Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:34

Mała rowerowa rewolucja na Placu Wilsona już w 2025 roku?

Wygląda na to, że Plac Wilsona wreszcie doczeka się wygodnych i bezpiecznych przejazdów dla rowerzystów, a przy okazji szerszych chodników oraz nowej zieleni po likwidacji zatok przystankowych.
Mała rowerowa rewolucja na Placu Wilsona już w 2025 roku?

Autor: Adrian Grycuk

Źródło: wikimedia

W tym artykule przeczytasz o:

  • Budowie ścieżek rowerowych na placu Wilsona
  • Najnowszej koncepcji zmian
  • Perspektywie opracowania docelowej wizji placu

Fragment ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka jest dla rowerzystów niewygodną rowerową golgotą. Radni dzielnicy zauważyli potrzebę zmian na placu Wilsona i wystąpili do Zarządu Dróg Miejskich o podjęcie działań, by powstała tam ścieżka rowerowa. O stanowisku radnych i analizie możliwości budowy trasy rowerowej w tym miejscu przez ZDM pisaliśmy ponad rok temu.

Teraz wreszcie plan budowy ścieżki na placu Wilsona nabiera konkretów i zapowiadany jest już na 2025 rok.

Rowerem przez plac Wilsona

Dla rowerzystów wiele się w ostatnich latach w okolicach placu Wilsona zmieniło. W 2015 roku powstały pasy rowerowe wzdłuż ul. Krasińskiego od strony ul. ks. Popiełuszki. W 2017 roku na jezdni ulicy Krasińskiego przy parku Żeromskiego zlikwidowano dwa pasy ruchu, a za to wytyczona została dwukierunkowa droga rowerowa. Ścieżka dla rowerzystów prowadzi także ulicą Słowackiego od Hali Marymonckiej. Przed trzema laty natomiast do placu Wilsona doprowadzone zostały ścieżki rowerowe ulicą Mickiewicza od strony Potockiej i Marymontu. Teraz ZDM zapowiada, że w 2025 r. droga rowerowa powstanie też po zachodniej stronie ulicy Mickiewicza w kierunku Śródmieścia. Na razie drogowcy ogłosili przetarg na jeden z projektów tego szlaku wzdłuż ul. Andersa - od wiaduktu żoliborskiego nad Dworcem Gdańskim do placu Bankowego, ale w wariancie maksymalnym obiecują też wytyczenie kompletu przejazdów rowerowych przez plac Wilsona. Koncepcja zmian powstała w miejskim Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym. Projektanci przyjęli założenie, by nie przesuwać jezdni, a zamiast tego część z nich zwęzić, bez szkody dla płynności ruchu.

Jakie zmiany?

Wedle najnowszej koncepcji zewnętrzne szerokie pasy jezdni przed kinem Wisła miałyby zostać zwężone do trzech metrów, a na czwartym pasie urządzony zostanie postój dla autobusów. Zlikwidowane zostaną też zatoki przystankowe. W ten sposób projektanci chcą odzyskać trzy metry i przeznaczyć na dwukierunkową drogę rowerową. Wiaty przystankowe miałyby zostać przesunięte w kierunku krawężnika, a obok powstanie zieleniec. Droga rowerowa zostałaby poprowadzona między krawężnikami a wyjściami ze stacji metra Plac Wilsona. To oznacza zwężenie jezdni z czterech do trzech pasów. Zlikwidowany zostać ma pas skrętu w prawo w ulicę Słowackiego i przeniesienie postoju taksówek na ulicę Krasińskiego w pobliże tradycyjnego miejsca kwiaciarek. Zatoki przystankowe zostałyby też zlikwidowane na jezdni placu Wilsona w kierunku Śródmieścia i na ulicy Mickiewicza za zjazdem z placu w stronę Marymontu. Autobusy zatrzymają się tam z prawej strony jezdni, nie blokując ruchu.

Oprócz dwukierunkowej drogi rowerowej dookoła całego placu Wilsona powstanie komplet przejazdów dla rowerzystów przez wszystkie jego przecznice. W niektórych miejscach uda się odseparować chodnik od ruchu rowerowego.

Kompleksowy plan przebudowy placu Wilsona na później

Wedle planistów plac Wilsona powinien w końcu doczekać się kompleksowej koncepcji architektonicznej. Biorąc pod uwagę, że średni czas, jaki mija od konsultacji do realizacji sięga co najmniej kilku lat, a czasem wydłuża się i do kilkunastu, żeby nie czekać na spójną, docelową wizję placu Wilsona, a potem na jej realizację, Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym proponuje tu początkowo stosunkowo niewielką przebudowę za kilkanaście milionów złotych, na której skorzystają głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej. Zaproponowaną koncepcję ZDM już uzgadnia z Biurem Architektury, Zarządem Zieleni i innymi jednostkami. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze 2024 roku będzie można oglosić przetarg na budowę, a w 2025 roku rozpocząć prace.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.