Rondo Radosława to ważne skrzyżowanie w Warszawie wymagające kapitalnego remontu ze względu na intensywny ruch. ZDM informuje o otwarciu ofert na wykonanie prac. Łącznie trzy firmy zaoferowały swoje usługi.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o planowanym remoncie,
- o zakresie prac.
Rondo Radosława to jedno z najważniejszych skrzyżowań o ruchu okrężnym w Warszawie. Jest to jeden z głównych wjazdów na Żoliborz. Tuż obok znajduje się też jedno z największych centrów handlowych, Westfield Arkadia, biurowce i lokale usługowe. Po rondzie poruszają się samochody, autobusy, tramwaje, piesi i rowerzyści. Natężenie ruchu jest więc ogromne.
Lata intensywnej eksploatacji sprawiły, że stan infrastruktury drogowej zaczął się w pogarszać w szybkim tempie. „Prowizoryczne naprawy przestały zdawać egzamin, dlatego zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu kapitalnego remontu” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.
W piątek ZDM poinformował o otwarciu ofert na realizację prac na Rondzie Radosława. W sumie złożono trzy oferty – od 5,5 do 7 mln zł. Budżet jaki na prace ma ZDM to 6,7 mln złotych. Oznacza to, że jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to naprawa drogi zostanie wykonana znacznie taniej, niż zakładano.
„Oferty firm PORR (5,4 mln zł), EFEKT (7,009 mln zł) oraz WEGARTEN (7,039 mln zł) będą teraz przez nas analizowane. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to będzie on miał na wykonanie prac 5 miesięcy od momentu podpisania umowy” – czytamy w komunikacie ZDM.
Rondo Radosława przejdzie remont. Prace obejmą również chodniki i ścieżki rowerowe
Planowane prace zakładają wymianę nawierzchni jezdni na całym rondzie. Nowy asfalt ułożymy również na wschodniej jezdni al. Jana Pawła (od ul. Stawki do ronda). Droga zostanie wzmocniona przy pomocy siatki szklano-węglowej. Ten rodzaj siatki stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu – a taki właśnie jest na rondzie „Radosława”. Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury. Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu.
Wyremontowane zostaną również stare, wysłużone chodniki oraz drogi dla rowerów. Dziś ich nawierzchnia wykonana jest z kostki brukowej, której w Warszawie już się nie stosuje. W zamian za to piesi zyskają chodniki z płyt betonowych o wymiarach 50×50 cm, a rowerzyści asfaltowe drogi dla rowerów.
Przeczytaj również: Zielona fala dzięki kosmicznej technologii. Tramwajem szybciej przez Żoliborz
„W Tramwajach Warszawskich jest zespół pracowników, którzy zajmują się tworzeniem algorytmów skracających czas przejazdu tramwajów i wprowadzają zieloną falę. Inżynierowie i inżynierki zaproponowali skorzystanie z nadajników satelitarnych GPS, które są zamontowane we wszystkich tramwajach w Warszawie. System zielonej fali oparty o nadajniki GPS i oprogramowanie Tramwajów Warszawskich działa już na trzech skrzyżowaniach. Powstają satelitarne strefy wykrywania nadjeżdżających tramwajów” – wyjaśniają Tramwaje Warszawskie.
Napisz komentarz
Komentarze