Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:33

Miejscy ogrodnicy zyskali Warszawską Mapę Koron Drzew. Będzie łatwiej planować inwestycje?

Jak skutecznie monitorować stan zdrowia drzew i ocenić, gdzie najbardziej brakuje zieleni? Jeszcze w tym roku urzędnicy będą mogli korzystać z Warszawskiej Mapy Koron Drzew. Dzięki niej łatwiej będzie sprawdzić, jak poszczególne gatunki radzą sobie w miejskiej przestrzeni, a przede wszystkim ocenić, które rośliny mogą najbardziej ucierpieć podczas wichur i nawałnic. – Pozyskujemy dane z pułapu lotniczego za pomocą specjalistycznych kamer - wyjaśnia tłumaczy Anna Wilimowska, koordynatorka projektu z Biura Geodezji i Katastru m.st. Warszawy. - Zawartość wody w roślinach, stopień przebarwienia liści czy ich procentowy ubytek - to wszystko poznamy dzięki mapom.
Konferencja, od lewej A. Gackowska, Lasy Miejskie - Warszawa, M. Piwowarski, Zarząd Zieleni, A. Wilimowska, Biuro Geodezji i Katastru. Fot. E. Lach
Specjaliści opracowali najpierw dane dla zachodniej i północnej części Warszawy - z pomocą przyszedł skaning laserowy oraz zdjęcia lotnicze. Aby drzewo znalazło się na mapie, musi mieć co najmniej 3 metry wysokości i koronę o powierzchni większej niż 7 m2. - Innowacyjny projekt Mapy Koron Drzew ułatwi kontrolę i pracę nad zrównoważonym rozwojem miasta – przekonuje Michał Olszewski, wiceprezydent m. st. Warszawy. - Blisko 40 procent powierzchni Warszawy to tereny zieleni. Wyobraźmy sobie, że wszystkie dzielnice po prawej stronie Wisły pokrywają tylko rośliny – to bardzo duży teren, który nieustannie badamy i pielęgnujemy.
Dzięki Mapie Koron Drzew miasto zyska również narzędzie do szybkiej współpracy między jednostkami m.in. infrastruktury, planowania przestrzennego czy bezpieczeństwa.
Na razie można korzystać z pierwszej części mapy, która obejmuje Śródmieście i Mokotów. Trwają prace nad opracowaniem danych z pozostałych dzielnic. Według zapowiedzi wykonawcy, pełna wersja Mapy Koron Drzew ujrzy światło dzienne już w 2020 roku. Przedstawi ona stan kondycji drzew oraz rozmieszczenie ich najpopularniejszych gatunków we wszystkich dzielnicach. Dzięki temu warszawscy ogrodnicy lepiej będą mogli ocenić, jak miejski klimat wpływa na drzewa. - Gatunki i miejsca sadzenia roślin są wybrane tak, by przetrwały trudne warunki w mieście – mówi Marek Piwowarski, dyrektor Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. - Dzięki Mapie Koron Drzew miasto zyska również narzędzie do szybkiej współpracy między jednostkami m.in. infrastruktury, planowania przestrzennego czy bezpieczeństwa.
Mapa Koron Drzew, zrzut 4 / UM Warszawa
Mapa Koron Drzew, zrzut 4 / UM Warszawa
Stare drzewa do wycinki. "Są chore, spróchniałe, stwarzają niebezpieczeństwo dla przechodniów" Nowe inwestycje często diametralnie zmieniają krajobraz zieleni i powodują, że wycinki są nieuniknione. Tak było w przypadku budowy centrum lokalnego przy Rydygiera. Podczas konsultacji z mieszkańcami ustalono, że powstanie jeden duży pawilon. Projekt, który przedstawił urząd dzielnicy, dość mocno zaskoczył uczestników konsultacji. Zmienił się kształt budynku, ponieważ finalnie miał się składać z trzech skrzydeł. Nieunikniona okazała się wycinka czterech klonów oraz sześciu drzew owocowych, które kolidowały z budową. Mimo że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Żoliborza Południowego przewidział znaczne zmiany w wyglądzie okolicy Placu Grunwaldzkiego, nadal będzie on przestrzenią, gdzie nie zabraknie zieleni. Władze dzielnicy zadeklarowały, że wśród boisk do piłki nożnej, koszykówki i siatkówki pojawią się cztery nowe klony czerwone. Zgodę na ich posadzenie wyraził urząd marszałkowski. Z kolei "pod topór" w tym roku poszło aż 41 klonów z zabytkowego parku Żeromskiego. Zarząd Zieleni przekonywał: są chore, spróchniałe, w każdej chwili mogą się złamać, więc zagrażają bezpieczeństwu spacerowiczów. Do wycinki niezbędna była zgoda konserwatora zabytków, ponieważ działka, na której znajduje się park, wpisana jest do rejestru zabytków. Wycięte klony zostały posadzone na początku lat 30., gdy Towarzystwo Przyjaciół Żoliborza założyło park na terenach XIX-wiecznych fortyfikacji. Tylko w tym roku przy głównych ulicach Warszawy pojawi się kolejne 6000 nowych drzew i 10 000 sadzonek w miejskich lasach.

Konferencja, od lewej A. Gackowska, Lasy Miejskie - Warszawa, M. Piwowarski, Zarząd Zieleni, A. Wilimowska, Biuro Geodezji i Katastru. Fot. E. Lach.

Konferencja, od lewej A. Gackowska, Lasy Miejskie - Warszawa, M. Piwowarski, Zarząd Zieleni, A. Wilimowska, Biuro Geodezji i Katastru. Fot. E. Lach.

Konferencja, od lewej A. Gackowska, Lasy Miejskie - Warszawa, M. Piwowarski, Zarząd Zieleni, A. Wilimowska, Biuro Geodezji i Katastru. Fot. E. Lach

Mapa Koron Drzew, zrzut 4

Mapa Koron Drzew, zrzut 4

Mapa Koron Drzew, zrzut 4 / UM Warszawa

Mapa Koron Drzew, zrzut 4 / UM Warszawa

Mapa Koron Drzew, zrzut 4 / UM Warszawa

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.