Nie tylko na Żoliborzu, ale w całym mieście stacje metra dziś wyglądają inaczej. Brakuje w nich obecnych od lat reklam.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym czy reklamy wrócą do metra,
- z jakiego powodu ich nie ma.
W ostatnim czasie na stacjach metra zniknęły reklamy. Miejsca po billboardach są puste, a nośniki elektroniczne wyłączone.
Firma Stroer, która zarządza powierzchniami reklamowymi została wybrana w przetargu. Jesienią zeszłego roku, rozpoczęła modernizację nośników co wzbudziło w sieci spore zainteresowanie, ponieważ w wyniku zmian na niektórych stacjach zasłoniono oryginalne elementy wystroju, a co ważne nazwy stacji.
Sprawą zainteresował się również Marcin Wiącek, rzecznik praw obywatelskich. W stanowisku skierowanym do prezydenta Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy podkreślał, że „zanieczyszczenie świetlne staje się coraz bardziej dostrzegalnym problemem w naszym kraju” i
„Wiele kontrowersji budzi fakt zamontowania nowych, podświetlanych nośników reklamowych na stacjach I linii warszawskiego metra. Pasażerowie skarżą się, że reklamy umieszczone w ruchliwych miejscach w metrze, tj. w przejściach podziemnych i na samych peronach, rażą ich zbyt intensywnym światłem. Nośniki emitują silne światło i posiadają dużą powierzchnię ekspozycyjną, nadto zostały zgrupowane w znacznej liczbie – sąsiadująco – na ścianach zatorowych stacji, co powoduje, że wzmocniony zostaje efekt niekorzystnego oddziaływania na użytkowników, poprzez jaskrawe i silne oświetlenie całej stacji” – napisał w liście do Rafała Trzaskowskiego RPO.
Stacje metra bez reklam, bo umowa jest zamrożona. Miasto: „Ona cały czas obowiązuje”
Władze stolicy zarządziły audyt w metrze w tej sprawie. Nie wykazano żadnych nieprawidłowości, jednak zapowiedziano w tej sprawie serię spotkań ze specjalistami. W styczniu z kolei ze stacji metra zniknęły reklamy. "Wstrzymanie reklamy w metrze to konsekwencja zawieszenia realizacji umowy ze Stroer Polska od 6 grudnia 2022 r. Decyzja mrożąca nasze umowy przez Metro pozostaje w mocy po dziś dzień" - przekazał portalowi "Transport Publiczny" Bartosz Barański, rzecznik firmy Stroer.
Z kolei Metro Warszawskie obstaje przy tym, że umowa cały czas obowiązuje i jest ważna do października. O sprawę reklam został zapytany w czasie ostatniej konferencji prasowej Rafał Trzaskowski.
– Stoję na stanowisku, że ta umowa obowiązuje. Przyglądałem się jak decyzje były podejmowane. Dla mnie najważniejsze jest to, by były one podejmowane w przejrzysty sposób w oparciu o przetargi. Na pewno dojdzie w tej sprawie do porozumienia. Ważne jest, żeby te punkty służyły informacji, ale też były estetyczne i żeby wpisywały się w strategię miasta – podkreśla Trzaskowski.
Przeczytaj również: Warszawa bez reklam. Ruszają konsultacje w sprawie uchwały krajobrazowej
To już trzeci raz, kiedy miasto przeprowadza konsultacje społeczne w sprawie uchwały krajobrazowej. – Pierwszy raz projekt uchwały zaprezentowaliśmy w 2017 roku i wzbudził on wówczas wielkie zainteresowanie opinii publicznej. W 2018 roku zaktualizowany dokument został wyłożony do publicznego wglądu w trybie ustawowym. Po rozpatrzeniu uwag, przedłożyliśmy projekt uchwały radzie m.st. Warszawy. 16 stycznia 2020 roku radni niemal jednogłośnie przyjęli dokument – przypomina Marlena Happach, dyrektorka Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.
Napisz komentarz
Komentarze