Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 14:12

Szczury grasują w Parku Kaskada? "Przegryzają drzewa, są koło knajpy i kiosku"

"Czy mogą Państwo coś pilnie zrobić z gniazdem szczurów pod Państwa tarasem?" - pyta na Facebooku pan Jakub, który na swoim profilu zamieścił film, na którym widać wybiegające z pobliskiej burgerowni gryzonie. Okazuje się, że problem jest o wiele większy. Szkodniki są w krzakach, pod kioskiem, a pojedyncze osobniki pojawiają się nawet w odległych o kilkaset metrów opuszczonych toaletach przy pętli tramwajowej. Czy trzeba będzie na dwa dni zamknąć park i przeprowadzić deratyzację? "Park Kaskada jest brudny, zaniedbany. W nocy aż strach wyjść, bo nie dość, że na ławkach przesiadują osoby pod wpływem alkoholu, to od kilku dni i szczury latają po parku" - alarmuje pani Alina, mieszkanka Marymontu, która podczas spaceru zauważyła gryzonie wyskakujące z krzaków. Na portalach społecznościowych pojawiły się zdjęcia i filmy, na których widać, że siedliska szczurów są także obok pobliskiego kiosku i knajpy. "Ich siedlisko znajduje się 20 metrów od placu zabaw i 3 metry od przystanku autobusowego" - podkreśla pan Jakub, który w swoim wpisie na Facebooku zwrócił uwagę na problem. W internecie aż zawrzało. "Szczury, to fakt, są "Po Byku". Dobrze odżywione" - pisze w komentarzu pan Andrzej. Nic dziwnego, że gromy spadły na właścicieli pobliskiej burgerowni, która już od czterech lat mieści się przy ul. Gdańskiej. 
 - Niezwłocznie zadzwoniliśmy po specjalistę od deratyzacji - mówi nam współwłaściciel restauracji, Marcin Legocki, który na dowód pokazuje protokoły. Z dokumentów wynika, że pierwszy raz gryzonie pojawiły się na początku maja, ale od razu zniknęły. - Zabezpieczyliśmy śmietnik, wzmacniamy podłogę blachą, aby szkodniki nie mogły tworzyć swoich gniazd, a przede wszystkim nie mogły wejść do środka, do czego pod żadnym pozorem nie dopuścimy. Gryzonie bytują jednak w drzewie, które rośnie obok lokalu. - To jest ich największe siedlisko, ponieważ jest w nim co najmniej kilka gniazd - dodaje wspólnik, Łukasz Wilewski, który dziś zwrócił się do dzielnicy z wnioskiem o zabezpieczenie drzewa. - Jest ono w opłakanym stanie, a do tego coraz bardziej przechyla się w stronę lokalu, co może powodować zagrożenie w przypadku złej pogody.
Zabezpieczyliśmy śmietnik, wzmacniamy podłogę blachą, aby szkodniki nie mogły tworzyć swoich gniazd, a przede wszystkim nie mogły wejść do środka, do czego pod żadnym pozorem nie dopuścimy

Szczury kontra biurokracja, czyli na kim ciąży odpowiedzialność?

Największą przeszkodą w rozwiązaniu problemu są formalności - właścicielem tarasu i chodnika tuż obok lokalu jest inna miejska instytucja, co zdecydowanie utrudnia procedury. - Od razu zgłosiliśmy sprawę do miasta, usłyszeliśmy jednak, że co najmniej dwa tygodnie potrwa ustalanie, kto jest odpowiedzialny za dany fragment terenu. Co będzie dalej? Urzędnicy nie potrafili nam udzielić odpowiedzi - zaznacza Łukasz Wilewski, współwłaściciel lokalu. - Nie jesteśmy przecież w stanie sami przeprowadzić deratyzacji całego terenu, bo akcję trzeba przeprowadzić z należytą ostrożnością. Bez wsparcia dzielnicy nie damy rady rozwiązać problemu. Co jednak, gdyby okazałoby się, że problem dotyczy całego parku? "Na co najmniej dwa dni trzeba byłoby zamknąć park, ponieważ środki przeciwko gryzoniom są niebezpieczne dla ludzi i zwierząt" - usłyszeliśmy w dzielnicowym Wydziale Środowiska.

Kolektory ciepła, kanalizacja wzdłuż ulicy Gdańskiej, a może dokarmianie ptaków resztkami ze stołu, szczególnie drobiem? "Przyczyn może być wiele"

Z każdym dniem pojawia się też coraz więcej pytań. Czy oby na pewno są to szczury, a nie koszatniczki, które swoim wyglądem przypominają mieszankę szczura i szynszyli? Gryzonie te łatwo wspinają się po skałach i gałęziach, lubią kontakt z człowiekiem i zwykle kilka godzin dziennie bytują pod ziemią. Pozostaje też pytanie, co przyciągnęło gryzonie w rejon ulicy Gdańskiej? - W Parku Kaskada są pozostałości po kolektorach ciepła, na co wskazuje nawet nazwa ulicy obok lokalu (przyp. red. - ul. Kolektorska), która prowadzi w głąb parku - wyjaśnia Marcin Legocki, współwłaściciel burgerowni. Z kolei żoliborski wydział środowiska wskazuje, że przyczyn może być o wiele więcej: kanalizacja wzdłuż ulicy Gdańskiej, opuszczone toalety niedaleko pętli tramwajowej Marymont-Potok, pobliski kilkuset metrowy kanał, a może dość łagodna zima? Kilka stopni na plusie w grudniu zachęca gryzonie, by opuścić swoje kryjówki. Szczególnie, jeśli okoliczni mieszkańcy dokarmiają ptaki resztkami ze świątecznego stołu. - Ludzie zostawiają tu resztki drobiu, spleśniałe pieczywo, warzywa oraz przetworzone produkty - mówi pani Alina, która często spaceruje okolicznymi alejkami. - To przyciąga nie tylko ptaki, ale też inne zwierzęta, w tym gryzonie.
Właściciele restauracji zabezpieczają podest obok lokalu, pod którym również pojawiły się gryzonie.
Właściciele restauracji zabezpieczają podest obok lokalu, pod którym również pojawiły się gryzonie.
Problemu nie ma jednak w innych żoliborskich parkach. Jak wskazuje Tomasz Niewczas z Zarządu Zieleni Warszawskiej, która zarządza Parkiem Fosa i Parkiem Żeromskiego, w ostatnim czasie nie pojawiły się tam jakiekolwiek siedliska szczurów. - Szczury niegdyś pojawiały się w rejonie stacji metra Słodowiec na Bielanach, ale nad tym problemem łatwo udało się zapanować. Pobliski teren jest pod stałą opieką specjalistów, którzy regularnie przeprowadzają deratyzację. Poza tym na bieżąco monitorujemy sytuację - dodaje Niewczas w rozmowie z Gazetą Żoliborza.

W internecie zawrzało. "Szczury, to fakt, są "Po Byku". Dobrze odżywione"

Doniesienia o pojawieniu się gryzoni w rejonie ul. Gdańskiej spowodowały, że właściciele burgerowni znaleźli się pod ostrzałem internetowych hejterów. - Na szczęście są ludzie, którzy rozumieją, że problemu nie da się rozwiązać z dnia na dzień, a szczególnie bez pomocy miasta - podkreśla Łukasz Wilewski. - Najwięcej negatywnych sygnałów dostajemy z bloku przy ul. Gdańskiej 2, niektórzy mieszkańcy byli kilka lat temu zbulwersowani, dlaczego powstaje w okolicy lokal gastronomiczny - dodaje Marcin Legocki, który zaznacza, że restauracja robi wszystko, by działalność nie była uciążliwa dla mieszkańców. - Po spotkaniu z prezes spółdzielni zamontowaliśmy specjalistyczne filtry za niemal 20 tysięcy złotych, dzięki którym znacząco redukowane są zapachy z restauracji. Co ciekawe, kilka lat temu miasto zadecydowało o przeznaczeniu miejsca na działalność gastronomiczną, więc od początku było wiadomo, że pojawi się tutaj restauracja. Mieszkańcy donoszą, że na Żoliborzu szczury często pojawiają się na Sadach Żoliborskich oraz na Cmentarzu Powązkowskim. Bliskość pokarmu, brak drapieżników czy sporo miejsc, gdzie można się ukryć - to wszystko przyciąga gryzonie. Eksperci apelują: nie zostawiajmy śmieci i nie wyrzucajmy jedzenia w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Czy w Waszej okolicy również pojawiają się gryzonie? Napiszcie do nas na adres: [email protected].

Umowy z firmami, które przeprowadziły deratyzację

Umowy z firmami, które przeprowadziły deratyzację

1228szczury_marymont (3)

1228szczury_marymont (3)

1228szczury_marymont (4)

1228szczury_marymont (4)

1228szczury_marymont (2)

1228szczury_marymont (2)

DSC_0742_www

DSC_0742_www

DSC_0741_www

DSC_0741_www

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

słabe opady śniegu

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 37 km/h