Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 09:43

Awantura o lex deweloper na Przasnyskiej na posiedzeniu Rady Dzielnicy

Niespodziewanie do punktu porządku obrad środowej sesji rady dzielnicy trafił punkt dotyczący lex deweloper na Żoliborzu. Prace nad stanowiskiem wróciły na komisję.   

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym co ze stanowiskiem Rady Dzielnicy w sprawie lex deweloper na Przasnyskiej,
- o tym, dlaczego sprawa nadal będzie dyskutowana.

- To co dzieje się na Żoliborzu Południowym, to powstawanie nowych budynków mieszkalnych właściwie jeden na drugim. W tej chwili mamy do czynienia z olbrzymim zagęszczeniem. Zgodnie z MPZP, który został wywalczony ogromnym nakładem sił mieszkańców, pewne obszary zostały zaprojektowane pod konkretne przeznaczenie jak np. usługi czy tereny zielone. W związku z tym zabudowywanie tych ostatnich kawałków kolejnymi budynkami mieszkalnymi spotyka się z olbrzymim sprzeciwem mieszkańców jak również naszych, czyli stowarzyszeń. Stanowisko podjęte na komisji jest dla nas bardzo cenne, ale stanowisko, które podjęłaby Rada Dzielnicy ma nawet większe znaczenie. W związku z tym nasz głos, który dotarłby do ratusza przed złożeniem wniosku przez dewelopera, byłby kolejnym sygnałem – mówiła podczas środowej sesji Izabela Rychter, radna z ramienia stowarzyszenia Nowy Żoliborz, która wnioskowała o podjęcie stanowiska wyrażającego sprzeciw wobec lex deweloper na Przasnyskiej.

Po słowie poparcia dla stanowiska przez Adama Buławę, radnego z Prawa i Sprawiedliwości, a także sprzeciwu łamania prawa miejscowego, pierwsze zastrzeżenia dotyczyły formy i stylu w jakim dokument został napisany. – Klika razy padło stwierdzenie, że jest to dokument dużej rangi. Jest to generalne stanowisko Rady Dzielnicy, więc dobrze by było, żeby jego forma była stosowna do tej rangi. Ten tekst wymaga solidnego przeredagowania – stwierdziła Dorota Klejn, radna z Platformy Obywatelskiej. Jej zdaniem tekst był zbyt emocjonalny, a zamiast potocznej nazwy specustawy powinno wpisać się w stanowisku jej pełną nazwę.

Lex Deweloper na Przasnyskiej z nowym projektem. Jest decyzja radnych!

„Trzeba nadać kierunek temu obszarowi i sprecyzować co jest potrzebne”

Radna z PO Joanna Tucholska z kolei poradziła by sprawa ponownie wróciła na komisję ładu przestrzennego, a na posiedzenie zaprosić osoby reprezentujące miejską komisję ładu, jak również Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.

Głos poparcia dla radnej Tucholskiej wyraziła radna Marta Szczepańska z ramienia Miasto jest Nasze. – Jestem wielce zdziwiona, że pomimo iż dwa razy rozmawialiśmy na temat tej inwestycji, to nigdy żaden radny miejski nie pojawił się na komisjach i nie został zaproszony. Nie zaproszono nikogo z osobowej Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, która opiniuje dla radnych, którzy tak jak my nie mają odpowiedniej wiedzy urbanistycznej i architektonicznej. Ja przyznam, że z niektórymi osobami rozmawiałam, dlatego że jest zainteresowanie tym tematem wśród osób, które są merytorycznie do tego przygotowane, aby dowiedzieć się, jak wygląda życie na Żoliborzu Południowym i co de facto jest nam potrzebne – dodała radna Szczepańska. Przypomniała, że urbaniści są na tę chwilę za dogęszczaniem miasta oraz, że w dyskusji przywoływany jest aspekt ekologiczny taki jak kwestia konieczności wyburzania budynku i jego adaptacji. W swoim wystąpieniu dodała także, że powinno nadać się kierunek dla tego obszaru i sprecyzować jakich usług brakuje w tym rejonie dzielnicy. – Umieściliśmy usługi publiczne na prywatnym terenie. Teraz jak rozwiązać ten klops ? – pytała radna.

Z kolei radna Jolanta Zjawińska z Nowoczesnej przypomniała, że w ramach realizacji strategii Warszawa 2030 powinno się dążyć do budowy miasta 15 minutowego. Tzn. w zasięgu 15 minut piechotą powinny znajdować się wszystkie niezbędne do życia usługi. – Jeśli w planie zagospodarowania jednostki miejskie uczestniczące w formowaniu tego planu po konsultacjach społecznych założyły, że tam powinny być usługi to ja nie będę kwestionować ustaleń ekspertów – mówiła radna i dodała: - Myślę, że teraz dzielimy włos na czworo, staramy się zrobić wszystko, żeby tego stanowiska nie przyjąć. To jest interes nasz wspólny i również mieszkańców.

„Boję się, że tereny zielone i parki zaczną znikać”. Lex deweloper na Przasnyskiej

Ukłon rady w stronę mieszkańców

Poniekąd do głosu została wywołana Donata Rapacka reprezentująca Polskę 2050, która jest szefową Komisji Ładu Przestrzennego. Uwagi co do zredagowanego stanowiska odbiera jako szukanie pretekstu. – Dla mnie ważna jest deklaracja dobrej woli i chodzi o mieszkańców. Plan miejscowy to prawo miejscowe, to jest także rodzaj umowy społecznej. Mieszkańcy mają prawo ufać, że ten plan miejscowy nie zmieni się. To jest informacja dla nich o tym co może powstać w ich okolicy w najbliższym czasie. Lex deweloper łamie w pewnym sensie tę umowę społeczną. Zawsze będę przeciwko łamaniu prawa miejscowego – zadeklarowała radna Rapacka. Dodatkowo radna przypomniała, że w czasie komisji poświęconej inwestycji byli obecni członkowie BAiPP

Mieszkający w tej części dzielnicy radny Łukasz Porębski z ramienia Miasto Jest Nasze podkreślił z kolei, że uchwalony plan miejscowy jest fatalny. – Ten plan usankcjonował 14 lat zabudowy na dziko, a dokładne na „wuzetkach” i jedyne co się właściwie udało to możliwość wybudowania nowej szkoły przy ulicy Anny German i zachować jeszcze niezabudowane fragmenty zieleni. Natomiast reszta jest długotrwałą porażką 14-letnich dowolności deweloperów i inwestorów, który na tym terenie robili po prostu to co chcieli. Właściwie mamy teraz plan, który oprócz tego, że na szczęście mamy szkołę podstawową, już przepełnioną i będzie jeszcze bardziej przepełniona, to mamy też plan, w którym usługi publiczne i rekreację mamy na działkach prywatnych i mamy plan na zabudowę 15-piętrowymi budynkami placu Grunwaldzkiego – opisywał radny Porębski, przyznając jednak, że dobrze, że plan powstał, bo dzięki temu dzielnica ma nową szkołę. – Natomiast mówienie, że ten plan jest tak cudowny i ważny jest to niestety wprowadzanie ludzi w błąd i pewna manipulacja – dodał radny. Co do samej inwestycji na Przasnyskiej, Łukasz Porębski obecny na wszystkich spotkaniach konsultacyjnych przyznał, że był słyszalny głos krytyki wobec inwestycji, ale też głosy zainteresowania planami dewelopera. Co do samego stanowiska przewodniczący klubu MJN podkreślił, że powinno zawierać merytoryczne argumenty i jasno sprecyzowane problemy tej części dzielnicy, które mają szansę zostać usłyszane w Radzie Miasta. – Do tej pory to co zaproponował deweloper było nieakceptowalne i wyraziliśmy w czasie komisji jednogłośnie sprzeciw. Echo Inwestment postawiło na Mokotowie szkołę. Czy jeśli wybudują filię szkoły przy Anny German, to nadal będziemy przeciwni? To jest pytanie otwarte. Nie wiem, bo chciałbym poznać szczegóły – mówił radny Porębski.

Głos w sprawie zabrał również przewodniczący Rady Dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski z PO zwracając się do radnych, którzy bronili przedstawionego stanowiska, że stawianiem sprawy na „granicy szantażu moralnego” łamany jest konsensus w sprawie lex deweloper, który w Radzie był. – Do tej pory mieliśmy jednomyślne głosowanie w tej sprawie. Teraz wyścig na te stanowiska i ustawianie tego w szantażu powoduje, że zaczynamy dyskutować w sumie w sprawie, co do której się zgadzamy, tylko mamy różne podejścia taktyczne – podkreślał przewodniczący Rady.

Sprawa lex deweloper na Przasnyskiej na wniosek radnych wraca pod obrady dzielnicowej Komisji Ładu Przestrzennego.

Przypomnijmy, podczas jednej z kiomisji ładu przestrzennego, przedstawiciele dewelopera poinformowali, że oficjalny wniosek ma zostać złożony do ratusza w grudniu, ale to radni miejscy zdecydują, czy inwestycja zostanie zrealizowana. Stanowisko radnych Żoliborza ma być pewnego rodzaju rekomendacją, zaś opinie mieszkańców wyrażone w przeprowadzonych przez dewelopera konsultacjach mają być barometrem nastrojów wobec inwestycji.

Jest petycja przeciwko lex deweloper na Przasnyskiej


uzasadnienie

uzasadnienie

IMG_6197

IMG_6197


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ