Marsz zorganizowany przez opozycję 4-go czerwca cieszył się taką frekwencją, że niektórym zgromadzonym nie udało się nawet opuścić placu Na Rozdrożu, podczas gdy czoło pochodu dotarło już pod Zamek Królewski. Czy Marsz Miliona Serc powtórzy ten sukces?
Z tego artykułu dowiesz się:
- które linie pojadą objazdami,
- jak będą przebiegać trasy objazdowe.
To już ostatnia prosta przed wyborami. Czy i tym razem partia obecnie rządząca przejmie władze? Z tego powodu środowiska związane z Koalicją Obywatelską wychodzą na ulice, by wyrazić swój sprzeciw wobec rządów PiS.
Organizatorzy spodziewają się, że frekwencja powtórzy, a nawet przebije tę czerwcową. W marszu poprzednio uczestniczyli nie tylko członkowie i zwolennicy Koalicji, ale także różni inni ludzie, którym nie podoba się obecna władza.
Niedzielne zgromadzenie rozpocznie się w południe w centrum. Stamtąd Marsz Miliona Serc pójdzie ulicami Świętokrzyską i Jana Pawła II do ronda Radosława.
Zamknięte ulice
Od godziny 8:00 do 13:00 zostanie zamknięty plac Konstytucji wraz z ulicami prowadzącymi do niego.
Na ulicy Popiełuszki zorganizowany zostanie postój dla autokarów odbierających uczestników zgromadzenia po jego zakończeniu. Droga ta będzie zamknięta na całej długości, od Słowackiego do placu Grunwaldzkiego, od godziny 13:00 do 20:00. Kierowcy nie wjadą na nią ani z placu Kuronia ani ulicy Słowackiego. Na placu Grunwaldzkim będą musieli skręcić w ulicę Broniewskiego lub w aleję Wojska Polskiego.
Kierowcy nie będą wpuszczani na ulicę Krasińskiego ani od Broniewskiego ani z placu Wilsona (zakaz nie będzie dotyczył dojazdu do posesji).
Zmiany w komunikacji
W niedzielę autobusy i tramwaje będą kursowały częściej. Pojawi się więcej pojazdów niż na co dzień (+100 autobusów, +60 tramwajów). Na trasy wyjadą również dodatkowe, dłuższe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zmiany tras obejmą większość linii, czyli linie 107, 111, 117, 118, 127, 128, 131, 151, 157, 158, 160, 174, 175, 180, 190, 222, 500, 502, 507, 514, 517, 519, 521, 522, 525 oraz tramwaje linii 10, 28, 35, i 73.
Niektóre trasy tramwajowe zostaną podzielone na dwie części.
Linia 1 pojedzie z Annopola na Marymont - Potok, zaś druga jej część - z Banacha na Zajezdnię Wola.
Podobna sytuacja dotyczy linii 15, która podzieli się na odcinek północny (Marymont - Potok - Żerań FSO) oraz południowy (Metro Wilanowska - Aleja Krakowska).
Linia 17 pojedzie podobną trasą, jak zazwyczaj, jednak z wyłączeniem jej środkowego odcinka ( J. Słowackiego – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Międzyparkowa – Z. Słomińskiego – most Gdański – s. Starzyńskiego – Jagiellońska – ŻERAŃ FSO), a południowa, krótka część trasy - z Metra Wilanowska na PKP Służewiec.
Linia 18 rozpocznie bieg na technicznej pętli na Twardowskiej, a zakończy na Żeraniu FSO, jadąc ulicami Andersa, Słowackiego i Marymoncką. Południowa część trasy rozciąga się między odcinkami PKP Służewiec oraz pl. Narutowicza.
Linia 22 zostanie podzielona na część wschodnią (robiąc kółko od pętli Wiatraczna przez Waszyngtona i Zieleniecką) oraz zachodnią (Piaski - pl. Starynkiewicza).
28 pojedzie na trasie: Koło - Dworzec Wschodni, czyli krańce bez zmian, ale objazd ulicami Broniewskiego, Wólczyńską, Nocznickiego, Marymoncką, Słowackiego, Mickiewicza, Andersa i Międzyparkową.
73, czyli linia zastępcza, będzie miała jeden z krańców na metrze Marymont, drugi zaś przy bazylice na Kawęczyńskiej. Pojedzie jednak zmienioną trasą: Słowackiego, Mickiewicza, Andersa, mostem Gdańskim, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową i Targową.
Pozostałe linie tramwajowe:
20: Dw. Wschodni - Żerań FSO oraz Boernerowo - Boernerowo (objazd ulicami Młynarską, Wolską i Skierniewicką)
23: Nowe Bemowo - pl. Starynkiewicza oraz Czynszowa - Wiatraczna
24: Gocławek - Al. Zieleniecka oraz pl. Starynkiewicza - Nowe Bemowo
26: PKP Wola - Rondo Daszyńskiego i Wiatraczna - Czynszowa - Wiatraczna
33: Metro Młociny - Piaski oraz Kielecka - pl. Narutowicza
35: Banacha - Metro Wilanowska
Zmiany w kursowaniu autobusów
Linia 157 zostanie podzielona na dwie części. Jedna z nich będzie się rozpoczynać i kończyć przy Gwiaździstej, robiąc okrążenie ulicami Andersa, Muranowską, Bonifraterską, Słomińskiego, Zakroczymską, Konwiktorską, Muranowską i ponownie Andersa.
Linia 180 nie zmieni swoich krańców, pojedzie jednak objazdem: Krasińskiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – Andersa – Muranowska – Bonifraterska.
Powyżej wyszczególniono linie przejeżdżające przez Żoliborz, warto jednak zaznaczyć, że zmiany obejmą większość linii autobusowych, których trasa koliduje z przemarszem. Tego dnia wyjątkowo Krakowskie Przedmieście nie będzie pełniło funkcji deptaka, a będą mogły po nim jeździć autobusy.
Objazdy i trasy alternatywne będą zmieniały się w miarę postępu czasu przemarszu, dlatego Warszawski Transport Publiczny zorganizuje pomoc swoich informatorów. Będą oni w okolicach największych węzłów komunikacyjnych i pokierują na najbliższą dostępną trasę.
Warto jednak przed wyjściem z domu sprawdzić, jakie utrudnienia czekają nas na trasie. Wszelkie wiadomości będą na bieżąco podawane na stronie WTP.
Przeczytaj również: Relacja z posiedzenia Rady Dzielnicy Żoliborz
Z inicjatywy Żoliborzanki Danuty Kuroń i sześciu radnych, zawnioskowano o przyspieszenie działań związanych z konkursem na dzierżawę Prochowni. Radny Hlebowicz postulował bezzwłoczne rozpoczęcie procedury konkursowej, a jeśli tak, to być może na wiosnę 2024 “obie prochownie zakwitną nowym życiem”.
Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla tamtych okolic zakłada możliwość prowadzenia działalności gastronomicznej lub handlowej. Działalność kulturalna była, zdaniem wiceburmistrzyni Kozłowskiej, obecna w Prochowni, kiedy nie istniał Żoliborski Dom Kultury, który teraz przejął tę funkcję.
Napisz komentarz
Komentarze