Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:41

Po feriach rusza rekrutacja do przedszkoli. Kto ma pierwszeństwo?

W ubiegłym roku w żoliborskich przedszkolach zabrakło około 150 miejsc dla dzieci z dzielnicy. Burmistrzowie do końca czerwca będą musieli wskazać miejsca dzieciom, które nie otrzymały miejsca w żadnym z przedszkoli. - Licząc od grudnia 2015 roku do października 2018 roku, na skutek budowy nowej placówki oświatowej i przebudowy innych, wspólnym wysiłkiem stworzyliśmy 270 miejsc w przedszkolach, 100 w Szkole Podstawowej Nr 65 i 100 w nowym żłobku. Nie byłoby to możliwe bez współpracy i porozumienia – mówił pod koniec swojej kadencji v-ce burmistrz Hlebowicz. Ratusz ogłosił harmonogram rekrutacji do przedszkoli. W tym roku zapisy zaczną się zaraz po feriach. Rodzice dzieci, które już chodzą do przedszkola muszą pamiętać o złożeniu w swojej placówce deklaracji, że przedszkolak nadal będzie uczęszczał na zajęcia. Formalności należy dopełnić między 13 a 19 lutego. Z kolei zapisy dzieci do przedszkoli zaczną się 20 lutego. Rekrutacja tradycyjnie odbywać się będzie droga elektroniczną, jednak rodzice będą musieli się również pojawić w danym przedszkolu z dokumentami. Wyniki rekrutacji ogłoszone zostaną 24 kwietnia. Następnie prowadzona będzie rekrutacja uzupełniająca, której wyniki zostaną ogłoszone pod koniec czerwca.

W zeszłym roku roku dzieci, które nigdzie się nie dostały zostały skierowane przez władze dzielnicy do przedszkoli na Woli i Ochocie

Pierwszeństwo w rekrutacji mają dzieci z rodzin wielodzietnych, niepełnosprawne, z niepełnosprawnymi rodzicami i rodzeństwem, wychowywane przez samotnych rodziców. W pierwszej kolejności brane będą również pod uwagę i te dzieci, które są objęte pieczą zastępczą. Samorząd punktuje przy zapisach m.in. rozliczanie podatku w Warszawie czy nawet rodzeństwo w tej samej placówce. W 2018 roku dzieci, które nigdzie się nie dostały zostały skierowane przez władze dzielnicy do przedszkoli na Woli i Ochocie. Poirytowanie rodziców wzbudził również pomysł umieszczenia trzylatków w Szkole Podstawowej przy filareckiej, jednak po proteście, burmistrz zrezygnował z pomysłu. Dzieci więc "upchnięto" w SP nr 293 i powiększono o jeden oddział przedszkole integracyjne nr 247.

Miejskie Biuro Edukacji planuje przygotować ok. 17 tys. miejsc

W przypadku gdy dziecko nie dostanie się do żadnej z placówek, przepisy zobowiązują burmistrza do zapewnienia miejsca każdemu dziecku. Zasady nie określają, jednak miejsca wskazanego przedszkola. Burmistrz może wskazać placówkę nawet w innej dzielnicy. Miejskie Biuro Edukacji planuje przygotować ok. 17 tys. miejsc. Najwięcej przypadnie trzylatkom. Przewidziano również miejsca dla czterolatków i pięciolatków, które dopiero po raz pierwszy pójdą do przedszkola.

Placówka przy ulicy Anny German z dodatkowymi 4 mln zł

- Inwestycja potrzebna i oczekiwana otrzymała w końcu zielone światło dzięki dodatkowym środkom przyznanym przez Radę m.st. Warszawy. Występowaliśmy o 4 mln zł. i tyle otrzymaliśmy. To duża sprawa dla całej dzielnicy – informuje urząd dzielnicy. W ostatnich tygodniach ważyły się losy zespoły szkolno-przedszkolnego przy ulicy Anny German. Cztery firmy stanęły do przetargu na budowę placówki przy ul. Anny German. Najtańsza oferta była aż o 4 miliony złotych droższa niż zakładano. Nie było wiadomo czy ratusz zgodzi się dołożyć brakująca kwotę zwłaszcza, że już w fazie projektów pojawiały się głosy o zbyt dużym rozmachu planowanej placówki. Kompleks docelowo ma pomieścić 800 uczniów szkoły podstawowej, a co ważniejsze 125 przedszkolaków zgrupowanych w pięciu oddziałach przedszkolnych. - Moim zdaniem, w tym projekcie brakuje większego przedszkola. Najbardziej dolegliwym problemem Żoliborza Południowego, jeszcze nie jest szkoła, chociaż oddziałuje na przepełnienie podstawówek na ulicy Przasnyskiej i Or-Ota. Mimo to głównym deficytem, który będzie narastał jest brak miejsc przedszkolnych. Dlatego niezbędne jest zbudowanie jak najszybciej zespołu żłobkowo – przedszkolnego przy ulicy Ficowskiego – mówił w wywiadzie dla Gazety Żoliborza Grzegorz Hlebowicz, który wówczas pełnił funkcję zastępcy burmistrza dzielnicy.
Z uwagi na sytuację dzieci, które będą szły do przedszkola, zarząd dzielnicy podejmuje inne, równoległe działania
Zespół żłobkowo – przedszkolny przy ulicy Ficowskiego  ma docelowo pomieścić 125 przedszkolaków. Sprawa z budową inwestycji nie jest jednak tak oczywista. - W sprawie przedszkola przy ul. Ficowskiego na Żoliborzu Artystycznym pojawił się kłopot z działką. Wcześniej wydawało się, że udało się go rozwiązać, ale okazało się, że teren, na którym jest droga dojazdowa, ma innego właściciela – mówiła dla Gazety Żoliborza Agata Marciniak-Różak, zastępca burmistrza dzielnicy. Sytuacja wydawać się może patowa tym bardziej, że miejsc w przedszkolach nie ma. W ubiegłym roku w żoliborskich przedszkolach zabrakło ok. 150 miejsc dla dzieci z dzielnicy. - Będziemy robić wszystko, żeby przedszkole powstało. Jesteśmy dobrej myśli. Niemniej jednak, z uwagi na sytuację dzieci, które będą szły do przedszkola, zarząd dzielnicy podejmuje inne, równoległe działania. Dzięki temu mamy gwarancję, że nie zabraknie miejsc dla dzieci w przypadku, gdyby to placówka nie powstała w zaplanowanym czasie. Prowadzimy rozmowy z dyrektorami szkół, aby utworzyć oddziały “zerówkowe”, szczególnie w tych szkołach, które mają ku temu warunki. Staramy się zaspokoić potrzeby, które wynikają z demograficznego przyrostu ludności, jaki się ostatnio pojawił – mówiła Agata Marciniak-Różak.  

50927239_10161254821730291_3776766018425192448_o

50927239_10161254821730291_3776766018425192448_o


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ