Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:20

Lex Deweloper na Przasnyskiej z nowym projektem. Jest decyzja radnych!

Deweloper przedstawił radnym dzielnicy nowy projekt planowanej inwestycji przy ulicy Przasnyskiej uwzględniający wniesione przez mieszkańców uwagi. Nowa koncepcja nie zdobyła jednak uznania sprzeciwiających się stowarzyszeń. Radni podjęli decyzje w głosowaniu.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jakie zmiany zaszły w projekcie planowanej inwestycji na Przasnyskiej,
- jak zaopiniowali proponowany projekt radni dzielnicy,
- kiedy do ratusza wpłynie wniosek na realizację inwestycji w trybie lex deweloper.

W środę podczas połączonego posiedzenia komisji ładu przestrzennego i dialogu społecznego radni pochylili się nad nowym projektem planowanej inwestycji mieszkaniowej w trybie lex deweloper na Przasnyskiej.

Lex deweloper na Przasnyskiej. Mieszkańcy zapowiadają protest na spotkaniu konsultacyjnym [Wideo]

Firma Echo Investment pierwotnie planowała wybudować dwa budynki mieszkalne – jeden punktowiec i większy budynek pierścieniowy, wewnątrz którego miał znaleźć się zielony dziedziniec oraz przedszkole na 50 dzieci, które przeszłoby na własność miasta. Łącznie, w miejscu starego biurowca powstałoby 200 mieszkań.

Przedstawiona koncepcja spotkała się ze sceptycyzmem mieszkańców, którzy w czasie konsultacji organizowanych przez dewelopera podkreślali, że korzyści społeczne dla mieszkańców dzielnicy są niewspółmierne do kosztów jakie poniosą w chwili, gdy powstanie kolejny blok. Konkretnie wskazywano na przedszkole, które w ich ocenie było zbyt małe. Obawy rodziła również perspektywa przepełnienia dopiero co wybudowanej szkoły przy ulicy Anny German. W tej chwili uczęszcza do nie ok. 600 dzieci, zaś placówka przygotowana jest na przyjęcie 800 uczniów.

W niedalekiej przyszłości jest też perspektywa wybudowania kolejnych bloków i to zgodnie z miejscowym planem, nad którym praca trwała 14 lat. Nowe budynki mieszkalne mają powstać, przy ulicy Anny German oraz w miejscu biurowca Compensy, przy skrzyżowaniu ulicy Przasnyskiej z Rydygiera.

„Boję się, że tereny zielone i parki zaczną znikać”. Lex deweloper na Przasnyskiej

Większe przedszkole zamiast punktowca

Przedstawiony w środę dzielnicowym radnym projekt, jest ostateczną wersją, która zostanie przedstawiona radnym miejskim. Oficjalny wniosek ma zostać złożony do ratusza w grudniu, ale to radni miejscy zdecydują, czy inwestycja zostanie zrealizowana.

Co zmienili projektanci inwestycji przy Przasnyskiej? W miejscu projektowanego punktowca zaplanowano przedszkole dla 100 dzieci. Budynek dwukondygnacyjny, z tarasem na dachu ma dostęp do parkingu podziemnego dla obsługi placówki. – Jest to perełka architektoniczna – mówił o budynku przedszkola przedstawiciel dewelopera.

Wciąż jednak w inwestycji pozostaje 200 mieszkań. Budynek w kształcie pierścienia został punktowo podwyższony i liczy od 4 do 6 pięter. W pierwotnej koncepcji miał 5 pięter. Dodatkowo, został odsunięty od szkoły, przeprojektowano ścieżkę prowadzącą do niej, a także zmodyfikowano drogę przeciwpożarową. W ten sposób, jak zapewniali przedstawiciele Echo Investment, żadne drzewo nie koliduje z inwestycją.

Dodatkowo deweloper wyraził chęć urządzenia całego zieleńca linearnego, od Przasnyskiej do Anny German. Przedstawicielka wspólnot budynków przy Krasińskiego przypomniała jednak, że tuż przy bocznicy, zgodnie z miejscowym planem inwestycje mieszkaniową planuje inny deweloper, który również chciałby podjąć się uporządkowania terenu dawnej bocznicy kolejowej.

- Nie po to uchwaliliśmy miejscowy plan uwzględniający w miejscy planowanej inwestycji lokale usługowe, żebyśmy teraz te usługi wyrzucali – mówiła radna dzielnicy Jolanta Zjawińska i dodała: - To, że Rada Miasta podejmuje odrębną decyzję, to jest odrębna rzecz. Ja liczę na to, że jeśli my podejmiemy jakąś decyzję, to Rada Miasta nie będzie głosowała sprzecznie z tym co podejmiemy, bo inaczej ta Rada Dzielnicy powinna się rozwiązać, bo właściwie po co w ogóle mamy działać. Ponadto chciałam powiedzieć, że nie po to od 7 lat walęczę o praworządność, żeby teraz ją łamać.

Na brak projektowanych usług zwróciła uwagę również Marta Szczepańska, radna dzielnicy. – Na konsultacjach wspomnieliśmy, nie tylko o edukacji, ale wspomnieliśmy też o tym, że lokalna społeczność nie ma żadnego interesu w tym, aby Państwo te dodatkowe mieszkania na Przasnyskiej umieścili. Nie ma dla nich nic atrakcyjnego, co by ich w ogóle przekonało, żeby przychylnym okiem spojrzeć na tę inwestycję – podkreślała radna i pytając jednocześnie co radni widzą w tamtym rejonie, jeśli chodzi o usługi i administrację. – Ten teren jest zupełnie pozbawiony usług publicznych takich jak przychodnia, poczta, jak obiekty sportowe dla młodzieży – dodała radna.

Raport z konsultacji przeprowadzonych przez dewelopera dotępny jest po kliknięciu tutaj.

Jest petycja przeciwko lex deweloper na Przasnyskiej

Lex deweloper wróci pod obrady dzielnicy w chwili złożenia oficjalnego wniosku

Na posiedzeniu obecni byli również przedstawiciele stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości oraz Nowy Żoliborz, którzy solidarnie wyrazili sprzeciw wobec realizowania inwestycji mieszkaniowej w trybie „lex deweloper” na Przasnyskiej. Przedstawiciel Żoliborza Przyszłości Mateusz Durlik, podkreślił, że zwiększenie przedszkola, realnie da jakieś 20 dodatkowych miejsc bo około 80 dzieci może pochodzić z nowo wybudowanej inwestycji. Swoje spostrzeżenia oparł na wyliczeniach i danych ze swojej wspólnoty mieszkaniowej.

Z kolei przedstawiciel stowarzyszenia Nowy Żoliborz podkreślił, że absurdem jest nazywanie korzyścią urządzenie kawałka zieleni miastu, który ma wielomiliardowy budżet.

Jak się okazuje również członkowie dzielnicowej komisji ładu przestrzennego oraz dialogu społecznego zaopiniowali negatywnie projekt. Przewodnicząca komisji ładu przestrzennego przypomniała, że rada dzielnicy w kwietniu 2021 roku wyraziła sprzeciw wobec realizowania jakiejkolwiek inwestycji w trybie „lex deweloper” na Żoliborzu.

W chwili, gdy do ratusza wpłynie oficjalny wniosek, radni dzielnicy jeszcze raz pochylą się nad inwestycją. Ich stanowisko będzie rekomendacją dla rady miasta, która podejmie ostateczną decyzję.


IMG_2075

IMG_2075

IMG_2072

IMG_2072

IMG_2069

IMG_2069

IMG_2065

IMG_2065

IMG_2074

IMG_2074


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ