Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 19:02
Reklama

Remont Przasnyskiej. Mniejsze rondo, strefa tempo 30 i ruch dwukierunkowy na całej jezdni

Zbliża się remont ul. Przasnyskiej, w związku z tym dzielnica zakończyła konsultacje społeczne i publikuje wyniki. Mieszkańcy chcą zachowania ruchu dwukierunkowego, progów zwalniających i mniejszego ronda.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o uwagach jakie skierowali mieszkańcy w ramach konsultacji społecznych,
- o przebudowie ul. Przasnyskiej.

W styczniu odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie przebudowy ulicy Przasnyskiej. Za pośrednictwem wspólnot mieszkaniowych, zlokalizowanych w obszarze remontu, do końca stycznia zbierane były również opinie i sugestie, które miały posłużyć projektantowi w opracowaniu ostatecznego projektu przebudowy ulicy Przasnyskiej.

Teraz dzielnica podsumowuje cały proces konsultacji i publikuje opracowane wyniki w oficjalnym komunikacie. - W wielu aspektach ustalenia końcowe pokrywają się z zaprezentowaną przez nas propozycją. Naszym zadaniem jest taka aranżacja przestrzeni wspólnej, aby spełniała oczekiwania naszych mieszkańców i odpowiadała na ich potrzeby. Dlatego dużą wagę przyłożyliśmy na wprowadzeniu do tych propozycji zmian, których nie uwzględniała nasza wyjściowa propozycja, a które są ważne dla mieszkańców ulicy Przasnyskiej i okolicmówi cytowany w nadesłanym materiale Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza.

Jakie wnioski z konsultacji?                 

W czasie spotkania z mieszkańcami najgłośniej wybrzmiał pomysł by odcinek ulicy Przasnyskiej od ulicy Rydygiera do Duchnickiej zwęzić i poprowadzić ruch jednokierunkowy, tak by zmieścił się pas drogi rowerowej lub dodatkowa zieleń. Jak informuje dzielnica pomysł ten na etapie nadsyłania uwag nie spodobał się większości osobom, które wyraziły swoją opinię w tej sprawie. Przeciw takiemu pomysłowi było 94 proc. wszystkich głosów nadesłanych w tej sprawie.

„W obliczu tak stanowczego stanowiska mieszkańców, nie będzie możliwe zrobienie na ww. odcinku oddzielnego pasa dla rowerów, ruch ten będzie więc poprowadzony po jezdni, jak dotychczas. Wspólnoty mieszkaniowe odrzuciły zgłoszony pomysł wytyczenia ścieżki rowerowej kosztem pasa zieleni, z zachowaniem pola ochronnego rosnącego tam pomnika przyrody. Zgodzili się natomiast na wykonanie po tej stronie ścieżki ekologicznej np. z nawierzchni mineralnej, umożliwiającej pieszym przejście także tą stroną ulicy” – poinformował żoliborski urząd.

Zaskoczeniem wydaje się być informacja, że aż 60 proc. mieszkańców nie chce dodatkowych nasadzeń i przedłużenia alei kasztanowców, co uwzględniała zaprezentowana w styczniu koncepcja.

To co wybrzmiało w czasie konsultacji, to by remont Przasnyskiej przeprowadzono ze szczególną troską o istniejącą zieleń. Według zapowiedzi urzędników jedno drzewo zostanie wycięte. Jako powód podano zły stan fitosanitarny. Z kolei jedno drzewo ma być przesadzone w inne miejsce.

Dodatkowa zieleń pojawi się przy Instytucie Mechaniki Precyzyjnej. W tym celu na odcinku od ulicy Rydygiera do ulicy Duchnickiej zostanie zwężona droga.

Remont Przasnyskiej wkracza w kolejny etap. Strefa tempo 30 i mniejsze rondo ma znaleźć się w ostatecznej wersji projektu

Wykonawca projektu, w ostatecznej wersji ma uwzględnić następujące postulaty:

  • Zachować ruch dwukierunkowy na całej długości ulicy Przasnyskiej,
  • pozostawić istniejącą geometrię ulicy Przasnyskiej na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Rydygiera związane z wytyczne ZTM do prowadzenia komunikacji autobusowej,
  • na skrzyżowaniu z ulicą Rydygiera zaprojektować i wybudować „mini” rondo z wyspą przejezdną dla autobusów,
  • brak dodatkowego przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Krasińskiego a rondem na skrzyżowaniu z Rydygiera ze względu na konieczność likwidacji do 8 miejsc parkingowych,
  • nieznaczne zawężenie drogi i dosadzenie małych drzew na odcinku od ul. Rydygiera do Duchnickiej po stronie Instytutu Mechaniki Precyzyjnej,
  • poprowadzenie ruchu rowerowego na odcinku od ul. Rydygiera na jezdni,
  • wykonanie ścieżki dla pieszych na wysokości adresu Przasnyska 2 z materiałów przyjaznych dla rosnących tam drzew np. z nawierzchni mineralnej,
  • szczególna ochrona zieleni podczas prac, zgoda na wycinkę wyłącznie jednego drzewa,
  • budowa progów zwalniających na całej długości,
  • wprowadzenie strefy "tempo 30" dla uspokojenia ruchu,
  • sprawdzenie możliwości wytyczenia miejsc dla dostawców bez naruszania obecnej zieleni.

Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2024 roku. Zanim jednak ruszy remont Przasnyskiej, konieczne jest opracowanie ostatecznego projektu oraz zdobycie niezbędnych pozwoleń i uzgodnień. Prace i projekt wykona firma Wegarten, która wyceniła swoje usługi na 8,2 mln złotych. Koncepcja przebudowy ulicy Przasnyskiej do wglądu jest w linku dostępnym tutaj.

Przeczytaj również: Rondo na Krasińskiego. Blisko 2 mln złotych na realizację projektu

Jak informuje Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich projektowanie ronda rozpoczęło się pod koniec 2021 roku. Przez niewiele ponad rok udało się wykonać znaczną część projektowych, które ostatecznie utknęły w martwym punkcie. Dalsze prace są niemożliwe do wykonania przez brak uzgodnień z zarządcą sieci elektroenergetycznej. – Od 23 lipca 2022 r. czekamy na zgodę STOEN na przebudowę sieci. Mimo poprawek w projekcie i osobistych interwencji w STOEN, do dziś takiej zgody nie dostaliśmy – precyzuje Mikołaj Pieńkos.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ