Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 04:03

Marsz Miliona Serc. Utrudnienia na Żoliborzu

Marsz zorganizowany przez opozycję 4-go czerwca cieszył się taką frekwencją, że niektórym zgromadzonym nie udało się nawet opuścić placu Na Rozdrożu, podczas gdy czoło pochodu dotarło już pod Zamek Królewski. Czy Marsz Miliona Serc powtórzy ten sukces?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • które linie pojadą objazdami,
  • jak będą przebiegać trasy objazdowe.

To już ostatnia prosta przed wyborami. Czy i tym razem partia obecnie rządząca przejmie władze? Z tego powodu środowiska związane z Koalicją Obywatelską wychodzą na ulice, by wyrazić swój sprzeciw wobec rządów PiS.

Organizatorzy spodziewają się, że frekwencja powtórzy, a nawet przebije tę czerwcową. W marszu poprzednio uczestniczyli nie tylko członkowie i zwolennicy Koalicji, ale także różni inni ludzie, którym nie podoba się obecna władza.

Niedzielne zgromadzenie rozpocznie się w południe w centrum. Stamtąd Marsz Miliona Serc pójdzie ulicami Świętokrzyską i Jana Pawła II do ronda Radosława.

Zamknięte ulice

Od godziny 8:00 do 13:00 zostanie zamknięty plac Konstytucji wraz z ulicami prowadzącymi do niego.

Na ulicy Popiełuszki zorganizowany zostanie postój dla autokarów odbierających uczestników zgromadzenia po jego zakończeniu. Droga ta będzie zamknięta na całej długości, od Słowackiego do placu Grunwaldzkiego, od godziny 13:00 do 20:00. Kierowcy nie wjadą na nią ani z placu Kuronia ani ulicy Słowackiego. Na placu Grunwaldzkim będą musieli skręcić w ulicę Broniewskiego lub w aleję Wojska Polskiego.

Kierowcy nie będą wpuszczani na ulicę Krasińskiego ani od Broniewskiego ani z placu Wilsona (zakaz nie będzie dotyczył dojazdu do posesji).

Zmiany w komunikacji

W niedzielę autobusy i tramwaje będą kursowały częściej. Pojawi się więcej pojazdów niż na co dzień (+100 autobusów, +60 tramwajów). Na trasy wyjadą również dodatkowe, dłuższe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Zmiany tras obejmą większość linii, czyli linie 107, 111, 117, 118, 127, 128, 131, 151, 157, 158, 160, 174, 175, 180, 190, 222, 500, 502, 507, 514, 517, 519, 521, 522, 525 oraz tramwaje linii 10, 28, 35, i 73.

Niektóre trasy tramwajowe zostaną podzielone na dwie części.

Linia 1 pojedzie z Annopola na Marymont - Potok, zaś druga jej część - z Banacha na Zajezdnię Wola.

Podobna sytuacja dotyczy linii 15, która podzieli się na odcinek północny (Marymont - Potok - Żerań FSO) oraz południowy (Metro Wilanowska - Aleja Krakowska).

Linia 17 pojedzie podobną trasą, jak zazwyczaj, jednak z wyłączeniem jej środkowego odcinka ( J. Słowackiego – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Międzyparkowa – Z. Słomińskiego – most Gdański – s. Starzyńskiego – Jagiellońska – ŻERAŃ FSO), a południowa, krótka część trasy - z Metra Wilanowska na PKP Służewiec.

Linia 18 rozpocznie bieg na technicznej pętli na Twardowskiej, a zakończy na Żeraniu FSO, jadąc ulicami Andersa, Słowackiego i Marymoncką. Południowa część trasy rozciąga się między odcinkami PKP Służewiec oraz pl. Narutowicza.

Linia 22 zostanie podzielona na część wschodnią (robiąc kółko od pętli Wiatraczna przez Waszyngtona i Zieleniecką) oraz zachodnią (Piaski - pl. Starynkiewicza).

28 pojedzie na trasie: Koło - Dworzec Wschodni, czyli krańce bez zmian, ale objazd ulicami Broniewskiego, Wólczyńską, Nocznickiego, Marymoncką, Słowackiego, Mickiewicza, Andersa i Międzyparkową.

73, czyli linia zastępcza, będzie miała jeden z krańców na metrze Marymont, drugi zaś przy bazylice na Kawęczyńskiej. Pojedzie jednak zmienioną trasą: Słowackiego, Mickiewicza, Andersa, mostem Gdańskim, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową i Targową.

Pozostałe linie tramwajowe:

20: Dw. Wschodni - Żerań FSO oraz Boernerowo - Boernerowo (objazd ulicami Młynarską, Wolską i Skierniewicką)

23: Nowe Bemowo - pl. Starynkiewicza oraz Czynszowa - Wiatraczna

24: Gocławek - Al. Zieleniecka oraz pl. Starynkiewicza - Nowe Bemowo

26: PKP Wola - Rondo Daszyńskiego i Wiatraczna - Czynszowa - Wiatraczna

33: Metro Młociny - Piaski oraz Kielecka - pl. Narutowicza

35: Banacha - Metro Wilanowska

Zmiany w kursowaniu autobusów

Linia 157 zostanie podzielona na dwie części. Jedna z nich będzie się rozpoczynać i kończyć przy Gwiaździstej, robiąc okrążenie ulicami Andersa, Muranowską, Bonifraterską, Słomińskiego, Zakroczymską, Konwiktorską, Muranowską i ponownie Andersa.

Linia 180 nie zmieni swoich krańców, pojedzie jednak objazdem: Krasińskiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – Andersa – Muranowska – Bonifraterska.

Powyżej wyszczególniono linie przejeżdżające przez Żoliborz, warto jednak zaznaczyć, że zmiany obejmą większość linii autobusowych, których trasa koliduje z przemarszem. Tego dnia wyjątkowo Krakowskie Przedmieście nie będzie pełniło funkcji deptaka, a będą mogły po nim jeździć autobusy.

Objazdy i trasy alternatywne będą zmieniały się w miarę postępu czasu przemarszu, dlatego Warszawski Transport Publiczny zorganizuje pomoc swoich informatorów. Będą oni w okolicach największych węzłów komunikacyjnych i pokierują na najbliższą dostępną trasę.

Warto jednak przed wyjściem z domu sprawdzić, jakie utrudnienia czekają nas na trasie. Wszelkie wiadomości będą na bieżąco podawane na stronie WTP.

Przeczytaj również: Relacja z posiedzenia Rady Dzielnicy Żoliborz

Z inicjatywy Żoliborzanki Danuty Kuroń i sześciu radnych, zawnioskowano o przyspieszenie działań związanych z konkursem na dzierżawę Prochowni. Radny Hlebowicz postulował bezzwłoczne rozpoczęcie procedury konkursowej, a jeśli tak, to być może na wiosnę 2024 “obie prochownie zakwitną nowym życiem”.
Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla tamtych okolic zakłada możliwość prowadzenia działalności gastronomicznej lub handlowej. Działalność kulturalna była, zdaniem wiceburmistrzyni Kozłowskiej, obecna w Prochowni, kiedy nie istniał Żoliborski Dom Kultury, który teraz przejął tę funkcję.


marszmielionaserc

marszmielionaserc


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 37 km/h