Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:46

Prochownia ma nowego właściciela. Umowa podpisana

Protesty, skargi i apel znanych osób to za mało. Prochownia oficjalnie w nowych rękach.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- jaka była metodologia przyznania punktów w konkursie,
- jak komisja interpretuje referencje jednej z firm wystawione przez spółkę zależną, mającą tych samych lub związanych ze sobą biznesowo właścicieli.

Przypomnijmy, pojawiły się wątpliwości co do rzetelności przeprowadzenia części niejawnej konkursu, który rozstrzygnięto dobę po otwarciu przez urzędników ofert. Wszystkie cztery oferty oceniała komisja konkursowa, w skład której wchodzili pracownicy ZZW, przedstawiciel Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków oraz reprezentant Wydziału Kultury i Promocji Dzielnicy Żoliborz. Ostatecznie okazało się, że stu stronicowa oferta przygotowana przez dotychczasowego dzierżawcę okazała się być gorsza w ocenie komisji od zwycięskiej, w której opis doświadczenia opisano na dwóch stronach.

Prochownia i oferta kulturalna. "Duża frekwencja na imprezach organizowanych przez dotychczasowego dzierżawcę w Prochowni dla jednych mogła być zatem powodem do wystawienia wysokiej oceny w tym kryterium, a dla innych wręcz odwrotnie"

- Każdy członek Komisji oceniał doświadczenie i proponowaną ofertę kulturalną w odpowiedni dla swoich kompetencji sposób – kierując się dobrem osób zamieszkujących okoliczne budynki, wszystkich odwiedzających Park oraz dbałością o zabytkowy status budynku Prochowni i zieleni w Parku. Duża frekwencja na imprezach organizowanych przez dotychczasowego dzierżawcę w Prochowni dla jednych mogła być zatem powodem do wystawienia wysokiej oceny w tym kryterium, a dla innych wręcz odwrotnie – informuje Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Zieleni Warszawskiej.

Przeczytaj również: Stuhr, Zamachowski, Damięcki, Muller i inni apelują do Trzaskowskiego w sprawie Prochowni

Ponadto w każdej ofercie przedstawione były referencje wystawione dla każdego z podmiotów starających się o dzierżawę Prochowni. w ofercie Marianny Zjawińskiej znajdziemy m.in. referencje wystawione przez Danutę Kuroń, mieszkankę Żoliborza oraz prezeskę Fundacji Edukacyjnej Jacka Kuronia, Klub Komediowy, Fundację Rozwoju Kinematografii czy żoliborskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Spółce Dapius referencje wystawiła spółka Finals 11, która jak pisaliśmy wcześniej, jest powiązan ze sobą kapitałowo i osobowo.

Przeczytaj również: Kolejne kultowe miejsce na Żoliborzu ofiarą urzędowych procedur

- Referencje uznajemy za ważne, jeśli zostały wystawione przez podmioty gospodarcze takie jak spółki cywilne, spółki handlowe lub osoby prowadzące jednoosobową działalności gospodarczą. Nie ma formalnych podstaw ku temu, by wykluczyć lub odrzucić referencje ze względu na fakt, iż jeden z członków zarządu oferenta jest również członkiem zarządu spółki, która wystawiła referencje – wyjaśnia rzeczniczka ZZW i dodaje: - Firma Dapius sp. z o.o. przedstawiła trzy referencje wystawione przez spółkę Finals 11 sp. z o.o. W świetle prawa obydwie ww. spółki są odrębnymi osobami prawnymi, czyli odrębnymi podmiotami prawa, nawet jeżeli występują pomiędzy nimi powiązania osobowe w zakresie członków zarządów czy wspólników ww. spółek. Przepisy prawa nie zakazują takim spółkom prowadzenia współpracy ani wystawiania referencji. Komisja Konkursowa nie miała podstaw prawnych w świetle treści regulaminu Konkursu, by odrzucić lub uznać za nieprawidłowe referencje tylko z tej przyczyny, że zostały wystawione przez spółkę powiązaną osobowo z oferentem.

Nie pomogły protesty i apele. Umowa podpisana

W obronie Prochowni stanęły również osoby rozpoznawalne w świecie kultury i sztuki. Pod apelem o powtórzenie konkursu podpisało się 30 sygnatariuszy, a wśród nich Joanna Moro, Małgorzata i Natalia Niemen, Jakub Józef Orliński czy Maciej Stuhr. W liście otwartym do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy piszą: „Z dostępnych na stronie Zarządu Zieleni dokumentów wynika, że zwycięska oferta nie spełniła wymogów regulaminu, a jednak została dopuszczona do części niejawnej konkursu.”

- Oferta nie była zszyta i nie była opieczętowana na wszystkich stronach. Strona społeczna osobiście oglądała oryginał oferty w siedzibie ZZW w dniu 3.03.2022, do wglądu zostały wyniesione pojedyńcze kartki ponumerowane długopisem. Część kartek w ogóle nie miała numeracji - przypomina Marianna Zjawińska dotychczasowy dzierżawca Prochowni.

- Jeżeli oferta była kompletna, czytelna i nie budziła wątpliwości co do jej treści i rzetelności (np. nie zawierała przeróbek, skreśleń), to nie można było odmówić zakwalifikowania oferty do części niejawnej konkursu tylko z tej przyczyny, że nie wszystkie strony oferty były opieczętowane pieczęcią firmową – podkreśla rzeczniczka prasowa ZZW.

Na nic zdały się protesty mieszkańców i wspomniany apel rozpoznawalnych osób, ani też skarga dotychczasowego dzierżawcy. Umowa na dzierżawę Prochowni została podpisana ze spółką Dapius.

Spółka Dapius: "załatwiła sobie kontynuację dzierżawy bez przetargu". Zjawińśka: "Zostałam ponownie wybrana jako dzierżawca w wyniku procedury wykazu"

Spółka odniosła się do całej sytuacji na łamach portalu tvnwarszawa.pl. W oświadczeniu czytamy, że spółka chce by lokal był dostępny dla wszystkich zarzucając jednocześnie, że dotychczas Prochownię odwiedzali znajomi właścicielki. - "Prochownia Żoliborz" była lokalem dla wszystkich. Koncept zrzesza siłę lokalnej społeczności – przyjaciół "Prochowni Żoliborz" - podkreśla Marianna Zjawińśka i dodaje, że Prochownia była do tej pory miejscem, w którym goście spędzali wolny czas, celebrowali ważne wydarzenia i nawiązywali relacje sąsiedzkie. - „Prochownia Żoliborz” jest więc efektem serca wkładanego w to miejsce wspólnie przez zespół „Prochowni Żoliborz” i mieszkańców w ciągu ostatnich 9 lat, a nie jak sugeruje Dapius, znajomych właścicielki. Warto przypomnieć, że blisko 7 tys. mieszkańców podpisało się pod petycją w sprawie „Prochowni Żoliborz”, mieszkańcy wzięli udział w protestach oraz dali wyraz zadowoleniu z jakości naszych działań wysyłając setki maili i pism w ramach konsultacji społecznych przeprowadzonych przez ZZW jesienią ubiegłego roku - odpowiada Marianna Zjawińśka.

Ponado w oświadczeniu spółki Dapius opublikowanym na tvnwarszawa.pl czytamy: "Jest to dla nas o tyle zaskakujące że Pani Marianna Zjawińska złamała wszelkie obowiązujące przepisy dotyczące dzierżawy w Warszawie. Wszystkie podmioty gospodarcze (oprócz Pani Zjawińskiej) muszą po trzech latach umowy dzierżawy liczyć się z możliwością ogłoszenia konkursu, jeżeli inna firma wyrazi chęć wydzierżawienia nieruchomości, ale Pani Marianna, córka radnej, mimo zgłoszenia przez inne firmy zainteresowania, załatwiła sobie kontynuację dzierżawy bez przetargu.”

W odpowiedzi Marianna Zjawińska przypomina, że w 2012 roku wygrała konkurs na dzierżawę Prochowni, a trzy lata później ponownie została wybrana jako dzierżwca w wyniku porcedury wykazu. - W 2019 roku zostałam ponownie wybrana jako dzierżawca w wyniku procedury wykazu, przy czym ZZW ogłosił wówczas konkurs, mimo braku innych zainteresowanych na wykaz, który anulował na skutek powszechnego sprzeciwu społecznego - przypomina Zjawińska i dodaje odnosząc się do zarzutu, jakoby dzierżawiła Prochownię za niską stawkę: - Wysokość czynszu za lokal była adekwatna dla lokalu gastronomicznego z funkcją kulturalną, którego istotnym zadaniem było organizowanie licznych, darmowych dla mieszkańców wydarzeń. W ciągu 9 lat działalności zorganizowałam prawie 1000 bezpłatnych wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, edukacyjnych, sportowych i rekreacyjnych integrujących lokalną społeczność (m. in. kino plenerowe, teatr plenerowy, stand upy, koncerty, w tym muzyki klasycznej, potańcówki, warsztaty, jaga, śniadania sąsiedzkie, toasty za wolność, angielski dla dzieci), których byłoby więcej gdyby nie ograniczenia covidowe w ostatnich dwóch latach. Było to możliwe dzięki mojej strategicznej decyzji o przeznaczaniu lwiej części wypracowanego przez zespół „Prochowni Żoliborz” zysku na organizację tych wszystkich wydarzeń.

Przeczytaj również: Mieszkańcy nie odpuszczają w sprawie Prochowni


referencje-dapius

referencje-dapius

referencje-dapius-1

referencje-dapius-1

referncjie-dapius-2

referncjie-dapius-2

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.