Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:18

[Wideo] Nieuprzątnięte od roku pogorzelisko zmieniło się w wysypisko

„Tak więc na zielonym Żoliborzu mamy teraz otwarte wysypisko śmieci” – pisze na alert 24 pan Tomasz.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o pożarze, który miał miejsce ponad rok temu,
- o pogorzelisku, które zalega,
- o próbach interwencji w sprawie uporządkowania działki.

W 2022 roku relacjonowaliśmy pożar altanki w jednym z ogrodów działkowych położonych nad Kępą Potocką. Do ugaszenia ognia przyjechały trzy wozy strażackie. Altana prawdopodobnie była zamieszkiwana przez osoby bezdomne, które zimą ogrzewały się w niej o czym mogą świadczyć widoczne wówczas butle z gazem, co jest niezgodne z regulaminem i przepisami. Po przeszukaniu pogorzeliska strażacy nie znaleźli żadnych ofiar. Akcja zakończyła się po wielu godzinach, ponieważ w altance i w jej otoczeniu znajdowało się mnóstwo różnego rodzaju składowanych przedmiotów, które zalegają do dziś o czym poinformował nas nasz czytelnik.

- Rok temu (luty 2022) spłonęła jedna z działek na ROD przy Gwiaździstej, niedaleko rogu z Barszczewską. Pogorzelisko przylega do Gwiaździstej i nie zostało do dziś uprzątnięte pomimo kontaktu z Urzędem Dzielnicy i Strażą Miejską. Tak więc na zielonym Żoliborzu mamy teraz otwarte wysypisko śmieci – pisze na alert 24 pan Tomasz.

Alert 24 – zgłoś nam swój temat

„Dziwny ogród”. Po pożarze zostało wysypisko

Będąc na miejscu zauważliliśmy, że po ponad roku od pożaru postawiono nowy płot a całość zasłonięto zielonym parawanem. Działka znajduje się na ROD Kępa Potocka, do którego wszystkie furtki są zamknięte na klucz. Przy żadnym z wejść nie ma informacji o kontakcie do zarządcy. Bez problemu z kolei udało się skontaktować z administratorami ROD Sady Żoliborskie, które znajdują się po przeciwnej stronie kanałku. Niestety nie byli w stanie przekazać informacji na temat tego, kto opiekuje się tym terenem lub przekazać danych kontaktowych. „Dziwny ogród bez zarządu, numeru telefonu bez kontaktu, bardzo dużo zaniedbanych działek, opinia dotyczy ROD Gwiaździsta 2 myślę, że zarząd główny powinien się przyjrzeć” – czytamy w jednej z wystawionych opinii na Google dodaną 4 tygodnie temu.

Podobnie jak pan Tomasz zwróciliśmy się do Urzędu Dzielnicy z pytaniem czy ma narzędzia do tego, żeby w jakiś sposób wpłynąć na zarządcę terenu lub czy podejmowała jakieś próby wywarcia wpływu by ten uporządkował teren graniczący z ulicą Gwiaździstą?

Donata Wancel, rzeczniczka prasowa dzielnicy przekazała, że teren zarządzany jest przez jednostę Polskiego Związku Działkowców. - Zgodnie z regulaminem PZD działkowiec zobowiązany jest do utrzymania porządku i czystości w odniesieniu do jego działki, a w przypadku niestosowania się przez działkowca do tych zapisów, na zarządzie spoczywa obowiązek wyegzekwowania uprzątnięcia terenu przekazanego działkowcowi w użytkowanie – wyjaśnia Donata Wancel.

Przedstawicielka dzielnicy potwierdza, że do urzędu wpływały zgłoszenia mieszkańców z prośbą o interwencję w sprawie pogorzeliska.  - Dwukrotnie zwróciliśmy się do zarządu Okręgu Mazowieckiego PZD z wnioskiem o uprzątnięcie pogorzeliska lub informację do kiedy takie działania zostaną wykonane. Oba pisma pozostały jak dotąd bez odpowiedzi – przekazała rzeczniczka prasowa dzielnicy. 

Z pytaniem o to czy podjęto jakieś kroki w celu uporzadkowania działki zwrócilismy się do PZD. Na odpowiedzi jeszcze czekamy.

Przeczytaj również: Hałas o natężeniu 70dB. Czy na Kępie Potockiej można odpocząć?

Park Kępa Potocka to największy obszar do rekreacji i wypoczynku na Żoliborzu. To miejsce dla biegaczy, spacerowiczów i psiarzy. Czas spędzają tu również wędkarze i dzieci korzystające z placu zabaw. To miejsce tonie w zieleni, ale też hałasie dobiegającym z ciągnącej się tuż obok Wisłostrady.

zdjecie-czytelnika

zdjecie-czytelnika

IMG_7122

IMG_7122

IMG_7123

IMG_7123

IMG_7124

IMG_7124

IMG_7120

IMG_7120

IMG_7117

IMG_7117


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.