Miasto kontynuuje rozbudowę „Zielonej Marszałkowskiej”, a najnowszym etapem jest budowa ścieżki rowerowej prowadzącej od ul. Królewskiej przez plac Żelaznej Bramy do placu Bankowego. Wkrótce ma ona zostać przedłużona na północ, obejmując trasę wzdłuż ulicy Andersa na Muranowie. Wraz z nową trasą rowerową pojawi się także dodatkowa zieleń na okolicznych ulicach.
Ostatnio skupiano się głównie na ulicy Marszałkowskiej, tworząc wysokiej jakości infrastrukturę dla rowerzystów. Powstał odcinek wokół placu Defilad oraz przejazdy rowerowe w rejonie ronda Dmowskiego. Aktualnie trwa budowa drogi rowerowej od skrzyżowania z ul. Królewską do al. „Solidarności”, razem z odcinkiem przez plac Bankowy. W planach jest również przebudowa trasy na Marszałkowskiej między placem Konstytucji a rondem Dmowskiego.
Ciąg ulic Mickiewicza-Andersa-Marszałkowska stworzy spójną trasę łączącą Bielany i Żoliborz ze Śródmieściem. Na tym odcinku powstanie kompleksowa trasa rowerowa, a prace obejmą także remonty chodników oraz dodanie zieleni na okolicznych ulicach.
Obecnie rusza także budowa trasy rowerowej na ulicy Andersa oraz w jej okolicy. Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po zachodniej stronie ulicy, łączącej Dworzec Gdański z ulicą Nowolipki. Trasa połączy się z istniejącymi trasami na ulicach Bonifraterskiej, Świętojerskiej, Anielewicza i Dawidowskiego.
Przetarg na tę inwestycję ogłoszono 20 listopada, a miasto czeka na oferty do 18 grudnia. Prace potrwają około 20 miesięcy, planując zakończenie w latach 2024-25.
To jedynie pierwszy etap prac, ponieważ trwają także prace projektowe na innych fragmentach trasy, m.in. na ulicy Mickiewicza od placu Bankowego do ul. Nowolipki oraz wzdłuż al. „Solidarności” i ul. Leszno. Równolegle trwa projektowanie dalszych odcinków na ul. Andersa oraz przygotowania do zmian na trzech śródmiejskich placach: Bankowym, Teatralnym i Żelaznej Bramy.
Napisz komentarz
Komentarze