Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:04

Mieszkańcy zdesperowani. Linia autobusowa 221 z ciągłymi utrudnieniami

Aktualnie trwa remont ul. Przasnyskiej, w wyniku czego linia autobusowa 221 jeździ na skróconej trasie. Niemniej jeszcze przed rozpoczęciem remontu ul. Przasnyskiej mieszkańcy skarżyli się na 20 minutowe spóźnienia linii 221.
Mieszkańcy zdesperowani. Linia autobusowa 221 z ciągłymi utrudnieniami

Autor: Gazeta Żoliborza

Linia 221 spóźniała się po 20 minut, mieszkańcy załamywali ręce 


Jak napisała jeszcze na początku listopada pani Marta na grupie „Żoliborz – Platforma Sąsiedzka” na portalu społecznościowym Facebook o linii 221 dowożącej zachodni Żoliborz do metra, mikrotrasa, ma 8 przystanków, teoretycznie jeździ co 10 minut, a potrafi spóźnić się 18 minut (stoję na przystanku, właśnie leci dziewiętnasta minuta). „Gdzie to można zgłosić? Co stoi za takimi opóźnieniami? Może zbiorowa skarga coś wskóra?” – dodała zaniepokojona sytuacją pasażerka. 
Nasza Gazeta postanowiła zainteresować się tym tematem i wystosowała pismo do rzecznika Zarządu Transportu Miejskiego dnia 9 listopada 2023 r. W międzyczasie doszło do zmiany trasy linii 221 w związku z przebudową skrzyżowania ulic Rydygiera i Przasnyskiej, która nastąpiła z dniem 15 listopada. 


Sprawa opóźnień stanęła w martwym punkcie. Rzecznik ZTM odpowiedział po ponad miesiącu


Nasza redakcja była zmuszona czekać na odpowiedź z ZTM ponad miesiąc. Mimo przypomnienia się o udzielenie odpowiedzi, trasa zdążyła zostać zmieniona, a dnia 29 listopada złożyliśmy skargę na rzecznika. Zarząd Transportu Miejskiego skargę uznał za zasadną, a w dniu 12 grudnia rzecznik odpisał na naszą interwencję. 
Jak poinformował rzecznik prasowy ZTM Tomasz Kunert, początkowo zwłoka w odpowiedzi wynikała z trwających uzgodnień i analiz związanych z przygotowaniami dzielnicy do kolejnego etapu przebudowy ulicy Przasnyskiej (co miało wiązać się ze zmianami w kursowaniu autobusów) – oczekiwałem na ostateczny kształt tras objazdowych, tak aby przekazana przeze mnie informacja była jak najbardziej aktualna. Mimo to, w odpowiedzi tej nadal nie było odniesienia się do kwestii dużych opóźnień jakie miały miejsce jeszcze przed 15 listopada. W związku z czym odpisaliśmy, że wciąż nie mamy merytorycznej odpowiedzi na zadane pytania. 
Nazajutrz rzecznik odniósł się do aktualnej sytuacji linii 221, która kursuje na odcinku Dw. Gdański (Rydygiera) – Pl. Grunwaldzki. „Paradoksalnie, po wprowadzeniu trasy zmienionej z powodu przebudowy ulicy Przasnyskiej (rondo Przasnyska /Rydygiera) krótszej niż stała trasa, autobusy nie notują poważnych opóźnień - zdarzają się opóźnienia 3-4 min wynikające przede wszystkim z przejazdu przez pl. Grunwaldzki. Zakładamy, że po przywróceniu normalnej trasy, ale już po przebudowanym skrzyżowaniu, warunki ruchowe się poprawią i autobusy będą się poruszały sprawniej. Możliwe są także korekty rozkładu że względu na zmiany czasów przejazdów między przystankami (jeżeli takie nastąpią)” – wyjaśnił rzecznik. 


Czy po przywróceniu normalnej trasy linii 221 autobusy zaczną kursować punktualnie?


Zarząd Transportu Miejskiego zakłada, że warunki na trasie poprawią się. Nasza redakcja będzie trzymać Zarząd za słowo. Sprawę będziemy monitować na bieżąco. 
Przypomnijmy, że aktualnie linia 221 jeździ na trasie: Dworzec Gdański (Rydygiera) ul. Ks. Indrzejczyka – ul. Rydygiera – ul. Matysiakówny – pl. Grunwaldzki. Wcześniej linia ta kurowała na trasie Dworzec Gdański (Rydygiera) ul. Ks. Indrzejczyka – ul. Rydygiera – ul. Przasnyska – ul. Duchnicka – ul. Powązkowska (powrót: ul. Krasińskiego – ul. Przasnyska – ul. Rydygiera). 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.