Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:29

Brak porozumienia urzędu z mieszkańcami

Zaniechanie dialogu doprowadzi do zamknięcia używanego do lat skrótu.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o łączniku ulicy Mickiewicza ze Śmiałą i przyszłą siedzibą domu kultury,
- o planach zamknięcia przejścia i skutkach jakie z tym się mogą wiązać,
- o apelu radnej,

- o skutkach zamknięcia skrótu.

Przy ulicy Śmiałej swoją siedzibę ma mieć Żoliborski Dom Kultury. Obecnie, na podstawie przygotowanej koncepcji przebudowy istniejącego budynku trwają prace projektowe. Według Marty Szczepańskiej, radnej Żoliborza z ramienia Miasto Jest Nasze jest to odpowiedni czas na zorganizowanie spotkania z mieszkańcami, którzy bezpośrednio sąsiadują z przyszłym domem kultury.

"Wspólnoty mieszkaniowe zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie siedziby Domu Kultury przy ulicy Śmiałej wyrażają swoje zaniepokojenie faktem, że koncepcja adaptacji budynku nie była z nimi konsultowana. Brak dialogu ze strony dzielnicy spotyka się z dużym niezrozumieniem zważywszy, że nie jest to zgodne z ich doświadczeniami z lat poprzednich. Wspominają fakt, iż w poprzednich kadencjach zarząd dzielnicy organizował spotkania w celu przekazania informacji na temat inicjatyw podejmowanych w ich najbliższym otoczeniu " - czytamy w interpelacji Marty Szczepańskiej.

Radna w tym temacie złożyła interpelację, w której podkreśla, że tego typu działanie pozwoliłoby zaangażować mieszkańców w cały proces powstawania domu kultury oraz zieleni, która miałaby otaczać placówkę, a także zagwarantować przyjazną atmosferę wokół planowanej inwestycji.

Koniec ze skrótem do domu kultury przez wandalizm i fekalia

Kolejną kwestią do rozwiązania jest przejście przez bramę jednej z kamienic przy ulicy Mickiewicza w kierunku siedziby domu kultury, a także ulicy Śmiałej, gdzie znajduje się również biblioteka i przedszkole. Korzystając z przejścia w bramie można z przystanku tramwajowego, na którym zatrzymuje się 6stka jadąca z Pragi na Młociny oraz 15stka jadąca przez Centrum na Marymont, przejść bezpośrednio na „tyły” Mickiewicza. Jest to też wygodne przejście dla mieszkańców Śmiałej, którzy chcą się dostać m.in. do punktów usługowych wzdłuż ulicy Mickiewicza.

Wspólnota mieszkaniowa, do której należy przejście rozważa zamknięcie go bramą, ze względu na wandalizm oraz notorycznie oddawane fekalia. W przypadku realizacji takiego scenariusza, zamknięcie skrótu oznacza drogę na około, czyli albo przez plac Inwalidów, a następnie od alei Wojska Polskiego ulicą Śmiałą, lub od ulicy Generała Zajączka przez skwer Ludwika Bergera „Goliata” i ulicą Śmiałą. W ten sposób trzeba będzie nadrabiać około 300 lub 350 metrów, w zależności od wariantu wybranej drogi.

Sprawą bramy zainteresowała się również Jolanta Zjawińska, radna Żoliborza z ramienia KO. „Zamknięcie przedmiotowej bramy doprowadzi do konfliktu interesów, bowiem zablokuje innym mieszkańcom najkrótszą drogę do miejsca zamieszania oraz do budynków użyteczności publicznej” – dodaje Jolanta Zjawińska.

Marta Szczepańska doczekała się odpowiedzi od Pawła Michalca, burmistrza Żoliborza, w której podkreślono m.in., że odbyły się dwa spotkania konsultacyjne dla mieszkańców dzielnicy. „W odniesieniu zaś do kwestii dotyczącej bramy wejściowej, prowadzone są analizy możliwych rozwiązań” – przekazał żoliborski urząd.

Przeczytaj również: Żoliborski Dom Kultury. Zapadła decyzja o tym jak będzie wyglądać

Wybrana koncepcja zakłada przede wszystkim zachowanie i jak największe wykorzystanie istniejących budynków. Wejście główne na teren Domu Kultury pozostanie bez zmian. Między znajdującymi się kamienicami, a terenem ŻDK tuż obok wejścia głównego od ulicy Śmiałej znajdzie się 8 miejsc postojowych dla samochodów. Był to jeden z punktów omawianych w kontekście wszystkich koncepcji.

IMG_7054

IMG_7054

IMG_7053

IMG_7053

IMG_7052

IMG_7052

IMG_7049

IMG_7049

IMG_7050

IMG_7050


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.