Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:30

Skwer Krasińskiego bez dodatkowej zieleni ? Taki scenariusz jest możliwy

Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem Skwer Krasińskiego zacznie nabierać kształtów. Sam przetarg skonstruowano w taki sposób, by przede wszystkim zrealizować roboty budowlane. A co z zielenią?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym w jaki sposób skonstruowano przetarg,
- o tym czy w ramach prac przewidziana jest nowa zieleń,
- o tym czy wszystkie pierwotne założenia zostaną zrealizowane.

Zarząd Zieleni Warszawy przemierza się do realizacji projektu Skwer Krasińskiego, który miał być wykonany w 2019 roku. Jest szansa, że prace w rezerwie ulicy Krasińskiego rozpoczną się w tym roku, o ile zostanie rozstrzygnięty ogłoszony 30 grudnia przetarg na prace w terenie.

Wybudowanie Skweru Krasińskiego w dobie galopujących cen jest sporym wyzwaniem. Według opracowanego kosztorysu całość ma kosztować prawie 5,5 mln złotych. ZZW podzielił cały projekt na 4 odcinki wraz z dodatkowymi „opcjami” zakładającymi nową zieleń.

Pierwszy od ulicy Broniewskiego do Anny German odcinek ZZW chce wykonać w całości, czyli zlikwidować dziki parking, zasadzić zieleń i wykonać wszystkie niezbędne roboty budowlane polegające na ukształtowaniu terenu, budowy ścieżek i elementów małej architektury.

Na drugim odcinku obejmującym obszar od ulicy Anny German do ulicy Przasnyskiej oraz trzecim od ulicy Przasnyskiej do drogi dojazdowej na wysokości Krasińskiego 57 mają mieć miejsce już wyłącznie prace budowlane uwzględniające ukształtowanie terenu, oświetlenie, elementy małej architektury i ciągi piesze.

Sposób na drożyznę. Skwer Krasińskiego z zielenią albo bez

Zarówno drugi jak i trzeci odcinek może być wykonany z dodatkową opcją uwzględniającą nową zieleń. Tzn. chętny do prac wykonawca wycenia realizację danego odcinka z „opcją”, ale ZZW na obecną chwilę nie ma pieniędzy na pracę uwzględnione w „opcji”. Jeżeli pieniądze się pojawią, wówczas ZZW zleci do wykonania prace z „opcji’. To w jaki sposób skonstruowano przetarg wynika z tego, że ZZW nie ma zabezpieczonych pieniędzy na wszystko.

– Wymyśliliśmy więc, żeby wszędzie wybudować elementy budowlane. Natomiast, jeżeli ceny będą bardzo wysokie i nie będziemy mogli tej roślinności posadzić zrobi to dzielnicowy ogrodnik ze środków bieżących. Dlatego zdecydowaliśmy się na zamówienie z opcjami po to, by jak najwięcej zrobić, a rośliny zakupić i zasadzić ze środków bieżących, których, niewykluczone, że może być więcej – wyjaśniała podczas poniedziałkowej Komisji Ochrony Środowiska Olga Rosłoń, która koordynuje z ramienia ZZW projekt Skwer Krasińskiego.

Podsumowując, może się okazać, że na środkowych odcinkach Skweru mogą być wykonane prace budowlane, a po ich zakończeniu dzielnicowy ogrodnik dosadzi zieleń ze środków miasta przeznaczonych na coroczne nasadzenia.

Łącznie „opcji” jest 4. Dwie pozostałe dotyczą realizacji w całości prac na odcinku 4, czyli od drogi wewnętrznej na wysokości Krasińskiego 57 do ulic Elbląskiej. Tzw. opcja trzecia zakłada przeprowadzenie prac budowlanych i zasadzenie nowej roślinności. Ostatnia z opcji przewiduje montaż tabliczek informacyjnych na każdym z odcinków.

Ścieżka rowerowa leży w gestii Zarządu Dróg Miejskich

Obecne założenia, nieco odbiegają od pierwotnych. Na Skwerze Krasińskiego miały być m.in. hamaki czy drążki do street workoutu, a nawet ścianka wspinaczkowa. Tego typu obiektów nie będzie, ponieważ inwestycja znajduje się w pasie drogowym, co wyklucza możliwość ustawiania tego typu urządzeń. Sama realizacja Skweru Krasińskiego nie oznacza końca prac w tym rejonie.

Do wykonania zostaną jeszcze drogi dla rowerów. Według ZZW jest to zupełnie inny zakres prac, który odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich. Łukasz Porębski, radny dzielnicy i przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska stwierdził, że skoro od lat nie można doprosić się poszerzenie kilkumetrowego odcinka chodnika na Powązkowskiej, to budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Krasińskiego może okazać się czymś bardzo odległym. W tegorocznych planach jest budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Przasnyskiej i Krasińskiego. Więcej o tej inwestycji napiszemy wkrótce.

Przeczytaj również: Skwer Krasińskiego. Przetarg na rozpoczęcie prac wreszcie ogłoszony
Skwer Krasińskiego wpisano do szerszego założenia jakim były Zielone Ulice, by później go wyodrębnić. To również zajęło sporo czasu, ponieważ kilka miesięcy drogą przetargu trwało poszukiwanie wykonawcy dokumentacji. Po nieudanych 4 przetargach i upływie niemal roku ostatecznie Zarządowi Zieleni Warszawy udało się dojść do porozumienia z pierwotną projektantką Skweru, która wykonała kosztorys i wyodrębniła projekt z Zielonych ulic. Bez tych dokumentów ZWW nie mogło ogłosić przetargu na wykonanie prac.


skwer

skwer


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.