Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:34

Restauracja AZIA – recenzja lokalu w Westfield Arkadii

Restauracja Azia wyróżnia się na tle innych, ponieważ nie bazuje jedynie na kuchni jednego kraju, lecz podzielona jest na trzy części, z których każda specjalizuje się w czymś innym.

Dwupoziomowy lokal stanowi jedność, lecz funkcjonują w nim trzy oddzielne części. Pierwsza i największa to Nai Thai oferująca pikantne specjały kuchni tajskiej. Japońską kuchnię podaje Hana Sushi, a ręcznie lepione, gotowane na parze chińskie pierożki Dim Sum.

Restauracja Azia – recenzja smaku

Przez kelnera witani jesteśmy czekadełkiem w postaci prażynek krewetkowych ze słodkim sosem. Według mnie to fajna opcja, która pozwala mniej myśleć o czekaniu na jedzenie. Prażynki są naprawdę smaczne, co wprawia w lepszy nastrój, tym bardziej, jeśli w restauracji jesteśmy pierwszy raz. W końcu skoro czekadełko jest smaczne, to główne dania też będą.

I rzeczywiście są dobre. Jako pierwsze dostałem pierożki na parze xiaolongbao z farszem drobiowym (13,50 zł za 4 szt.). Smakowały podobnie do zwykłych pierogów z gotowanym mięsem z kurczaka, jednak wyróżniały się specyficznym posmakiem pary. Myślę, że taki smak może nie przypaść do gustu każdemu, ale mi smakowało.

Przeczytaj również: Max Premium Burgers w Westfield Arkadii – recenzja restauracji

O wiele lepsza natomiast okazała się bułeczka, także gotowana na parze (9 zł za 1 szt.). Wygląda podobnie do pierożków, jednak ma zupełnie inne ciasto. Bardziej miękkie i lekko słodkie, a także nie przyklejające się do farszu, w przeciwieństwie do ciasta pierożków.  Choć bułeczkę także wziąłem z drobiowym farszem, smakował inaczej niż w pierogach. Nie miał tak wyraźnego posmaku pary i generalnie, według mnie, był o wiele smaczniejszy.

Następne przyszły spring rollsy z warzywami (18 zł za 4 szt.), czyli chrupiące sajgonki. W środku była kapusta, makaron ryżowy, marchewka, por, seler naciowy i czerwona cebula. Same w sobie były smaczne, lecz największą robotę robił tu sos słodko-kwaśny z orzeszkami. Bez niego spring rollsy nie wyróżniały się spośród innych, a dzięki sosowi dostawały smaku, który zapamiętałem.

Najdroższym zamówionym przeze mnie daniem było kung ping panang, czyli grillowane krewetki, marynowane w ostrej marynacie tajskiej z dodatkiem pasty curry panang, sosu rybnego oraz cukru palmowego (39 złotych). Przychodzą one nabite na długie wykałaczki - po dwie krewetki na wykałaczkę. Tutaj także dostajemy sos, który nadaje całości smaku. Same krewetki mnie nie zachwyciły, ale sos nadał im pysznego smaku. Bardzo dobra jest też marynata, w której obtoczone są krewetki.

Obiad należy zakończyć deserem, dlatego zamówiłem kluayhom tord, czyli smażonego banana w cieście z lodami waniliowymi oraz miodem. To najlepsza potrawa, którą zjadłem w tej restauracji. Zestawienie smaku banana z miodem i lodami jest świetne. Sam banan był bardzo miękki i smaczny. Lody podane są w wielkości jednej gałki i same w sobie są smaczne i idealnie współgrają z bananem.

Sushi

Ponieważ na obiad miałem do dyspozycji budżet ok. 100 zł, postanowiłem skupić się na części tajskiej i chińskiej, a odpuścić sushi. Jednak z poprzednich wizyt wiem, że w Nana sushi jest bardzo smacznie. Podczas jedzenia czuć, że produkty są bardzo dobrej jakości. Ryba rozpływa się w ustach, a ryż jest idealnie klejący. Jakość odbija się jednak w cenie i według mnie, sushi jest tu drogie.

Dużo zapłacimy szczególnie chcąc się najeść na miejscu, biorąc sushi z talerzyków przy barze. Nana sushi funkcjonuje bowiem w ten sposób, że siadamy dokoła baru, po którym jeżdżą talerzyki z kawałkami sushi, które możemy ściągnąć i zjeść. Każdy talerz ma inny kolor, odpowiedni do ceny. Najtańszy talerzyk, na którym są trzy kawałki, kosztuje 8 zł, najdroższy 17 zł. Chcąc się najeść jedynie sushi, zapłaciłbym więc pewnie około 300 złotych. Ta część restauracji Azia jest zatem dobra raczej na przystawkę lub deser, kiedy kilka kawałków sushi nam wystarczy.

Przeczytaj również: Kuchnia Marche – recenzja jedzenia na wagę w Westfield Arkadii

Cena i wystrój

Uważam że droga jest cała restauracja Azia. Za obiad, po którym nie czułem się bardzo najedzony (ale także nie wyszedłem głodny) zapłaciłem ponad 100 zł. Mam wrażenie, że to bardzo dobre miejsce na randkę, gdzie nie idziemy się najeść, a jedynie porozmawiać przy jedzeniu. Warto jednak zaznaczyć, że nie wziąłem żadnej zupy, a te mogą być bardziej sycące, niż zamówione przeze mnie potrawy.

Romantyczności dodaje ładny wystrój z orientalnymi akcentami i nowoczesnymi meblami. Ciekawym elementem, który zwrócił moją uwagę, są sztućce, które dzięki zdobieniom przypominają bambusa. Ściana od strony ronda „Radosława” jest cała przeszklona, dzięki czemu goście mogą podziwiać widok na panoramę okolic Ronda Daszyńskiego.

Warto zauważyć też, że obsługa restauracji składa się w większości z osób pochodzących z Azji, a kelner, który mnie obsługiwał, mówił jedynie po angielsku. Jednak inni mówią także po polsku, więc nie powinno być problemu z dogadaniem się. Za to osoby, które nie orientują się w kuchni azjatyckiej, docenią menu, które oprócz opisu dań i cen, zawiera duże zdjęcia każdej potrawy.


azia_przystawka

azia_przystawka

azia_rollsy

azia_rollsy

azia_pierozki

azia_pierozki

azia_banan

azia_banan

azia_krewetki

azia_krewetki

azia_wystroj

azia_wystroj

azia_wystroj2

azia_wystroj2

azia_wystroj3

azia_wystroj3

azia_wystroj5

azia_wystroj5

azia_sushi

azia_sushi

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.