Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:29

Przetarg na budowę Skweru Krasińskiego rozstrzygnięty

Poznaliśmy wykonawcę i zakres prac przy budowie Skweru Krasińskiego.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o zawiłej historii Skweru Krasińskiego,

- ile będzie kosztowało stworzenie skweru Krasińskiego,
- kiedy wykonawca zakończy prace związane ze skwerem Krasińskiego
- jaki będzie zakres planowanych prac.

Trudno już zliczyć, ile przetargów w sprawie Skweru Krasińskiego ogłoszono. Wiadomo, że tylko jeden zakończył się sukcesem co przybliża do realizacji projektu.

Skwer Krasińskiego to projekt wybrany w ramach budżetu obywatelskiego do realizacji w 2018 roku. Pomysł zyskał wówczas rekordowe poparcie mieszkanek i mieszkańców Żoliborza otrzymując ponad 1,8 tys. głosów.

Minęło 5 lat i projekt nie doczekał się realizacji. W tym czasie dzielnicowi ogrodnicy na zlikwidowanych parkingach wysiali trawę, a na pasie rezerwy Krasińskiego pojawiły się nowe drzewa. Całość tych prac była, jak wówczas określił przedstawiciel Zarządu Zieleni Warszawy mentalnym przygotowaniem pod prace związane z budową Skweru Krasińskiego.

Urzędowe zawiłości wymusiły zmiany

Nadzieję na realizację projektu pojawiały się co roku i równie systematycznie gasły. Najpierw przeszkodą były przeciągające się formalności. Skwer miał być częścią większej koncepcji, zakładającej również zazielenienie pasa rezerwy ulicy Broniewskiego, znanej jako „Zielone ulice”. W przedstawianych projektach Skwer Krasińskiego wydawał się być ośrodkiem rekreacji połączonym z parkową przestrzenią. W planach pojawiły się m.in. boiska, ścianka wspinaczkowa czy stoły do ping ponga. Biurokracja i przepisy jednak zweryfikowały rzeczywistość i uniemożliwiły budowę tego typu obiektów, ponieważ rezerwa znajduje się w pasie drogowym.

W związku z tym, konieczne było zaprojektowanie takich elementów, które będą spełniały kryteria takich elementów otoczenia, które mogą być miejscem odpoczynku w ramach przemieszczania się. Takim przykładem jest ławka. Na Skwerze będą więc różnorodne elementy takie jak ciuchcia przypominająca o tożsamości tego miejsca czy drewniany pochyły podest, na którym będzie można wypocząć. Te elementy pojawią się na odcinku od ulicy Przasnyskiej w stronę ulicy Powązkowskiej.

Skwer Krasińskiego z nową zielenią i ławkami. Cały teren zostanie oświetlony latarniami

Prace budowlane przewidują również zmianę profilu terenu. W tej chwili jest on płaski i na całej powierzchni pokryty trawą. To się zmieni, bo teren ma być pagórkowaty, co sprawi, że hałas z jezdni będzie wytłumiony. Cały teren zostanie oświetlony latarniami, a piesi będą poruszać się po krętej ścieżce, której fragment będzie betonowy. Ma być to miejsce, w którym będzie można pojeździć na rolkach, hulajnodze czy deskorolce. Zasadzone zostaną również nowe drzewa. Wszystkie te elementy mają znaleźć się na odcinku pomiędzy ulicą Anny German a Przasnyską. Pierwszy odcinek od ulicy Broniewskiego do Anny German również będzie wykonany z nową zielenią. Przewidziano miejsce na kwiaty i nową zieleń. Pojawią się również ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.

W środę, 22 marca ZZW poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty. Udało się to za drugim podejściem. Firma, która została wybrana przez ZZW to AKG Architektura Krajobrazu Sp. z o.o. Za wykonanie swoich prac zaproponowała 4,05 mln złotych. To o niecałe 400 tys. mniej niż pochłonęła przebudowa odcinka ulicy Śmiałej.

AKG Architektura w przeszłości wykonywała swoje prace na Żoliborzu, a konkretnie na terenie Muzeum Katyńskiego, gdzie zakładała zieleń. W Warszawie jest odpowiedzialna za realizacje takich inwestycji w Łazienkach Królewskich czy zespole pałacowo-parkowym w Wilanowie.

Wykonawca będzie miał 16 miesięcy na wykonanie prac od podpisania umowy.

Przeczytaj również: Skwer Krasińskiego bez dodatkowej zieleni? Taki scenariusz jest możliwy

Do wykonania zostaną jeszcze drogi dla rowerów. Według ZZW jest to zupełnie inny zakres prac, który odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich. Łukasz Porębski, radny dzielnicy i przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska stwierdził, że skoro od lat nie można doprosić się poszerzenie kilkumetrowego odcinka chodnika na Powązkowskiej, to budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Krasińskiego może okazać się czymś bardzo odległym. W tegorocznych planach jest budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Przasnyskiej i Krasińskiego. Więcej o tej inwestycji napiszemy wkrótce.

skwer krasińskiego

skwer krasińskiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.