Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:29

Mieszkańcy nie odpuszczają w sprawie Prochowni

Dziś w Zarządzie Zieleni Warszawskiej pojawiła się grupa mieszkańców Żoliborza. Towarzyszył im działacz społeczny Jan Śpiewak. Na Kruczej obecni byli także pracownicy Prochowni, którzy w wyniku przegranego konkursu stracili pracę. Wszyscy chcieli sprawdzić w obecności urzędników oferty konkursowe na wydzierżawienie na 3 lata budynku Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego, które wpłynęły do ZZW .

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • dzisiejszej wizycie mieszkańców w ZZW,
  • o przyszłości budynku Prochowni Północnej.

Przypomnijmy, we wtorek 1 marca ZZW ogłosiło wyniki konkursu na dzierżawę Prochowni. Do konkursu stanęły cztery firmy. Zwycięzcę wybrano kierując się czterema kryteriami takimi jak zaproponowana wysokość czynszu (15 pkt.), sposób zagospodarowania (15 pkt.), przygotowany program kulturalny (35 pkt.) oraz doświadczenie w prowadzeniu działalności gastronomicznej i aktywizującej mieszkańców (35 pkt.).

Jak wynika z opublikowanej karty ocen, oferta Marianny Zjawińskiej, dotychczasowej właścicielki Prochowni, była bezkonkurencyjna we wszystkich kryteriach z wyjątkiem jednego – uwzględniającego proponowaną stawkę czynszu.

Przeczytaj również:Fala pomocy dla Ukrainy – tak wyglądał sobotni Prochopiknik

Sami sobie wystawili rekomendacje

Konkurs wygrała więc spółka Dapius, która zebrała gorszą ocenę za sposób zagospodarowania, ale straty w punktacji nadrobiła zaproponowaną wysokością stawki czynszu w kwocie 6,8 tys. złotych. To ponad dwa razy więcej niż była w stanie zaoferować Marianna Zjawińska.

Wątpliwości co do ostatecznego rozstrzygnięcia konkursu mieli dziś mieszkańcy i pracownicy Prochowni, którzy zjawili się w ZZW. Na pytanie jakie było kryterium oceny oferty kulturalnej wszystkich podmiotów w odpowiedzi mieszkańcy usłyszeli od urzędnika, że członkowie komisji głosowali w zgodzie ze swoim sumieniem. Ponadto w ofercie spółki Dapius znalazły się jedynie referencje innej powiązanej z nią spółki, którą jest Finals 11. Jeden z naszych czytelników zaalarmował nas, że latem 2021 roku Finals 11 wygrała ogłoszony przez ZZW konkurs na dzierżawę lokalu w Parku Skaryszewskim. „Nikt tego nie weryfikuje” – mówili zebrani pod ZZW miłośnicy Prochowni. Z kolei urzędnicy podkreślają, że nie ma w tym nic nielegalnego.

Dla porównania w ofercie Marianny Zjawińskiej znajdziemy m.in. referencje wystawione przez Danutę Kuroń, mieszkankę Żoliborza oraz prezeskę Fundacji Edukacyjnej Jacka Kuronia, Klub Komediowy, Fundację Rozwoju Kinematografii czy żoliborskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Jednocześnie Spółka Dapius opisując swoje doświadczenie w prowadzeniu obiektu kulturalnego podkreśla, że udało jej się wyremontować budynek kina Relax i stworzyć miejsce, gdzie obecna jest kultura w wydaniu teatralnym. Przypomnijmy, że budynek spółka Dapius wydzierżawiła Spółce Scena Relax, która to organizuje spektakle teatralne w dawnym kinie Relax.

Przeczytaj również: Koniec Prochowni Żoliborz

Zapowiadane wydarzenia są kopią tego, co przez 9 lat robiła Prochownia?

Bywalcy Prochowni zauważają także, że część wydarzeń, które znalazły się w przygotowanej przez spółkę Dapius są przypominają te, które organizowała Prochownia.

„Program zwycięzcy konkursu poza kinem letnim i koncertami, zakłada wydarzenia takie jak m.in: “Dzień doceniania męża”, “Światowy dzień ziemi” czy “Dzień ojca” (co niezwykle smutne - w dniu matki planowany jest “Dzień samolotu z papieru”). (…) Naszą ofertę znacie - widujemy się na leżakach od 9 lat, w planach na ten rok poszerzyliśmy ją o między innymi warsztaty psychologiczne dla młodzieży poruszające takie tematy jak tolerancja, równouprawnienie, depresja, stereotypy płciowe, a także spotkania dla seniorów i inne dokładnie opisane wydarzenia integrujące lokalną społeczność.  W kategorii “program” zwycięzca konkursu oraz my dostaliśmy tą samą liczbę punktów – 35” – czytamy na facebookowym profilu kawiarni.

Eleganckie bistro z dwudziestolecia międzywojennego

Nowy dzierżawca zapowiada, że w budynku Prochowni Północnej będzie prowadzić bistro z eleganckim wystrojem nawiązującym do dwudziestolecia międzywojennego. W ofercie mają znaleźć się wyroby cukiernicze, kawa, a przy okazji niektórych wydarzeń tatar i inne specjalnie przygotowane potrawy.


IMG_4558zz-1

IMG_4558zz-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.