Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:40

Petycja mieszkańców Żoliborza w sprawie Parku Żeromskiego - kolejny głos w debacie o przyszłości parku

Autorzy petycji sprzeciwiają się decyzji większości żoliborskiej Rady oraz Rady Warszawy w sprawie przekazania Parku Żeromskiego we władanie Dzielnicy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o głównym postulacie petycji,
- dlaczego mieszkańcy sprzeciwiają się decyzji radnych.

Jak czytamy w petycji, obecnie istnieją dwie różne wizje dotyczące parku: jedna opowiada się za użytkowaniem parku jako miejsca głośnych imprez rozrywkowych, a druga polega na współistnieniu z przyrodą, pielęgnowaniu bioróżnorodności i szacunku dla zabytkowego charakteru parku. Za drugą wizją opowiadają się autorzy petycji.

Przypomnijmy. Rada miasta poparła stanowisko rady dzielnicy w sprawie przejęcia Parku Żeromskiego. Decyzja ta wywołała sprzeciw części mieszkanek i mieszkańców dzielnicy. W tej sprawie skierowany został list otwarty do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza postulują więc o pozostawienie zarządzania Parkiem Żeromskiego w gestii ZZW, ponieważ, jak wyjaśniają autorzy i autorki listu, “zarządzanie zielenią miejską wymaga specjalistów z różnych dziedzin, skomplikowanych procedur i odpowiednich środków finansowych”.

Teraz powstała petycja, za pośrednictwem której mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza apelują do Rafała Trzaskowskiego o: „wycofanie planów przekazania Parku Żeromskiego w ręce jednostki dzielnicowej”.

W petycji czytamy m.in., że ZZW wielokrotnie przeprowadzał dialog z mieszkańcami w sprawie zieleni, parków i oczekiwań mieszkańców, zaś dzielnicowy Wydział Ochrony Środowiska przeprowadził je jeden raz, w sprawie nowych nasadzeń w Sadach Żoliborskich. Ponadto dzielnicowemu WOŚ wytknięto brak komunikacji z mieszkańcami za pośrednictwem dedykowanej grupy lub strony internetowej.

NIK chwali ZZW za działania w sprawie zieleni

Wątpliwości budzi również argument finansowy, czyli zwiększenie budżetu dzielnicowego w celu odpowiedniego utrzymania parku. Jak czytamy w petycji, obecnie brak zapewnień na ten temat. Ponadto istnieje obawa, że przekazanie parku do władania Dzielnicy Żoliborz spowoduje rozczłonkowanie zarządzania i utrudni koordynację działań związanych z ochroną przyrody na większym obszarze. „Przyroda jednak działa najlepiej jako całość, nie zna podziału na dzielnice – tworzy jeden ekosystem, potwierdzają to eksperckie analizy przyrodnicze, np. dotyczące bioróżnorodności, retencji, które sprawdzają się wyłącznie w powiązaniu z większymi obszarami, zwierzęta mają swoje ścieżki migracji niezależnie od podziałów administracyjnych. Z tego względu dobrze jest, by kwestie dotyczące przyrody w mieście nadzorował całościowo jeden kompetentny, fachowy organ, widzący wszystkie połączenia i zależności na dużym terenie” – czytamy.

Posłuchaj podcastu: “Park Żeromskiego to nie jest spektakularny sukces ZZW, można wymieniać wiele błędów”

W petycji zacytowano również ocenę Najwyższej Izby Kontroli, wedle której ZZW został oceniony pozytywnie za swoje działania dotyczące zarządzania zielenią w latach 2016-2017. Mimo stwierdzonych nieprawidłowości uznano, że zarząd prawidłowo organizował prace związane z urządzaniem, pielęgnacją i utrzymaniem zieleni miejskiej. Dodatkowo, doceniono inicjatywy, które zaangażowały organizacje społeczne i mieszkańców Warszawy w kształtowanie i utrzymanie zieleni, w tym ochronę przyrody.

Decyzję w sprawie parku podejmie prezydent Warszawy. W sprawie sytuacji w Parku Żeromskiego wypowiedział się w czasie jeden z majowych konferencji prasowych o czym wspominamy w podcaście “Park Żeromskiego to nie jest spektakularny sukces ZZW, można wymieniać wiele błędów”.

Petycja dostępna jest po kliknięciu tutaj.

Przeczytaj również: Radni Żoliborza chcą odzyskać Park Żeromskiego

W środę wieczorem, w trakcie trwającego niemal do 23.00 posiedzenia rady dzielnicy, żoliborscy radni przyjęli stanowisko w sprawie przejęcia parku Żeromskiego. Terenem tym, w przeszłości administrowała dzielnica, dziś pozostał jej jedynie Fort Sokolnickiego, w którym od tego roku działa Żoliborski Dom Kultury.

park sm

park sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.