Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:19

Realizacja Skweru Krasińskiego w tym roku wciąż niepewna

Nie ma chętnych w przetargu na dokończenie projektu realizacji Skweru Krasińskiego.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o losach projektu Skweru Krasińskiego,
- o tym w jakim punkcie utknęła jego realizacja
?

Skwer Krasińskiego to projekt wybrany przez mieszkańców Żoliborza do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego. Na efekty żoliborzanie czekają od 2018 roku, a jego realizacja przez ZZW była zapowiadana w 2020 roku.

Pomimo zapowiedzi, Skweru Krasińskiego jak nie było tak nie ma

Najpierw zdecydowano by założenia projektu wybranego w budżecie obywatelskim włączyć w większą inwestycję obejmującą zagospodarowanie całego pasa rezerwy ulicy Broniewskiego na odcinku od ulicy Elbląskiej do placu Grunwaldzkiego oraz pasa rezerwy ulicy Krasińskiego od Powązkowskiej do Broniewskiego.

Całe przedsięwzięcie rozpoczęto pod nazwą „Zielone Ulice”. Przeprowadzono konsultacje, na podstawie których przygotowano koncepcję. Całość zakończyła się pod koniec 2018 roku. W kolejnym roku Zarząd Zieleni Warszawskiej zamówił projekty wykonawcze Skweru Krasińskiego i wydawało się, że prace rozpoczną się w 2020 roku. Tak przynajmniej wynikało z wypowiedzi Justyny Glusman dla "Gazety Żoliborza". Glusman wówczas pełniła w warszawskim ratuszu funkcję dyrektorki koordynatorki ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Warszawie. Brak prac w 2020 roku i w kolejnym tłumaczono przeciągającymi się formalnościami i uzgodnieniami.  

Przeczytaj również: Koniec z dzikim parkowaniem w miejscu, gdzie ma powstać Skwer Krasińskiego

W międzyczasie z pasa rezerwy ulicy Krasińskiego pomiędzy ulicą Przasnyską a Anny German udało się wyprzeć parkowanie i zrekultywować tamtejszą zieleń. Dziś w miejscu, gdzie parkowały samochody rosną połacie trawy, z których chętnie korzystają właściciele psów.

Rezerwa ul. Krasińskiego. Zdjęcie z 2019 roku

Mamy 2022 rok, a mieszkańcy wciąż pytają o realizację projektu. Obecnie tkwi on w martwym punkcie. Jeszcze pod koniec 2021 roku ZZW kreślił plany, by prace zacząć w 2022 roku. Żeby je rozpocząć potrzebne jest przygotowanie odpowiedniej dokumentacji i wyodrębnienie z całego założenia jakim są „Zielone Ulice” projektu Skwer Krasińskiego i Psi Park na Broniewskiego.

ZZW po raz trzeci ogłasza przetarg

Jak się okazuje znalezienie wykonawcy do tego zadania nie jest takie proste. Zarządowi Zieleni nie udało się wcześniej dogadać co do ceny z autorką projektu wykonawczego na wyodrębnienie niezbędnej dokumentacji. Mało skuteczne są również przetargi.

Przeczytaj również: Skwer Krasińskiego: Rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku?

W ogłoszonym w grudniu przetargu udział wzięła jedna firma, która zaproponowała swoje usługi za 120 tys. złotych. Jak wynika z protokołu, to dwa razy więcej niż ZZW był gotowy zapłacić. Ponadto firma nie stawiła się na negocjację i przetarg unieważniono. Na początku lutego ogłoszono kolejny przetarg, ten również zakończył się niepowodzeniem. Tym razem nie było żadnych chętnych do wykonania zadania.

ZZW ogłosił już kolejny przetarg. Oferty przyjmowane są do 14 marca.

W ramach realizacji projektu z budżetu obywatelskiego, niemal kilometrowy pas rezerwy ulicy Krasińskiego ma zmienić się w zieloną przestrzeń do odpoczynku wśród zieleni. W planach jest zasadzenie nowych drzew i różnego rodzaju traw.

Wzdłuż całego terenu mają być poprowadzone alejki spacerowe i ścieżka rowerowa. Całość mają oświetlać latarnie. Zmieni się również powierzchnia terenu, która dziś jest płaska, a według planów ma być pagórkowata. Nie zabraknie także elementów małej infrastruktury takich jak ławki, kosze, stojaki na rowery. Drewniana ciuchcia ma przypominać o tym, że rezerwa Krasińskiego stanowiła dawniej bocznicę kolejową.

Przeczytaj również: [Radio Żoliborz] Zieleń, hamaki i alejki spacerowe. Jak będzie wyglądał Skwer Krasińskiego?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.