Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:20

Nie przegap szansy na kulturalną ucztę na Żoliborzu: Wernisaż, stand-up, kino i spacer - wszystko w trakcie najbliższych dni

Już od jutra ruszają liczne wydarzenia kulturalne na terenie dzielnicy, które zapewnią ciekawe wrażenia i artystyczne doznania. W tym tygodniu nie zabraknie wernisażu w Galerii Przystanek, czy pokazu filmu "IO" w towarzystwie Sandry Drzymalskiej oraz relaksującego spaceru po żoliborskich parkach.

Wernisaż wystawy | WERKI. WAJDA. RENATA PAJCHEL

W Galerii Przystanek zawisną fotografie Renaty Pajchel.

Wystawa WERKI. WAJDA. RENATA PACHEL powstała jako hołd dla dwójki wybitnych artystów, którzy związali ze sobą swoje zawodowe życie: Andrzeja Wajdy i Renaty Pajchel.

„W polskiej fotografii filmowej niepodzielnie panuje opinia, że historia zawodu fotosisty i autora werków dzieli się na dwa rozdziały: przed Renatą Pajchel i po niej. »Przed nią ten zawód był drugorzędny, a fotosistów nikt nie cenił« – mówi o wpływie fotografki na branżę filmową jej przyjaciel, polsko-amerykański producent filmowy, scenarzysta i reżyser Andrzej Krakowski” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Na prezentowanych werkach będzie można zobaczyć kulisy pracy reżysera i są pewnego rodzaju pamiątką z planu i dokumentacją jego detali.

Ekspozycja werków filmowych Renaty Pajchel przygotowana została przez Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy oraz Stowarzyszenie Filmowe KinoArt z Łodzi.

Wernisaż odbędzie się 3 marca, a wystawa będzie dostępna do 14 maja.

Kiedy? – Piątek, 3 marca o godz. 15.00
Gdzie? – Galeria Przystanek przy Parku im. Stefana Żeromskiego

CURSED CREDO

Crused Credo to zespół grający hard rock’a oraz łączący w swojej twórczości elementy alternatywy oraz psychodelii z przełomu lat 60. I 70.

Jackie Jack - wokal, gitara
Rhett Becker - gitara prowadząca
Alex Ko - gitara basowa
Niko Sokoluk – perkusja

Wstęp na wydarzenie kosztuje 20 złotych.

Kiedy? – Sobota, 4 marca godz. 20.00
Gdzie? - PraCoVnia Art-Club

„Opowiedzcie nam o parkach, czyli spacer wokół lokalnych zielonych miejsc Żoliborza”

„Jak spędzacie czas w przestrzeniach parkowych Żoliborza? Jak postrzegacie lokalną przyrodę? Może macie swoje ulubione zielone miejsca? Ciekawi jesteśmy kto i jak je użytkuje – pomóżcie nam się tego dowiedzieć! Opowiedzcie nam o lokalnej zieleni z Waszej perspektywy” – zachęcają organizatorzy wydarzenia.

W trakcie spaceru prowadzone będą nie tylko rozmowy, ale także krótkie ćwiczenia animacyjno-przyrodnicze. Trasa spaceru wytyczona jest przez parki: Sady Żoliborskie, im. Żołnierzy „Żywiciela” oraz aleję Wojska Polskiego.

„Celem spaceru jest rozpoznanie potencjałów terenów zielonych znajdujących się w zasięgu krótkiego spaceru od Centrum Lokalnego Żoliborz i poznanie, jak społeczność sąsiedzka je postrzega oraz jak użytkuje” – czytamy w zapowiedzi.

Spacer poprowadzi Pola Rożek – badaczka, animatorka kultury. Od 8 lat pracuje z instytucjami kultury nad otwieraniem się na współpracę z mieszkańcami i ich pomysły. Prowadzi badania etnograficzne, bada lokalne historie i ich związki z lokalną przyrodą i krajobrazem, animuje małe społeczności. Jest dawną mieszkanką Żoliborza.

Kiedy? – Niedziela, 5 marca o godz. 12.00
Gdzie? – rozpoczęcie w Centrum Lokalnym Żoliborz

IO - pokaz i spotkanie z Sandrą Drzymalską

We wtorek, 7 marca odbędzie się pierwsze spotkanie Klubu Filmowego Elektronik. Pierwszym zaprezentowanym filmem będzie polski kandydat do Oscara, „IO” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego. Po seansie odbędzie się spotkanie z aktorką Sandrą Drzymalską, która odpowie o warsztacie aktorskim a w tym o budowaniu roli, pracy z kamerą i współpracy z reżyserem. Rozmowę poprowadzi dziennikarz i krytyk filmowy oraz autor kanału KINOrozmowa, Marcin Radomski.

Opis filmu: „»IO« to zapierająca dech w piersiach odyseja, porywające kinowe doświadczenie i nakręcony z imponującym rozmachem obraz współczesnego świata. Film Jerzego Skolimowskiego stał się sensacją festiwalu w Cannes, skąd wyjechał z Nagrodą Jury. Opowieść o nas samych, odbijających się w wilgotnych oczach pewnego osiołka, zachwyciła artystyczną brawurą i młodzieńczą energią, choć firmuje ją swoim nazwiskiem 84-letni mistrz europejskiego kina.

Historia »IO« za sprawą niezwykłego zwierzęcego bohatera wykracza poza ludzką perspektywę, ale to przede wszystkim film głęboko humanistyczny – manifest w obronie tego, co pozostało w nas niewinne. Podróż, w jaką zabiera nas Skolimowski, wiedzie przez całą Europę: od cyrku przez stadiony i parkingi dla tirów, po pałace. Od głupoty, przez przemoc, po przebłyski dobra i solidarności. Ten portret zbiorowy, który jednak nie traci z oczu pojedynczej mrówki, łączy realistyczne i wizjonerskie, przyziemne i metafizyczne, krytyczne i empatyczne. Swoim rozmachem przypomina najwspanialsze obrazy Hieronima Boscha i Pietera Bruegla.”

Bilety w cenie 15 złotych do nabycia są w kasie kina.

Kiedy? – Wtorek, 7 marca o godz. 17.00
Gdzie? – Kino Elektronik

Stand-up w Dzień Kobiet: Matan/Nowogrodzka/Iwaszkiewicz by WineTu

Równo za tydzień na Żoliborzu odbędzie się stand-up. Według zapowiedzi będzie to dobra okazja, aby wspólnie pomówić o kobiecych sprawach, czymkolwiek takie sprawy są.Wystąpią: Agnieszka Matan i Monika Nowogrodzka, a wieczór poprowadzi Marta Iwaszkiewicz.

„Usłyszycie wiele żartów ze stałych programów, ale też będzie możliwość skorzystania z szerokiej wiedzy życiowej występujących. Odpowiedzą one na Wasze pytania, rozwieją wątpliwości i doradzą, jak być szczęśliwą kobietą w życiu rodzinnym i biznesie” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Nadchodzące wydarzenie zainauguruje cykl wieczorów komediowych w WineTu, czyli winebarze znajdującym się przy parku Żeromskiego.

Więcej o występujących:

Agnieszka Matan - komiczka stołeczna i podobno osoba zbyt miła, ale robi, co może, żeby to zmienić. Kocha jeździć taksówkami, występuje w piwnicach, bywa w Comedy Central i opisuje w internecie swoje codzienne przygody jako Halo Matan. Lubi prawie wszystkich, oprócz crocsów i harcerzy.

Monika Nowogrodzka - aktorka i komiczka. Od lutego tego roku występuje z nowym programem komediowym pt. "To się nie może udać", gdzie łączy różne formy, m.in. stand-up'u i piosenki. Grała na wielu scenach w całej Polsce, najdalej grała w Świnoujściu, Jaworze i Terespolu.

Prowadząca:

Marta Iwaszkiewicz - improwizatorka, konferansjerka, performerka komediowa. Autorka programów one woman show - „Była dziewczyna” i „Jak uciekać od siebie?”.

Bilety w cenie 50 złotych dostępne online: https://tiny.pl/wnnwf.

Kiedy? – Środa, 8 marca o godz. 19.00
Gdzie? - WineTu


crused-credo

crused-credo

opowidzcie-nam-o-parkach

opowidzcie-nam-o-parkach

spotkanie-io

spotkanie-io

stand-up

stand-up


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.