Warszawa stawia kolejny krok w rozwoju infrastruktury rowerowej, wprowadzając istotne zmiany dla rowerzystów w centralnej części miasta. Miasto planuje także budowę kolejnych 30 km tras, a wśród inwestycji przyszłościowych znajduje się przedłużenie szlaku rowerowego z Żoliborza.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- planach na inwestycje rowerowe w Warszawie,
- o połączeniu rowerowym z Żoliborza do Centrum,
- o tym w jakim przedziale czasowym można spodziewać się spójnego połączenia z Żoliborza do Cnetrum.
Podczas wczorajszej konferencji Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, podkreślił, że obecnie w mieście istnieje ponad 738 km tras rowerowych, czyli niemal trzykrotnie więcej niż dekadę temu i nieco więcej niż droga z Warszawy do Rygi.
W tym roku powstanie łącznie 30 kilometrów nowych odcinków dróg rowerowych. W przeszłości zdarzało się, że sieć rowerowa wydłużała się nawet dwukrotnie w porównaniu do tegorocznego celu.
Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, ujawnił plany rowerowe na ten rok. Głównie dotyczą one likwidacji tzw. "teleportów" i połączenia poszczególnych odcinków tras w ścisłym centrum Warszawy. Zadania tego typu są kosztowne i bardziej czasochłonne, jak podkreśla szef drogowców.
Na wygodne połączenie z Żoliborza do Centrum trzeba poczekać jeszcze kilka lat
W dalszych inwestycjach rowerowych drogowcy widzą nadzieję w nowej edycji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli programie wspieranym przez Unię Europejską dla aglomeracji. Na liście inwestycji znajduje się przedłużenie szlaku rowerowego od placu Bankowego przez ulicę Andersa i Bonifaterską do ulicy Mickiewicza. Te inwestycje mają ułatwić dojazd z Żoliborza do centrum i mają być realizowane w czterech etapach w ciągu dwóch lat.
Kluczowym elementem w uzupełnieniu spójnego połączenia rowerowego z centrum jest odcinek Mickiewicza od placu Wilsona do gen. Zajączaka. Między placem Wilsona a Inwalidów istnieje droga pieszo-rowerowa, a za placem Inwalidów, w stronę Śródmieścia, część rowerzystów porusza się między pieszymi po chodniku.
W grudniu 2022 roku dzielnicowa Komisja Infrastruktury i Bezpieczeństwa przyjęła stanowisko w sprawie wykonania drogi rowerowej na fragmencie ulicy Mickiewicza. W przyjętym stanowisku radni sugerują, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie drogi rowerowej między torami tramwajowymi a linią zabudowy. Przeszkodą w budowie ścieżki jest nie tylko brak pieniędzy, ale również zapisy planu miejscowego. Obecnie analizowany jest przebieg trasy, jednak konkretne decyzje będą mogły zostać podjęte dopiero w momencie pojawienia się pieniędzy na inwestycję.
Przeczytaj również: Rowerem po chodniku przez Mickiewicza. Jest krok by to zmienić
– Stanowisko samo w sobie jest pewną ideą i propozycją, wytyczeniem kierunku działania na przyszłość i poruszeniem jakiegoś problemu, który narósł przez wiele lat i czas najwyższy się tym zająć – mówiła podczas posiedzenia Joanna Tucholska, radna dzielnicy Żoliborz (KO).
Napisz komentarz
Komentarze