Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:28

Straż Miejska najczęściej interweniowała w sprawie złego parkowania. Najrzadziej w związku z ujęciem osób podejrzanych

W 2018 r. do Straży Miejskiej wpłynęło 627 676 zgłoszeń. Średnio w ciągu doby rejestrowano 1 720 próśb o podjęcie interwencji. Najwięcej zgłoszeń wpływało od mieszkańców. Dotyczyły głównie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz parkowania. Stołeczni funkcjonariusze Straży Miejskiej w ubiegłym roku około co 50 sekund rejestrowali kolejne zgłoszenie. Co 7 minut interweniowali, gdy zagrożone było ludzkie zdrowie lub życie, co 19 – kiedy pomocy potrzebowały zwierzęta. - Mieszkańcy Warszawy z roku na rok obdarzają straż miejską coraz większym zaufaniem – świadczy o tym rekordowa liczba zgłoszeń w 2018 r., która wyniosła o 11% więcej niż w 2017 r. i aż o 42% więcej niż 5 lat temu – chwalą się warszawscy strażnicy miejscy.

Żoliborz w czołówce pod względem dyspozycji usunięcia pojazdów

Jeśli chodzi o Żoliborz, straż miejska najczęściej interweniowała w przypadkach, kiedy dochodziło do łamania przepisów przez kierowców. Żoliborz jest piątą dzielnicą w stolicy pod względem ilości dyspozycji usunięcia pojazdów. W sumie w ciągu zeszłego roku na Żoliborzu było ich 1664. Więcej było ich na Śródmieściu, Pradze – Południe, Woli i Mokotowie. W najmniejszej dzielnicy stolicy Straż Miejska podjęła blisko 16 500 interwencji, związanych z ruchem drogowym. O efektywności strażników można przeczytać w  artykule Gazety Żoliborza autorstwa Mateusza Durlika.
źródło: Straż Miejska m.st. Warszawa

Bezdomnych objętymi działaniami Straży Miejskiej było jedynie mniej na Wilanowie, w Rembertowie i Wesołej.

Sprawdzanie altanek, pustostanów i innych miejsc, które mogą być potencjalnym schronieniem dla bezdomnych w czasie mrozów to jedno z zadań strażników miejskich. W sumie w ciągu zeszłego roku przeprowadzono niemal 14 tys. kontroli miejsc przebywania osób bezdomnych. Na samym Żoliborzu, według statystyk strażników miejskich, w stosunku do pozostałych dzielnic, liczba osób bezdomnych objętych działaniami pomocowymi wyniosła 186. Mniej tego typu interwencji było na Wilanowie, w Rembertowie i Wesołej.

Na samym Żoliborzu strażnicy miejscy ujęli w sumie 28 osób, które zostały doprowadzone na policję

Do Straży Miejskiej w 2018 r. wpłynęło ponad 160 tys. zgłoszeń z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego – to blisko 10% więcej niż rok wcześniej. Działania patrolowo-interwencyjne, doprowadziły do ujęcia przez strażników miejskich 388 osób podejrzanych o popełnienie czynów zabronionych. Na samym Żoliborzu strażnicy miejscy ujęli w sumie 28 osób, które zostały doprowadzone na policję. Zielona dzielnica Warszawy znajduje się w tym zestawieniu w połowie stawki.
źródło: Straż Miejska m.st. Warszawa

Niemal najmniej kontroli w związanych z podejrzeniem spalania odpadów

Obszarem działalności jakim zajmuje się Straż Miejska są kontrole związane z podejrzeniem spalania substancji niedozwolonych. W sumie w zeszłym roku strażnicy miejscy przeprowadzili 8 807 kontroli. Dotyczyły one w większości spalania substancji niedozwolonych w instalacjach i urządzeniach domowych. Funkcjonariusze w 7 315 przypadkach nie potwierdzili nieprawidłowości. W przypadkach stwierdzenia nieprawidłowości strażnicy nałożyli 503 mandaty karne oraz 263 razy zastosowali środki oddziaływania. Na Żoliborzu samych kontroli dotyczących podejrzenia spalania odpadów w całym zeszłym roku było 83. Mniej kontroli w całej stolicy było jedynie na Śródmieściu.
źródło: Straż Miejska m.st. Warszawa

Warszawiacy dobrze oceniają działania Straży Miejskiej

Jak wynika z ostatniego badania „Barometr Warszawski”, 2/3 warszawiaków dobrze ocenia działalność Straży Miejskiej. To najwyższy wynik w 13-letniej historii badania. Tylko raz (listopad 2015) zdarzyło się, że mieszkańcy Warszawy tak wysoko ocenili działania strażników miejskich. Wraz ze zwiększoną liczbą uprawnień zwiększa się także zakres działań formacji. W 2018 r. strażnicy miejscy podjęli 660 658 działań dotyczących wielu obszarów bezpieczeństwa.    

parkowanie

parkowanie

2019_01_raport_03

2019_01_raport_03

spalanie

spalanie

scigani4

scigani4


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ