Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:54

Niekończąca się opowieść o łączniku przy sklepie Arhelan

20 lutego 2024 r. odbyła się Komisja Infrastruktury i Budżetu Rady Dzielnicy Żoliborz w sprawie omówienia problemów komunikacyjnych w rejonie sklepu Arhelan przy ul. Powązkowskiej 74. Mieszkańcy Rudawki i okolic od dawna oczekiwali na podjęcie w tej sprawie działań ze strony Urzędu Dzielnicy.
Niekończąca się opowieść o łączniku przy sklepie Arhelan

Autor: Wiktor Zając

Mieszkańcy od 2 lat proszą o chodnik

Niespełna 2 lata temu Zebranie Mieszkańców Osiedla WSM Rudawka przyjęło wniosek o to, aby droga łącząca osiedle ze sklepem Arhelan była rozbudowana o chodnik. W sprawę były zaangażowane dwie mieszkanki osiedla - pani Katarzyna Kaszyca oraz pani Anna Babicka, które z chwilą, kiedy były członkiniami Rady Osiedla WSM Rudawka w sierpniu 2022 r. przygotowały pismo i wystąpiły w imieniu Rady z pismem do Burmistrza Dzielnicy Żoliborz Pawła Michalca, informującym o złym stanie drogi i braku chodnika. Odpowiedź w tej sprawie przyszła dopiero w styczniu 2023 r. Burmistrz wyjaśnił, że chodnik tam jest zbędny, ponieważ na łączniku obowiązuje "strefa zamieszkania", w związku z czym piesi mogą swobodnie poruszać się po jezdni. Jednocześnie dodał, że podjęte będą działania dla "poprawy bezpieczeństwa użytkowników ciągu komunikacyjnego, a w szczególności pieszych", a także że zostanie podjęta współpraca z V Oddziałem Terenowym Straży Miejskiej m. st. Warszawy.

Piesi nie mają gdzie zejść, ruch samochodowy odbywa się dwukierunkowo. Kurier Inpost spośród 3 wjazdów na parking przed Arhelanem wybiera najwęższy, gdzie jest najwięcej pieszych

Trzy interpelacje radnych z interwencjami w sprawie łącznika

Mieszkanka Rudawki p. Anna Babicka skontaktowała się z radną dzielnicy Martą Szczepańską z prośbą o interwencję w sprawie łącznika. Poprosiła ją aby radna złożyła w tej sprawie interpelację, którą złożyła 14 czerwca 2023 r. z podkreśleniem potrzeby budowy chodnika. 29 czerwca odpowiedzi udzieliła tym razem Zastępczyni Burmistrza Agata Marciniak-Różak, która poinformowała że aktualnie trwają prace związane z opracowaniem projektu zmian w stałej organizacji ruchu wokół sklepu Arhelan i że poinformuje Radę Osiedla o terminie i zakresie realizacji prac związanych z remontem ciągu pieszo-jezdnego oraz wdrożeniem organizacji ruchu.

W grudniu 2023 r. radna Marta Szczepańska złożyła drugą interpelację z zapytaniem o etap w jakim jest przygotowanie projektu chodnika, a także czy uwzględniono projekt chodnika w stronę przystanku autobusowego. „Sprawa wprowadzenia zmian w stałej organizacji ruchu wokół sklepu Arhelan przy ul. Powązkowskiej 74 planowana jest do przedstawienia i omówienia na Komisji Infrastruktury i Budżetu Rady Dzielnicy Żoliborz na początku 2024 r.” - poinformował w odpowiedzi na interpelację Burmistrz Dzielnicy Paweł Michalec.

Od odpowiedzi na interpelacje minęły prawie dwa miesiące, a komisji wciąż nie było. Mieszkańcy tematu nie odpuścili, w efekcie czego tym razem Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Anna Świeżawska złożyła swoją interpelację z prośbą o pilną interwencję w kwestii budowy chodnika oraz naprawy drogi, a także konieczności zamontowania latarni. W odpowiedzi Burmistrz Michalec wyjaśnił, że planowane są działania długoterminowe oraz wygospodarowanie środków na tę inwestycję, która powiązana jest także z remontem muru oporowego przynależnego do budynku Sybilli 9, a co za tym idzie usunięcie podpór, które blokują obecnie przejezdność sąsiedniej drogi, która docelowo przekieruje ruch z łącznika.

Stan łącznika w październiku 2023 r.

 

Spotu interwencyjny w mediach społecznościowych

Po wielu interwencjach mieszkańcy doczekali się posiedzenia komisji. Trwało to dość długo, zważywszy na fakt, że Stowarzyszenie Miasto jest Nasze zdołało nagrać nawet krótki spot, w którym mieszkańcy oraz aktywiści MJN poruszają problem łącznika i tego jak bardzo to miejsce jest niebezpieczne. W spocie zamieszczonym w mediach społecznościowych jedna z mieszkanek opowiada o swojej babci, która była dwukrotnie ofiarą wypadku w tym miejscu. „Za pierwszym razem złamała rękę. Za drugim poślizgnęła się na lodzie i upadła na głowę, co skutkowało pęknięciem czaszki. Do dziś nie ma węchu” - wyjaśniła mieszkanka.

Mieszkańcy w końcu doczekali się komisji - na sam koniec kadencji

Posiedzenie komisji otworzyła jej przewodnicząca Joanna Tucholska. Najpierw głos w sprawie zabrała radna Marta Szczepańska, która pokrótce omówiła problem. Następnie przygotowany projekt zmian w organizacji ruchu przedstawiła naczelniczka Wydziału Infrastruktury Maria Szwałko. Mieszkańcy zwrócili uwagę, że trudno jest im się ustosunkować do projektu, nie mając go przed oczami. Przewodnicząca ogłosiła przerwę w celu przygotowania skanów dokumentacji projektowej oraz wyświetlenie projektu na rzutniku.

Jedna z mieszkanek Rudawki zwróciła uwagę, że czekała bardzo długo na to posiedzenie i że powinno być ono omówione w szerszym gronie mieszkańców, poprzedzone wizją lokalną oraz organizacją posiedzenia w siedzibie Administracji Osiedla przy ul. Dolnośląskiej. Ponadto zwróciła uwagę, że mimo tego, że urząd przygotowuje projekt, usłyszała, że nie ma środków na jego realizację. Potwierdziła to radna Monika Kurowska podczas komisji, mówiąc, że środków na tę chwilę nie ma, ponieważ dopiero po wypracowaniu ostatecznej wersji projektu oraz po wykonaniu kosztorysu Urząd Dzielnicy wystąpi do Rady Warszawy o niezbędne środki.

Chodnik czy ciąg pieszo-jezdny w „strefie zamieszkania”?

Głos zabrał Tomasz Mielcarz z Miasto Jest Nasze, który zwrócił uwagę, że na omawianej drodze jest strefa zamieszkania, w której co do zasady piesi mają pierwszeństwo przed samochodami i powinni - idąc nawet środkiem drogi - czuć się bezpiecznie. „Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna” - dodał. Mieszkańcy postulowali, że chodnik jest tam konieczny. Na te apele naczelnik Maria Szwałko wyjaśniła, że nie ma możliwości wybudowania tam chodnika o szerokości 1,80 m zgodnie z obowiązującymi standardami miejskimi. Dodała, że problemem jest znajdująca się tuż obok granica działki.

Mieszkańcy oraz przedstawiciele Miasto jest Nasze zwrócili uwagę na kontener osłonięty billboardami należacy do sklepu Arhelan, który jak twierdzili jest samowolą budowlaną. Zapytani, czy zamiast samowoli, nie powinno się właśnie tam wybudować brakującego chodnika. Naczelniczka Wydziału Infrastruktury wyjaśniła, że nie ma potwierdzenia czy kontener jest samowolą budowlaną. Niemniej niezależnie od tego czy kontener jest samowolą czy nie, jest on na terenie, którym Urząd Dzielnicy nie jest administratorem.

Pierwotna wersja projektu organizacji ruchu w obrębie sklepu Arhelan

Problemem są podpory przed Sybilli 9

Ruch na problematycznym ciągu zwiększył się po tym, jak na drodze objazdowej wokół sklepu został zablokowany przez podpory podpierające mur oporowy budynku przy ul. Sybilli 9. Budynek wybudowany przez Urząd kilkanaście lat temu ma wiele usterek. Na komisji głos zabrał p.o. dyrektora ZGN Żoliborz Krystian Wilk, który wyjaśnił, że planowane są remonty przy ul. Sybilli 9. Wskazał, że mur oporowy wymaga kapitalnego remontu i potrzebne są na to środki. Po wykonaniu remontu, ruch na drodze objazdowej zostanie wzmożony.

Podpory podpierające mur oporowy Sybilli 9 uniemożliwiają przejazd ciężarówką na drodze objazdowej

Wnioski do poprawy projektu

Mieszkanka Rudawki zaproponowała, aby spróbować zwęzić istniejącą drogę w taki sposób, aby dało się wprowadzić chodnik. Postulowała także o uwzględnienie latarni, a także o uwzględnienie chodnika bliżej budynku Sybilli 9, który obecnie urywa się przed znakiem „strefa zamieszkania”. Radny Łukasz Porębski poparł to rozwiązanie i zwrócił uwagę, że istniejącą drogę można zwęzić do 3,5 metra. Zwrócił także uwagę na drogę bliżej ul. Sybilli 11, gdzie w tej chwili chodnik także urywa się po jednej stronie i zmusza pieszych do poruszania się po drodze. Padła także propozycja uzupełnienia chodnika na samej ul. Sybilli w pobliżu skrzyżowania z ul. Głogowską.

Naczelnik Szwałko poinformowała, że odnotowała wszystkie propozycje, które były poruszone. Jednocześnie dodała, że poprawki te powinny zostać naniesione w przeciągu 2 miesięcy. Przewodnicząca Tucholska nie uwzględniając punktu „sprawy różne i wolne wnioski”, mimo przyjęcia porządku obrad z takim punktem, zakończyła posiedzenie i podkreśliła, że sprawą łącznika przy Arhelanie będzie zajmowała się Rada przyszłej kadencji. 

Paczkomat przed sklepem Arhelan

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.