Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:09

Kawiarnie, restauracje i sklepy żegnają się z Żoliborzem. Mamy listę 31 punktów

Sytuacja gospodarcza z ostatnich miesięcy spędza sen z powiek nie tylko mieszkankom i mieszkańcom Żoliborza, ale przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy prowadzą biznes, co widać po liczbie opuszczonych lokali. Jeśli jakiś z lokali pominęliśmy napiszcie w komentarzu.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o miejscach, które się zamknęły,
- o liczbie zamkniętych lokali
- powodach decyzji o zamknięciu lokali.  

Żoliborz może cieszyć się sporą różnorodnością lokali gastronomicznych i sklepów, choć przez ostatni rok kilka znanych miejsc postanowiło zakończyć swoją działalność w naszej dzielnicy. Przy samej ulicy Rydygiera zamknęła się Zakwasownia, restauracje Fatto a mano Ristorante & Wine Bar, Polot w kuchni polskiej, Youmiko Vegan Sushi, czy cukiernia Boska. Powody takiej decyzji były różne. W miejsce niektórych zamkniętych lokali pojawił się też nowe. Poniżej prezentujemy listę 31 punktów, które zakończyło swoją działalność na Żoliborzu.

Powszechną przyczyną zamykania się lubianych dotąd miejsc jest rosnący czynsz za wynajem lokalu oraz rosnące ceny energii i gazu, które kluczowe są zwłaszcza w kontekście lokali gastronomicznych. W efekcie prowadzenie biznesu staje się nieopłacalne.

„Kosmicznie wysoki czynsz (z opcją drastycznej podwyżki od przyszłego roku) przy ogólnorynkowej sytuacji w branży związanej z nagłym wzrostem kosztów prowadzenia restauracji i jednoczesnym spadkiem sprzedaży. Niemożliwym stało się kontynuowanie działalności w tym lokalu” – poinformował o jednej z przyczyn Warszawski Łotr, który do listopada 2022 roku działał przy ulicy Przasnyskiej. Jest tu też wątek urzędniczy. Warszawski Łotr teoretycznie dział w lokalu narożnym, w praktyce jednak ogródek sąsiadował z płytami oddzielającymi pas zieleni w miejscu, gdzie miała powstać jezdnia.

Nie tylko inflacja i wysokie koszty utrudniają prowadzenie biznesu

„Lokal, który wzięliśmy w najem miał być wiosną 2021 roku lokalem narożnym z fantastyczną transparentnością z ulicy Przasnyskiej. Dodatkowo byliśmy o tym zapewniani przez Wynajmującego, że niebawem lokal zyska nowe view. Tymczasem pod koniec 2022 r. w dalszym ciągu lokal w połowie jest zasłonięty gnijącymi płytami budowlanymi, które skutecznie ograniczały jego widoczność a tym samym i rozwój. Próby wywarcia wpływu na Burmistrzu, że działanie Urzędu Dzielnicy Żoliborz niszczą nasz biznes spełzły na niczym. Po prawie 6 miesiącach nawet nie otrzymaliśmy odpowiedzi co dalej z tymi płytami. (…) Dodatkowo otrzymaliśmy informację z gminy, że tak na prawdę nie wiadomo czy i kiedy powstanie ta droga. Dodatkowo nowe prace budowlane są szykowane na ul. Przasnyskiej, więc nie pozostawiono nam nawet cienia szansy, że lokal będzie się prezentował tak, jak sugeruje jego cena. Dziękujemy, że byliście z nami” – opisywał precyzyjniej za pośrednictwem Facebooka właściciel lokalu.

Urzędnicze procedury zniszczyły lokal, który sprawił, że park Żeromskiego był pełny ludzi. Chodzi o Prochownię Żoliborz, której sprawa rozniosła się na całą Warszawę. Ukochany przez żoliborzanki i żoliborzan lokal zastąpiła Nowa Prochownia, która nie zaskarbiła sobie sympatyków. Z czasem okazało się, że dzierżawca płacił czynsz tylko przez trzy miesiące, a od jesieni lokal był zamknięty, aż w końcu Zarząd Zieleni Warszawy rozwiązał umowę. Teraz budynek Prochowni stoi pusty i czeka na nowego dzierżawcę. Najpierw jednak musi zostać ogłoszony konkurs, a ten ZZW ogólnikowo zapowiedział na pierwszy kwartał tego roku.  

Lista miejsc, które zniknęły z mapy Żoliborza

Na forum „Żoliborz – Platforma Sąsiedzka” mieszkańcy i mieszkanki pod postem na temat zamkniętych lokali w dzielnicy ubolewają nad zamknięciem swoich ulubionych miejsc. Poniżej znajduje się lista lokali podanych przez członków forum, które zniknęły z Żoliborza.

  • Warszawski Łotr
  • Prochownia Żoliborz
  • Nowa Prochownia
  • Cukiernia Boska
  • Zakwasownia
  • Cukiernia Olsza
  • Landrynka
  • Księgarnia językowa z placu Wilsona przeniosła się do centrum
  • Sklep Dom
  • Youmiko Vegan Sushi
  • Ten Sushi
  • Pa Ta Thai
  • Odkupienie Win
  • Polot
  • Fatto a mano
  • Tel Aviv na Mickiewicza
  • Delikatesy Sarmata
  • Spożywczak w Szklanym Domu
  • MacLife
  • Dzikość Serca
  • Bazar Miejski
  • Heca Cafe
  • Warzywniak na Kaliny Jędrusik
  • Właściciele Warzywniaka z Promyka przenieśli sklep poza Żoliborz
  • Piekarnia Gruzińska pod Halą Marymoncką
  • Kiosk ruchu przy skrzyżowaniu Mickiewicza z Potocką
  • Dziki ryż
  • Czerwona Krowa
  • Pamso wędliny i mięsa
  • Pinsa na Rydygiera
  • Sklep Wilsonek
  • ToTu pierożki na parze

Przeczytaj również: Prochownia. Wygrali konkurs dzięki najwyższej stawce za czynsz. Nie płacili go od miesięcy

Na początku grudnia Zarząd Zieleni Warszawy poinformował o zerwaniu umowy ze spółką Dapius na dzierżawę Prochowni. Jako powód ZZW podało brak organizacji wydarzeń, które miały odbyć się w listopadowy weekend. Ponadto do chwili zerwania umowy Nowa Prochownia była zamknięta przez dwa miesiące. Powodem miała być usterka kanalizacji. Po miesiącu jej trwania, urzędnicy po naszej interwencji postanowili zweryfikować doniesienia dzierżawcy i okazało się, że żadnej poważnej usterki nie było, a dzierżawca został wezwany do natychmiastowego wznowienia działalności. Tak się nie stało.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h