Stacja Warszawa Gdańska od dłuższego czasu mierzy się z problemem tłoku, będąc przedmiotem licznych narzekań pasażerów. Szczególnie odczuwalny jest ten problem, gdy pociągi podjeżdżają z obu stron peronu, a dostanie się do tunelu może zająć kilka długich minut. Wydaje się jednak, że sytuacja ta ma szansę się poprawić.
Jak informuje Radio Kolor, w lipcu informowano o planach PKP PLK dotyczących rozładowania tłoku na tej stacji. Problem ten narósł, gdy z powodu przebudowy Dworca Zachodniego wiele pociągów zostało przekierowanych na stację Warszawa Gdańska. Odpowiedź na narastające problemy jest budowa nowego peronu piątego od strony Żoliborza oraz zapowiedź drugiego przejścia podziemnego do peronów. Portal transport-publiczny.pl niedawno przekazał informację o ogłoszeniu przetargu na tę inwestycję.
Jak będzie wyglądać nowe zachodnie przejście pod torami?
Zgodnie z przekazanymi informacjami, planowane przejście pod torami będzie miało szerokość 9,5 metra oraz wysokość 3,5 metra. Ułatwi dostęp do peronów 2, 3 i 4. W zależności od strony będą dostępne schody stałe lub ruchome. Przewidziano również windy dla ułatwienia dostępu. Dodatkowym atutem będzie wyjście ze stacji w stronę Żoliborza oraz łącznik do już istniejącego tunelu.
W zakresie inwestycji wchodzi także budowa nowego zadaszenia nad peronami 2, 3, 4 i 5 oraz wydłużenie budowanego obecnie peronu piątego z 220 do 300 metrów.
Kiedy oczekiwać zmian?
Firmy zainteresowane realizacją inwestycji mogą składać oferty do 7 listopada. Wybrany wykonawca będzie miał na realizację 21 miesięcy.
Napisz komentarz
Komentarze