Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:04

Kolejny rok ucieka, a Skwer Krasińskiego nadal niezrobiony

Obiecywany od lat Skwer Krasińskiego nadal nie doczekał się realizacji. Zarząd Zieleni Warszawskiej chce ogłosić przetarg jeszcze w tym roku. Zanim to się stanie, niezbędna jest praca z dokumentacją projektu, która leży odłogiem już od kilku miesięcy. Nastąpił jednak przełom w sprawie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym na jakim etapie jest realizacja Skweru Krasińskiego,
  • o tym jak ZZW co roku zapewnia wykonanie inwestycji.

W grudniu 2021, po spotkaniu w Zarządzie Zieleni Warszawskiej z osobami odpowiadającymi za realizację projektu informowaliśmy, że jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, projekt "Skwer Krasińskiego" zostanie zrealizowany do końca tego roku. Tego typu zapewnienia w przeszłości padały ze strony ZZW co roku, mniej więcej o tej samej porze.

Skwer Krasińskiego to zwycięski projekt w Budżecie Obywatelskim, z którego projekty miały zostać zrealizowane w 2018 roku.

Całe przedsięwzięcie rozpoczęto od przypisania Skweru Krasińskiego do szerszego założenia jakim są „Zielone Ulice”. Przeprowadzono konsultacje, na podstawie których przygotowano koncepcję. Całość zakończyła się pod koniec 2018 roku. W kolejnym roku Zarząd Zieleni Warszawskiej zamówił projekty wykonawcze Skweru Krasińskiego i wydawało się, że prace rozpoczną się w 2020 roku. Tak przynajmniej wynikało z wypowiedzi Justyny Glusman dla “Gazety Żoliborza”. Glusman wówczas pełniła w warszawskim ratuszu funkcję dyrektorki koordynatorki ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Warszawie. Brak prac w 2020 roku i w kolejnym tłumaczono przeciągającymi się formalnościami i uzgodnieniami. 

Parkingowy armagedon

W międzyczasie z pasa rezerwy ulicy Krasińskiego pomiędzy ulicą Przasnyską a Anny German wyparto parkowanie i zrekultywowano tamtejszą zieleń. Dziś w miejscu, gdzie parkowały samochody rosną połacie trawy, z których chętnie korzystają właściciele psów.

Wyjątkiem jest kawałek przy przecięciu ulicy Krasińskiego z Broniewskiego, gdzie trwa armagedon związany z parkowaniem. Nawierzchnia tego miejsca, to w zależności od pogody, klepisko z dołami lub błoto z głębokimi kałużami. Mimo warunków godnych dla miłośników jazdy terenowej, fragment ten z powodzeniem stanowi dziś enklawę wolną od płatnego parkowania.

„Boję się, że tereny zielone i parki zaczną znikać”. Lex deweloper na Przasnyskiej

Skwer Krasińskiego w martwym punkcie. ZZW ratunek odnajduje u współautorki projektu

Przez ten rok realizacja Skweru Krasińskiego stała w martwym punkcie. Zanim ruszą prace w terenie, konieczne jest ogłoszenie przetargu. Na chwilę obecną nie jest to możliwe. - Realizacja Skweru Krasińskiego jest wciąż w toku, nie porzuciliśmy tego zadania – zapewnia Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Zieleni Warszawskiej.

Wcześniej ZZW nie mógł porozumieć się z pierwotną projektantką w celu wyodrębnienia dokumentacji z projektu „Zielone ulice” i wykonania kosztorysu. Bezskutecznie próbował znaleźć wykonawcę drogą przetargu, a tych łącznie było 4.

- Obecnie prowadzimy rozmowy z pierwotną projektantką, której zleciliśmy wyodrębnienie z projektu „Zielone ulice” zakresu prac przy Skwerze Krasińskiego oraz zaktualizowanie kosztorysu. Bez tych dwóch elementów nie możemy ruszyć z przetargiem. Postępowanie na roboty budowlane planujemy ogłosić jeszcze w tym roku – poinformowała Karolina Kwiecień-Łukaszewska.

Informację o współpracy z ZZW potwierdziła nam Katarzyna Łowicka, projektantka Skweru Krasińskiego. Dopinane są ostatnie formalności. Jak relacjonowała, zadanie które ma do wykonania jest bardzo czasochłonne. Każdy element, zwłaszcza w dobie dużej dynamiki cen trzeba precyzyjnie wycenić, tak by określić koszt całej inwestycji.

Koniec z dzikim parkowaniem w miejscu, gdzie ma powstać Skwer Krasińskiego

Teren skweru ma być wyprofilowany w taki sposób by izolował od hałasu

W ramach projektu do zaadaptowania jest kilometrowy pas rezerwy ulicy Krasińskiego. Ma to być przestrzeń do wypoczynku i rekreacji. . Wzdłuż przebiegać będzie ścieżka rowerowa, która miejscami będzie odseparowana od chodnika i jezdni żywopłotem. Ponadto piesi do dyspozycji będą mieli alejkę z nawierzchni mineralnej. Cały teren zostanie wyprofilowany w taki sposób, by był pagórkowaty.

Punktowo, na wzniesieniach separujących od hałasu powstaną ławki ze stolikami. Nie zabraknie także stojaków rowerowych i stacji naprawczych. Cały teren będą oświetlały latarnie postawione wzdłuż alejki spacerowej.

Nie zabraknie również elementów odnoszących się do historii tego miejsca. O tym, że rezerwa ulicy Krasińskiego stanowiła dawniej bocznicę kolejową ma przypominać ciuchcia wykonana z drewna. Na niej mieszkańcy będą mogli wypoczywać. Jak podkreślono, ZZW stawia na naturalne materiały różnych elementów małej architektury. Przede wszystkim ma być to drewno.

Nie zabraknie również nowej zieleni. Cały koncept mają uzupełniać nowe nasadzenia drzew, krzewów, traw ozdobnych i bylin. Na drewniane pergole będą się piąć pnącza roślin a miejscami będą rosły łąki kwietne.

"Budowa Skweru Krasińskiego jest inwestycją, na którą czeka wielu mieszkańców Żoliborza, zwłaszcza jego zachodniej części, gdzie znajduje się Zatrasie, Żoliborz Południowy i Żoliborz Artystyczny. Pas zieleni wzdłuż ulicy Krasińskiego na odcinku od Powązkowskiej do Broniewskiego to obecnie największy niezabudowany teren w okolicy."

Skwer Krasińskiego. Co z realizacją projektu, na który czekają mieszkańcy?


skwer-krasinskiego-5

skwer-krasinskiego-5

skwer-krasinskiego

skwer-krasinskiego

skwer-krasinskiego-8

skwer-krasinskiego-8

skwer-krainskiego-7

skwer-krainskiego-7

skwer-krasinskiego-6

skwer-krasinskiego-6

DCIM103MEDIADJI_0808.JPG

DCIM103MEDIADJI_0808.JPG

skwer-krasinskiego-9

skwer-krasinskiego-9

skwer-kraisnskiego-9

skwer-kraisnskiego-9


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h