Zarząd Dróg Miejskich postanowił zainwestować w infrastrukturę pieszą. Wydeptana ścieżka na Powązkowskiej stanie się pełnoprawnym chodnikiem. Kiedy?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie inwestycje są obecnie realizowane w Warszawie,
- jaki jest problem z przedeptem na Powązkowskiej,
- kiedy możemy spodziewać się zakończenia prac,
- jakie są warunki przystąpienia do przetargu.
Warszawa ostatnimi czasy sporo inwestuje w infrastrukturę drogową. Przykładem takich działań jest choćby przebudowa ulicy Przasnyskiej, modernizacja torów tramwajowych na Wólczyńskiej czy remont jezdni na rondzie Radosława.
Piesi spacerujący Powązkowską wydeptali ścieżkę, która w deszczowe dni stawała się błotnistym bagnem. Żoliborzanie i żoliborzanki mieli tego dość, od lat - jak informuje Miasto Jest Nasze - apelując do miasta o przyzwoity chodnik. Domagały się tego niemal wszystkie lokalne stowarzyszenia. Doczekali się - miasto obiecało wybudować pełnoprawny chodnik w miejsce przedeptu na rogu Powązkowskiej i Rydygiera. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg.
W ramach planowanych robót, istniejący chodnik, przez który piesi muszą nadkładać drogi, zostanie rozebrany, a w jego miejsce pojawi się zieleniec. W optymalnym przebiegu, na który mieszkańcy „zagłosowali” nogami, zostaną ułożone nowe płyty o wymiarach 50 x 50 cm.
- deklaruje ZDM.
Chodniki zamiast przedeptów. Kiedy?
Zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miejskich z zapytaniem, ilu wykonawców zgłosiło się do przetargu. Zainteresowało nas również, co skłoniło ZDM do zajęcia się chodnikami właśnie teraz, gdyż problem zgłaszany był już dawno. O odpowiedzi niezwłocznie powiadomimy Was w artykule.
Wiemy jednak, że firmy mogą zgłaszać swoje kandydatury do 17-go sierpnia, do 10:30. Wybór oferty powinien nastąpić do 15-go września. Według dokumentów, realizator ma ramowy czas 60 dni na wykonanie wszystkich prac. Możemy się więc spodziewać oddania chodnika do użytku w połowie listopada.
Warunki wzięcia udziału w przetargu
Zarząd Dróg Miejskich opublikował pismo określające, jakie kryteria musi spełnić wykonawca robót budowlanych. Są to między innymi:
- uzyskanie w ciągu ostatnich trzech lat przychodu minimum 120 000 złotych,
- bycie ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 120 000 złotych,
- w ciągu poprzednich 5 lat wykonał dwie roboty budowlane polegające na przebudowie drogi, o wartości minimum 100 000 złotych każda,
- wśród pracowników znajdują się osoby kompetentne: kierownik robót drogowych z minimum pięcioletnim doświadczeniem oraz architekt krajobrazu z wykształceniem wyższym kierunkowym,
- wykonawca musi wpłacić wadium w wysokości 1400 złotych.
Przeczytaj również: Marymont - to jeszcze Żoliborz, czy już Bielany?
Zwłaszcza po prawej stronie Wisły przecięcie dotychczasowej siatki ulic trasą szybkiego ruchu wywoływało trudności. Jak wspominają starsi mieszkańcy tych okolic, niektóre ulice – jak Ostródzka, Głębocka, czy świętego Wincentego – zostały przecięte nową trasą, przez co listonosze nierzadko mylili się przy dostarczaniu przesyłek.
Napisz komentarz
Komentarze