Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:32

„Obiecuję Panu, że skończymy przed północą”. Radni wybrali burmistrza Żoliborza, po raz pierwszy w historii wiceburmistrzami dzielnicy zostały kobiety

- Nie podejmę się żadnych deklaracji bez dokładnego zapoznania się z dokumentami – mówił nowy burmistrz Żoliborza, Paweł Michalec (PO), który podczas sesji rady dzielnicy tak odpowiadał na większość pytań lokalnych działaczy. Zastępcami nowego włodarza będą Agata Marciniak (PO) i Maria Popielawska (MJN). „To historyczna chwila, że w zarządzie znajdą się kobiety – pokładamy w was wielką nadzieję" - podkreślali zgodnie radni.

Burmistrzem dzielnicy został Paweł Michalec, który działa w samorządzie od ponad 20 lat. Przez ostatnie lata związany był z Targówkiem. Jeszcze miesiąc temu było pewne, że po raz kolejny zostanie wiceburmistrzem tej dzielnicy. Urząd sprawował ledwie przez miesiąc - kilka dni temu zaproponowano działaczowi kandydowanie na stanowisko burmistrza Żoliborza. Na swoich zastępców Michalec powołał Agatę Marciniak, która w ostatnim czasie była główną księgową ZGN Ochota. – "Nie zgadzam się na bylejakość w urzędzie. Wszystkie osoby muszą być zaangażowane, wiem, że jest trudna sytuacja ze specjalistami, ale nie stać nas na obniżanie standardów" - zaznaczała Marciniak po ogłoszeniu wyników głosowania. Burmistrza wesprze też Maria Popielawska, socjolog z Żoliborza. W swojej karierze wdrożyła wiele lokalnych strategii oraz planów dla dzielnic Warszawy. – Moja rodzina jest związana z Żoliborzem od lat. Nasze dzieci bawią się w domu wybudowanym przez pradziadka – mówi wiceburmistrz Popielawska. - Na Żoliborzu są obszary, które świetnie się rozwijają, inne wymagają większego wsparcia i uwagi. Chciałabym, aby rozwój dzielnicy przebiegał równomiernie. Do spraw, nad którymi żoliborscy politycy będą musieli się pochylić, jest z pewnością zniknięcie wysokiej bonifikaty za przekształcenie we własność mieszkań komunalnych. Projekt uchwały Rady Warszawy wniesiony przez Roberta Soszyńskiego zakłada zmniejszenie ulgi z 98 % do 60%. - To jest ogromny problem na Żoliborzu, ponieważ dotyczy niemal 10 tysięcy nieruchomości. Należą one do urzędu dzielnicy, nie skarbu państwa. Jak będziecie patrzeć w oczy mieszkańcom, W sytuacji kiedy KO tak szybko wycofuje się z obiecanych bonifikat? – pytał  przedstawicieli ruchów miejskich Michał Moskal z Prawa i Sprawiedliwości. – Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie działania ze względów prawnych lub formalnych mogą być od razu zrealizowane. Zapoznam się w pierwszych tygodniach ze sprawami finansowymi, na razie mamy wstępnie podzielony podział kompetencji - powiedział nowy Burmistrz Paweł Michalec. Wtóruje mu wiceburmistrz dzielnicy, która z racji doświadczenia najpewniej skupi się na sprawach lokatorów mieszkań na Żoliborzu. - Chciałabym nadzorować wydział zagospodarowań lokalowych, choć jestem przygotowana na współpracę, również z osobami z innych środowisk politycznych - powiedziała Agata Marciniak.
Mamy kolejny konflikt społeczny, w którym trzeba zająć stanowisk
O tym, jak bardzo ważne było to głosowanie, przekonywał Grzegorz Hlebowicz (PiS), którego wystąpienia podczas sesji rady dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski określił mianem „one man show”. - To jest jedyna decyzja, którą tak naprawdę rada dzielnicy podejmie w tej kadencji. Paweł Michalec od razu odpowiedział: - Burmistrzowi zawsze grozi utrata stanowiska. Zapoznam się z pracami wydziału inwestycji, z tego, co wiem, realizacja wydatków nie jest na wysokim poziomie, trzeba będzie jednak dokonać korekt, szczególnie w związku z edukacją. Postrzegam miasto jako instytucję, która powinna rozwijać się bez rewolucji. Wybaczcie Państwo, sprawdzę w dokumentach, jak to wygląda, środki przeznaczamy po to, by dokończyć trwające inwestycje. Nie podejmę się żadnych deklaracji bez dokładnego zapoznania się z dokumentami. Co ze szkołą i przedszkolem przy ul. Anny German? Sesję zdominowały także sprawy związane z edukacją. Cztery firmy biorą udział w przetargu na zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Anny German. Oferty są o ok. 4 mln zł droższe niż planowała dzielnica. Władze są skłonne jednak dołożyć do inwestycji, ponieważ Żoliborz Południowy dynamicznie się rozwija. - Zależy nam, by zespół szkolno-przedszkolny przy ul. Anny German powstał w wersji z obserwatorium astronomicznym, znacznie wzmocniłoby to rangę dzielnicy – mówi Janina Selwant (PiS). Miasto nie zgodziło się na tak wysoką sumę, wskutek czego projekt jest nie do zrealizowania. – Często jest tak, że ktoś wymyśli wspaniałe przedsięwzięcie, ale nie zaplanuje jego wykorzystania - odpowiada nowy burmistrz. Również w sprawie Mostu Krasińskiego Paweł Michalec nie wyraził jednoznacznych deklaracji. – Na Targówku mieszkańcom najbardziej zależy, by móc wyjechać z dzielnicy, która historycznie jest tak uwarunkowana, że wszędzie są tory. Jeśli miałaby powstać trasa, ruch znacząco ułatwiłby dobry wyjazd z Jagiellońskiej. - Mamy kolejny konflikt społeczny, w którym trzeba zająć stanowisko – podkreślał Grzegorz Hlebowicz. – Pan mówi, że unikam odpowiedzi i deklaracji – jestem poważnym urzędnikiem, więc nie oceniam ludzi na podstawie zasłyszanych opinii i przesłanek. To Pan był tutaj – mam nadzieję, że nie będę musiał zwalniać ponad połowy wydziału – ripostuje Paweł Michalec. W najbliższych dniach zarząd dzielnicy przedstawi plany realizacji trwających inwestycji. Będziemy Was o tym na bieżąco informować.

DSC_0741

DSC_0741

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.