Wiele z planów dotyczących tegorocznych planów Zarządu Dróg Publicznych dotyczy zaległych projektów rowerowych. ZDM zapowiada nadrabianie zaległości. Od zeszłego roku trwa przetarg na wykonawców szlaku rowerowego wzdłuż ul. Andersa, który połączy pl. Bankowy z Żoliborzem. Na razie rozpisany został przetarg na projekt i wykonanie pierwszego odcinka Nowolipki - Dworzec Gdański. Ten odcinek będzie najbardziej skomplikowany i kosztowny. Są tam do przebudowy m.in. sygnalizacje na czterech skrzyżowaniach, a wykonanie szlaku wymaga porozumienia i wspólnych prac z Tramwajami Warszawskimi. Jest już natomiast zatwierdzony projekt organizacji ruchu.
Na tym etapie powstać ma dwukierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie ul. Andersa, czyli tam, gdzie stoi wieżowiec Intraco, komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach z ul. Stawki i z ul. Anielewicza, połączenie z istniejącymi szlakami rowerowymi na wiadukcie nad Dworcem Gdańskim w kierunku Żoliborza, na ul. Alka Dawidowskiego i Słomińskiego, czyli też z mostem Gdańskim i rondem Babka, na ul. Nowolipki, na ul. Świętojerskiej i na ul. Anielewicza, łącznik rowerowy po północnej stronie ul. Muranowskiej (Bonifraterska - Andersa).
Oprócz tego, jak zapowiada ZDM, wreszcie uda się w tym roku rozwiązać problem ścieżek rowerowych w północnej części ul. Andersa i na ul. Mickiewicza, czyli już na Żoliborzu. Na ul. Mickiewicza trzeba będzie nieco ograniczyć ogródki restauracyjne między pl. Inwalidów a ul. gen. Zajączka. Trwa już projektowanie newralgicznego odcinka na placu Wilsona we współpracy z biurem architektury. Zabiegi o rowerowe połączenie Żoliborza najkrótszą drogą ze Śródmieściem trwały od kilkunastu lat. Wreszcie jednak powstał projekt pozyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i wygląda na to, że jest szansa na jego rychłą realizację, do 2025 roku o czym pisaliśmy tutaj:
Tym sposobem z placu Wilsona będzie się więc można pojechać na rowerze we wszystkich kierunkach - ulicą Krasińskiego na Sady Żoliborskiego czy do Wisłostrady, ulicą Słowackiego do Hali Marymonckiej czy ulicą Mickiewicza do Potockiej. Jak zapowiada dyrektor ZDM, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem szlak rowerowy między placem Bankowym i placem Wilsona mógłby powstawać sukcesywnie w latach 2024-25.
Napisz komentarz
Komentarze