Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:39

Rekrutacja 2023. Co warto wiedzieć o żoliborskich szkołach średnich?

Absolwenci podstawówek i ich rodzice będą mieli okazję wziąć udział w spotkaniu informacyjnym na Żoliborzu i poznać zasady rekrutacji do liceów, techników oraz zawodówek. Dostępne będą również konsultacje w sprawie wyboru szkoły.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o spotkaniu informacyjnym,
- o tym jakie klasy są tworzone w żoliborskich szkołach średnich,
- o liczbie miejsc na Żoliborzu.

Od poniedziałku 15 maja rusza rekrutacja do szkół średnich. W związku z tym w czwartek, 11 maja w szkole przy Anny German o godz. 18.00 odbędzie się spotkanie informacyjne o ofercie i zasadach rekrutacji do szkół ponadpodstawowych oraz konsultacje dotyczące wyboru odpowiedniej placówki.

O szczegółach opowiada Renata Kozłowska, wiceburmistrzyni Żoliborza

Kierunki artystyczne i z językami obcymi – profile klas w żoliborskich liceach

 Wśród uczniów i uczennic dużą popularnością co roku cieszy się „Witkacy” będący jedną z chętniej wybieranych szkół w Warszawie.

Jak informuje dzielnica, na przyszły rok szkolny 2023/2024 w „Witkacym” w pierwszych klasach utworzone zostaną 4 oddziały, dla 112 uczniów. W jednym z najchętniej wybieranych ogólniaków tegoroczni absolwenci podstawówek będą mieli do wyboru klasy z rozszerzonym jednym językiem obcym: angielskim, niemieckim, francuskim oraz hiszpańskim. Do każdej z klas możliwe jest przyjęcie maksymalnie 28 uczniów.

Wśród żoliborskich szkół, najwięcej nowych uczniów będzie w stanie przyjąć I LO przy ul. Felińskiego, gdzie rekrutacja będzie prowadzona do 8 klas pierwszych, które docelowo mają liczyć 244 uczniów i uczennic.

Przygotowane zostały profilowe klasy z takimi wiodącymi przedmiotami jak:

  • Historia-j. angielski-j. polski
  • Informatyka-j. angielski-matematyka/ fizyka-j. angielski-matematyka (klasa dzielona po 16 uczniów na każdej specjalizacji)
  • Historia sztuki-j. angielski-j. polski (klasa integracyjna)
  • Geografia-j. angielski-matematyka
  • Biologia-chemia-j. angielski
  • Geografia-j. angielski-WOS
  • Historia-j. angielski-WOS
  • Biologia-j. angielski-matematyka.

Miejsce dla 200 uczniów i uczennic w tegorocznej rekrutacji przygotowało również LO im. Stefanii Sempołowskiej. W każdej z klas na zajęcia będą uczęszczały 34 osoby. Tegoroczni absolwenci i absolwentki klas ósmych, w LO im. Stefani Sempołowskiej mają do wyboru klasy o profilach:

  • Geografia-j. angielski-matematyka
  • Geografia-historia WOS
  • Biologia-chemia-matematyka
  • Historia-j. angielski-WOS (2 oddziały, klasa dwujęzyczna)
  • J. francuski-j. angielski (klasa wstępna).

Na Żoliborzu są również szkoły z klasami o wyjątkowych profilach. W Zespole Szkół nr 31 przy Felińskiego otwarte zostały cztery klasy artystyczne i jedna klasa ratowniczo-pożarnicza dla 148 uczniów i uczennic. Przedmiotami wiodącymi w poszczególnych profilach są:

  • Historia-historia sztuki-j. polski (2 klasy + 1 integracyjna)
  • Historia sztuki-j. angielski-j. polski
  • Biologia-WOS.

Jubiler, lakiernik, programista – tych zawodów będzie można nauczyć się w szkołach na Żoliborz

W szkołach ponadpodstawowych, oferujących kierunki techniczne i branżowe, dostępnych jest łącznie 832 miejsc.

Zespół Szkół nr 28, przy ul. Gen. Zajączka, przyjmie 64 przyszłych techników elektryków oraz 34 teleinformatyków.

Również Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych, znajdujący się przy tej samej ulicy, będzie prowadził rekrutację na kierunki techniczne. Kandydaci będą mieli możliwość wyboru spośród technika elektryka, elektronika, programisty, informatyka, teleinformatyki oraz technika urządzeń dźwigowych. Szkoła ta zapewnia łącznie 262 miejsca w 8 pierwszych klasach.

W Zespole Szkół nr 31, mieszczącym się przy ul. Felińskiego 13, przygotowano po 34 miejsca dla techników optyków, reklamy oraz na kierunku złotnik-jubiler (szkoła branżowa).

Największą liczbę miejsc dla absolwentów klas ósmych, czyli 370, stworzył Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych, zlokalizowany przy ul. Włościańskiej. W tej szkole będzie można wybrać takie techniczne kierunki jak logistyka, mechatronika oraz technik pojazdów samochodowych. Natomiast wśród kierunków branżowych znaleźli się lakiernik samochodowy, mechanik i elektromechanik pojazdów samochodowych oraz kierowca mechanik.

Przeczytaj również: Liceum na Żoliborzu przyjazne uczniom LGBTQ+. Tak wynika z najnowszego rankingu

LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza „Witkacego” znalazło się w pierwszej dziesiątce Rankingu Szkół Przyjaznych LGBTQ+ uwzględniających stołeczne licea. „Witkacy” od zawsze gości w czołówce stołecznego rankingu, a w poprzednich odsłonach nawet w ogólnopolskim zestawieniu.

rekrutacja do szkół średnich na żoliborzu sm

rekrutacja do szkół średnich na żoliborzu sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.