Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:50

Szlaban pod szkołą 396 przy ul. Anny German. Znamy godziny jego otwierania i zamykania

Jest to krok w dobrą stronę, ale nie rozwiązuje zasadniczego problemu, czyli bardzo niebezpiecznych sytuacji, które mają miejsce przed budynkiem szkoły..."

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym w jaki sposób będzie działać szlaban,
- dlaczego jego zamontowanie było konieczne,
- dlaczego został zamontowany dopiero teraz, a nie w trakcie roku szkolnego.

W szkole przy ulicy Anny German, pierwsze zajęcia uczniowie odbyli już w lutym tego roku. Wówczas w murach nowej placówki uczyły się dzieci z ówczesnych klas pierwszych. Jednak dopiero wraz z nowym rokiem szkolnym, naukę w nowej placówce rozpoczęły wszystkie roczniki szkoły podstawowej. Szkołę przygotowano na przyjęcie prawie 800 uczniów z rejonu obejmującego teren Żoliborza Artystycznego i Południowego.

Rejonizacja szkoły przy ulicy Anny German i zmiany w rejonizacji szkół podstawowych nr 92 i 68 z Żoliborza

Rondo przed wejściem do szkoły przy Anny German

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, przed szkołą, gdzie wytyczony jest dojazd do garażu podziemnego i zatoczka do nawracania wzrósł ruch samochodowy. Mimo, że rejonizację szkoły zorganizowano w taki sposób, by każdy uczeń miał do swojej szkoły drogę, którą może pokonać w 15 minut, wielu rodziców decyduje się na odwożenie dzieci samochodem.

„Mimo to, poprzedni Zarząd dzielnicy przyjął projekt z czymś na kształt ronda przed samymi drzwiami szkoły i przedszkola. Obecny Zarząd ten przekazany projekt bezkrytycznie wybudował. Wprowadzono tu prostopadłe miejsca parkingowe zlokalizowane tyłem do wejścia do szkoły, dojazd dla autokarów oraz do garażu dla nauczycieli” – czytamy w stanowisku MJN opublikowanym na Facebooku.

Wytyczoną zatoczkę, przecinają rodzice z dziećmi, będący pieszymi idącymi osiedlowymi uliczkami od strony Przasnyskiej. Co prawda są „zebry”, jednak piesi wybierają intuicyjnie drogę krótszą.

Problemem jest też wykorzystywanie tej przestrzeń jako enklawy wolnej od strefy płatnego parkowania. Drogę wewnętrzną na postój wykorzystywali zwykli kierowcy, kurierzy czy dostawcy.

„Wdrożona od września nowa organizacja ruchu niewiele zmieniła. Jest ciut spokojniej w ciągu dnia, ale rano i po południu na miejscu mógłby na stałe parkować wóz policji lub straży miejskiej i mieliby masę roboty! Nie jest jednak możliwe, aby jeden z 4 patroli SM na stałe stacjonował pod szkołą, bo mają ogrom innych zajęć” – czytamy dalej.

Dzielnica powołuje przedszkole i szkołę podstawową przy ul. Anny German

„Krok w dobrą stronę, ale nie rozwiązuje zasadniczego problemu”

Wzrost bezpieczeństwa ma zapewnić szlaban, który jest już zamontowany i przechodzi odbiory techniczne. Jak udało nam się dowiedzieć, będzie on otwierany w godzinach od 7:00 – do 8:30 oraz od 15:00 do 16:30 wszystkim rodzicom i opiekunom odwożącym i odbierającym dzieci ze szkoły i przedszkola. - Poza tymi godzinami szlaban będzie otwierany tylko pracownikom szkoły, przedszkola, kuchni, a także służbom publicznym i miejskim, zaopatrzeniu, autokarom, które zabierają dzieci na basen lub wycieczki szkolne oraz rodzicom i opiekunom, którzy przywożą dzieci z niepełnosprawnością ruchową – wyjaśnia Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego urzędu.

- Jest to krok w dobrą stronę, ale nie rozwiązuje zasadniczego problemu, czyli bardzo niebezpiecznych sytuacji, które mają miejsce przed budynkiem szkoły, w momencie szczytu przypadającego na godzinny poranne i popołudniowe – ocenia Łukasz Porębski, radny dzielnicy z ramienia Miasto Jest Nasze. – To są pory, kiedy jest największy ruch pieszy dzieci, dorosłych i samochodów, więc ten szlaban powinien być właśnie w tych godzinach zamknięty, po to właśnie, żeby dzieci mogły dojść do szkoły i przedszkola bezpiecznie – dodaje radny dzielnicy.

Z kolei jeden z rodziców, przyznaje, że postawienie szlabanu jest dobrym pomysłem i popiera pomysł ograniczenia wjazdu przed szkołę. - Widzi Pan teraz podjeżdząją sobie tu np. taksówki po mieszkańców sąsiednich bloków i to nie jakoś powoli - wskazuje pan Piotr, który odbiera syna z przedszkola.

Pani Ania, która odebrała z zajęć wnuka również uważa, że wjazd powinny mieć tylko uprzywilejowane pojazdy. - Był Pan tu rano i widział co się dzieje? Auto, jedno za drugim przejeżdża. Wjazd powinni mieć tylko nauczyciele i służby - dodaje.

Z kolei Pan Maciek nie rozumie przyjętego systemu. Szlaban miał ograniczać wjazd a wcale tak się nie dzieje, bo rodzice dalej będą podwozić pod drzwi szkoły swoje dzieci autami. Dużo się raczej nie zmieni. A rondo widać, jak mało funkcjonalne jest. Proszę zobaczyć, autobus, który zabiera dzieci musi tu wyjeżdżać tyłem - mówi rodzic jednego z uczniów.

Co ze szlabanem po godzinach funkcjonowania szkoły?

Zgodnie ze znakiem B-1 informującym o zakazie ruchu po drodze wewnętrznej w godzinach od 17 do 7 szlaban będzie opuszczony. - Wynika to z faktu, że nasze boiska są udostępnione dla mieszkańców w godzinach popołudniowych i wieczornych. W tym czasie korzysta z nich również wiele dzieci i właśnie wtedy obserwujemy nasilony ruch samochodów przed szkołą, co zagraża bezpieczeństwu pieszych – dodaje Donata Wancel.

Dzielnica zwraca również uwagę, że niełatwo było znaleźć wykonawcę, który zamontuje szlaban. - Przeprowadziliśmy łącznie 5 postępowań w formie zapytania ofertowego na montaż szlabanu przed wjazdem do szkoły i przedszkola przy ul. Anny German 5 i 5a. Pierwsze dwa zapytania przewidywały termin montażu szlabanu jeszcze przez rozpoczęciem roku szkolnego – czyli do 1 września 2022, jednak nie udało się w nich wyłonić wykonawcy. Wykonawcę udało się wyłonić dopiero w 5 postępowaniu, stąd montaż już w trakcie roku szkolnego – informuje Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego urzędu.

Totalna ciemność na boisku szkolnym przy Anny German. 


IMG_6046

IMG_6046

anny german

anny german

IMG_6045

IMG_6045

IMG_6041-1

IMG_6041-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.