Obecnie w Warszawie jest już blisko 750 km różnego rodzaju tras rowerowych. Choć ta sieć nie jest doskonała, to wciąż się rozwija. Rowerowa Mapa Warszawy jest interaktywną aplikacją, która wyszczególnia ścieżki rowerowe, ciągi pieszo - rowerowe oraz pasy jezdni, gdzie ruch rowerowy jest dopuszczony. Pokazuje ponadto dany typ nawierzchni.
Osoby planujące rowerową wyprawę, a nieznające jeszcze miasta, z pewnością chętnie zapoznają się z tą mapą. W wielu jeszcze miejscach jest bowiem tak, że ścieżka rowerowa znienacka się urywa (patrz: rondo Żaba), przenosi się z jednej strony ulicy na drugą (jak choćby na Górczewskiej), zawiera strome kładki (nad Radzymińską) lub jest zaprojektowana tak, że można łatwo wpaść w kolizję z pieszymi (na przykład na Czarnomorskiej). Są także miejsca, gdzie ścieżek rowerowych zwyczajnie nie ma, jak choćby wzdłuż ulicy Puławskiej, o co o dawna apelowali rowerzyści.
Nie zmienia to faktu, że infrastruktura rowerowa Warszawy z roku na rok staje się coraz bardziej przystępna.
Liczne inwestycje drogowe w Warszawie zazwyczaj uwzględniają budowanie również tras rowerowych. Od 2010 roku istnieje wymóg, by ścieżki rowerowe były pokryte asfaltem, nie zaś kostką brukową. Obecnie asfaltowe trasy stanowią około 80% ogółu.
Kontraruch rowerowy - co to takiego?
Kontraruch rowerowy polega na tym, że rowerzyści mogą jeździć w obu kierunkach na ulicy jednokierunkowej. Obecnie rozwiązanie takie stanowi 10% całej infrastruktury. Na Żoliborzu istnieje sporo wąskich, jednokierunkowych uliczek z kontraruchem. Szczególnie wiele jest ich w kwartale ulic między Krasińskiego a Mickiewicza.
Aktualizacja nie tylko warszawska
Warszawska Mapa Rowerowa pokazuje również trasy rowerowe dla różnych podwarszawskich miejscowości. Bez problemu dojedziemy jednośladem do Piaseczna, Konstancina, Sulejówka, Marek, Legionowa czy Pruszkowa.
Przeczytaj również: Remont zabytkowej balustrady na Powązkowskiej
Przed wojną balustrada zdobiła wiadukt nad obwodową linią kolejową. W 2009 r. w trakcie budowy nowego wiaduktu osiem wykonanych ze stali i żeliwa przęseł zdemontowano i postanowiono przenieść w inną, nieodległą lokalizację. Zdecydowano się je umieścić na wysepce rozdzielającej jezdnie ulicy Powązkowskiej u zbiegu z ulicą Duchnicką. Przed montażem w nowym miejscu, balustrada została poddana pracom konserwatorskim i restauratorskim, które były konieczne, ze względu na zaawansowaną korozję metalu oraz liczne ubytki.
Napisz komentarz
Komentarze