Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 05:38

W niedzielę maraton. Utrudnienia w ruchu

W niedzielę odbędzie się Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski, który przyciągnie setki biegaczy na zupełnie nową trasę przez różne części stolicy, włączając w to Żoliborz, Śródmieście, Pragę-Południe i Północ, Bemowo, Bielany oraz Wolę.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaka jest trasa maratonu,
  • jakie nastąpią utrudnienia w ruchu (na Żoliborzu i nie tylko),
  • które autobusy i tramwaje zmienią trasy.

Warto wiedzieć, że pierwsze utrudnienia w ruchu drogowym pojawią się już w piątek o godzinie 18. Ulica Emilii Plater zostanie zamknięta od Alej Jerozolimskich aż do Świętokrzyskiej.

Główne wydarzenie, czyli maraton, odbędzie się w niedzielę. Trasa biegu zostanie zamknięta od godziny 8:30, a poszczególne ulice będą stopniowo otwierane po przebiegnięciu ostatniego uczestnika.

Którędy pobiegnie maraton?

Wydarzenie rozpocznie i zakończy się pod Pałacem Kultury i Nauki.

Zawodnicy startują na Alejach Jerozolimskich, kierując się w stronę mostu Poniatowskiego i Pragi-Południe. Trasa wiedzie następnie przez Most Poniatowskiego, Wał Miedzeszyński, Wybrzeże Szczecińskie (wzdłuż Stadionu Narodowego), a na wysokości Mostu Świętokrzyskiego drogi uczestników się rozdzielą (maratończycy pobiegną Wybrzeżem Szczecińskim, a uczestnicy biegu na 10 km wrócą ulicą Zamoście).

Maratończycy przebiegną przez Most Gdański, gdzie następnie zawrócą na rondzie Starzyńskiego, by ulicą Słomińskiego dobiec na rondo Radosława. Następnie pokierują się na Wolę, gdzie aleją Prymasa Tysiąclecia wybiegną poza granice Warszawy, by za chwilę do niej powrócić od strony ul. Estrady.

Na 24. kilometrze trasy maratonu, biegacze skręcą w ulicę Wólczyńską, która będzie zamknięta dla ruchu od 9:30 do 14:30. Następnie skręcą w ulicę Nocznickiego i dobiegną do Węzła Komunikacyjnego Młociny. Następnie biegnąc ulicą Marymoncką, dotrą do Szpitala Bielańskiego, a stamtąd przejdą na jezdnię prowadzącą w stronę Łomianek. Na ulicy Podleśnej, zawodnicy skręcą w lewo i po kolejnych skrzyżowaniach dotrą na ulicę Lektykarską, a dalej na Rudzką.

Wschodnią jezdnią ulicy Mickiewicza zawodnicy dotrą do placu Wilsona. Następnie ulicami Andersa, Muranowską, Stawki, Miodową dotrą do Krakowskiego Przedmieścia.

Ograniczenia dla kierowców

Rondo Dmowskiego będzie zamknięte z powodu biegu, a kierowcy będą kierowani na ulice Koszykową lub Piękną. Zawodnicy przebiegną przez most Poniatowskiego, a kierowcy nie będą mogli na niego wjechać. Z ruchu wyłączona zostanie również ulica Wybrzeże Szczecińskie oraz most Świętokrzyski (8:30 - 11:00).

Ulica Jagiellońska będzie niedostępna w godzinach 9:30 - 15:30.

W godzinach 9:00 - 14:30 nie będzie również można pojechać ulicami Wólczyńską, Nocznickiego, Wittek, Marymoncką, Mickiewicza i Andersa. Z ruchu zostanie wyłączony fragment placu Wilsona od strony kina Wisła. Biegacze dotrą do placu Wilsona, korzystając z wschodniej jezdni ulicy Mickiewicza. W godzinach 9:30-15:30 część placu po stronie kina będzie niedostępna dla ruchu samochodowego. Osoby podróżujące Wisłostradą nie będą mogły skręcić w ulicę Krasińskiego. Natomiast kierowcy nadjeżdżający od strony Popiełuszki w ulicy Krasińskiego będą mogli wjechać na plac, ale będą musieli kontynuować jazdę w kierunku placu Inwalidów i dalej na aleję Wojska Polskiego. Ulica Zajączka nie będzie miała połączenia z ulicą Mickiewicza.

Transport publiczny w dniu maratonu

W związku z wyłączeniem z ruchu wielu warszawskich ulic, autobusy kierowane będą na trasy objazdowe.

W niedzielę, 24 września, od około godziny 8:00 zamykane będą ulice na trasie biegów. Trasy linii autobusowych i tramwajowych, wraz z kolejnymi etapami i przemieszczaniem się biegaczy, będą się zmieniały. Dotyczy to także linii przejeżdżających przez Żoliborz: 6, 15, 116, 122, 185.

Niektóre trasy zostaną skrócone: 181 będzie kończyć bieg na metrze Młociny, a 518 dojedzie tylko do metra Marymont.

Powyżej wyszczególnione zostały linie przejeżdżające przez Żoliborz, warto jednak pamiętać, że maraton to wydarzenie wpływające na komunikację publiczną w całym mieście.

Przeczytaj również: WSM a spółdzielnia Przy Sadach. Co z podziałem majątku?

Spór majątkowy między Spółdzielnią Przy Sadach a WSM to historia, która trwa już od wielu lat. Choć wydaje się, że proces rozłąki między tymi dwiema organizacjami został zakończony w 2016 roku, to – jak informuje Dolina Rudawki – walka o podział majątku nadal trwa, generując koszty i konflikty. 


maraton

maraton


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h