Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:41

Rowery Veturilo gotowe do sezonu!

W piątek 1 marca startuje 13. sezon roweru miejskiego Veturilo. 3281 rowerów, ponad 300 stacji. Ceny za wypożyczenie bez zmian! Pierwsze 20 minut za darmo.
Rowery Veturilo gotowe do sezonu!
Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski na inauguracji sezonu miejskich rowerów Veturilo w 2024 r. przy stacji na Ursynowie.

Autor: Ewelina Lach

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • początku sezonu roweru miejskiego
  • rosnącej liczbie wypożyczeń i użytkowników
  • jak wypożyczyć rower
  • ile kosztuje korzystanie z systemu

– Od 1 marca w pewnym sensie wraca wiosna do Warszawy. A z nią rower Veturilo - mówił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podczas czwartkowej konferencji przy stacji Veturilo na Ursynowie. Nie omieszkał się przy okazji pochwalić, że za jego kadencji powstało w Warszawie 200 kilometrów nowych ścieżek rowerowych. - Popularność Veturilo wzrasta, jest tak duża jak przed pandemią, a jestem przekonany, że będzie jeszcze większa, bo to jest bardzo tani i bardzo sensowny środek poruszania się po mieście. Utrzymujemy cenę, to jest bardzo ważne. Pierwsze 20 minut za darmo, kolejne 40 minut za złotówkę - argumentował Trzaskowski. 

Coraz większa popularność miejskich rowerów

W zeszłym sezonie system przeszedł rewolucję. W stacjach pojawiły się nowe, lżejsze rowery, a wypożyczanie stało się łatwiejsze za pomocą aplikacji bez szarpania się z elektrozamkiem. W efekcie sezon zakończył się wynikiem 4,9 miliona wypożyczeń, czyli aż o milion więcej niż rok wcześniej. Veturilo odzyskuje popularność sprzed pandemii. W rekordowym roku 2018, wypożyczono rowery Veturilo 6,4 mln razy. Rośnie też liczba zarejestrowanych użytkowników. Od marca do października 2023 roku przybyło ich prawie 195 tys.!

Rowery – sprawdzone i w razie potrzeby naprawione w czasie zimowej przerwy – zaczęły pojawiać się na stacjach od początku tygodnia. Będą dostępne od 1 marca do końca listopada. System liczy dziś 3281 rowerów – w tym 300 elektrycznych i 30 tandemów.

Każda z 329 stacji to od zeszłego roku totem, czyli informacyjny i stojaki pozbawione jakiejkolwiek elektroniki. Tą naszpikowane są rowery wyposażone w GPS i automatyczną blokadę na koło. Dzięki temu można zwrócić rower nie tylko na stacjach – choć zwrot poza nimi wiąże się z opłatą.

Jak wypożyczyć?

Wypożyczenie miejskiego roweru jest proste. Wystarczy zainstalować na smartfonie aplikację Veturilo i zarejestrować się. Następnie należy doładować konto (można to zrobić przez aplikację lub stronę internetową) za pomocą przelewu lub BLIK-iem. Aby konto było aktywne, musi się na nim znajdować minimum 10 zł. Można również podłączyć kartę i opłata za przejazd będzie pobierana automatycznie.  

Gdy już przejdziemy przez proces rejestracji i doładowania konta, wystarczy zeskanować kod QR lub wpisać numer znajdujący się na rowerze. Blokada koła zwolni się automatycznie. Można wsiąść i jechać. Po zakończeniu jazdy wystarczy odstawić rower w dozwolonym miejscu (na stacji z totemem lub za dodatkową opłatą w obszarze zwrotu) i zamknąć blokadę koła. Wówczas zakończy się wypożyczenie.

W nowym sezonie Veturilo będzie kompatybilne z innymi systemami miejskich rowerów z podwarszawskich miejscowości: w Markach, w Otwocku, w Piasecznie oraz Pruszkowie. Dzięki temu rowery Veturilo można będzie zostawiać na stacjach tamtejszych systemów i odwrotnie.

Ile to kosztuje?
Pierwsze 20 minut wypożyczenia standardowego roweru lub tandemu jest bezpłatne, natomiast kolejne 40 minut to tylko symboliczna złotówka. Druga godzina to 3 zł, trzecia to 5 zł, a czwarta i każda następna to 7 zł. Za przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia zapłacimy 200 zł.

W przypadku roweru elektrycznego pierwsze 20 minut również jest bezpłatne. Kolejne 40 minut to z kolei 6 zł. Zaś druga i każda następna godzina to 14 zł. Przekroczenie 12 godzin wypożyczenia wiąże się z opłatą w wysokości 300 zł.

Wspomniany zwrot poza stacją jest możliwy w obszarze zwrotu (przy odpowiednio oznakowanych miejskich stojakach rowerowych) i równa się opłacie dodatkowej w wysokości 15 zł. To z kolei okazja dla osób, które przyprowadzą tak zwrócony rower na stację. Wówczas otrzymają bonus w wysokości 5 zł.

Należy pamiętać, że zwrot roweru w strefie niedozwolonej wiąże się z opłatą dodatkową w wysokości 150 zł. Natomiast zwrot poza strefą użytkowania i stacją kompatybilną w zależności od odległości do najbliższej stacji lub obszaru zwrotu może kosztować do 1000 zł. Pełny cennik dostępny na stronie Veturilo.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h