w tym roku.
Napisz komentarz
Komentarze